Diversion 600 startprobleem!

Erikvanveen

Rookie
3 apr 2013
28
0
Hallo!

Mijn diversion 600 uit '94 heeft het sinds een tijdje moeilijk met starten als hij langere tijd heeft stilgestaan.

Het klinkt dan na een aantal startpogingen of de accu leeg raakt maar als ik hem doormeet geeft hij netjes 12v aan een de verlichting etc werkt perfect.

Ook heb ik geprobeerd met een andere accu te starten maar momenteel hoor ik alleen iets ratelen (waarschijnlijk het relais), de startmotor slaat niet meer aan bij de nieuwe en de oude accu.

Iemand een idee wat mijn volgende stap zou kunnen zijn om dit op te lossen?

Alvast bedankt!
 
Lijkt mij toch op een slechte accu. Waar je ook nog even naar kan kijken is de benzinepomp van je Diversion. Jouw type heeft standaard een vacuum benzinepomp, deze wil nog wel eens weigeren na een paar weken stil staan. Die van mijn vrouw heb ik in het verleden er een elektrische pomp op gezet. Probleem was toen verholpen. Accu even goed doorladen en starten. Ook je verbindingen controleren op aanslag en eventueel schoonmaken.
 
Bedankt voor je reactie!

Heb hem nu opgeladen en de accu lijkt goed te werken, de startmotor draait met veel kracht. Echt starten lukt echter niet.

Na een tijdje (en met choke) lijkt hij hem bijna te pakken maar de motor draait niet.

Zou dit te maken kunnen hebben met de brandstof in de vlotterkamers oid? En is er een truc die ik voor dit probleem zou kunnen toepassen?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad even op PRI zetten dan kun je uitsluiten dat het aan je vacuüm ligt voor je geld uit gaat geven aan een elektrische pomp die misschien helemaal niet nodig is.
Niet helemaal.

Met PRI moet er gewoon doorstroming zijn.
Dan weet je nog niet zeker of vacuüm sturing voor de kraan nog goed werkt.


Dat is natuurlijk te sjekken: slangetje van carbs/inlaatrubber afhalen, brandstofslang van kraan afhalen, zuigen aan vacuümslangetje en zo zie je meteen of dat gedeelte werkt.

Een pomp installeren op een dergelijk systeem, al zijn er af en toe wat klachten die op te lossen zijn met even op PRI zetten, is ernstige onzin.

Bij een niet startende, net niet startende of moeilijk startende motor, is er gewoon een min of meer standaard lijstje om af te werken en dingen uit te sluiten. Die staat bij de how - to's.

Zo kan zelfs een accu, waarvan je zou zweren dattie goed is, de boosdoener kunnen zijn ;)

Goed thuis gekomen trouwens?
 
een pomp installeren op een dergelijk systeem, al zijn er af en toe wat klachten die op te lossen zijn met even op PRI zetten, is ernstige onzin.
Niet persé onzin, de vacuumpomp vervangen door een elektrische was destijds een officiële Yamaha terugroepactie. Gratis e-pomp, arbeid betalen.

Edit: vanaf het twee remschijven voor model, hebben ze volgens mij sowieso een elektrische pomp
 
Laatst bewerkt:
Niet persé onzin, de vacuumpomp vervangen door een elektrische was destijds een officiële Yamaha terugroepactie. Gratis e-pomp, arbeid betalen.
Ja ja, gratis pompje, maar dokken voor de pomp :)
Omdat een vacuüm-gestuurde kraan niet goed werkt...

Is dus meer een betaalde upgrade geweest :)

Ik ken het principe wel, maar een dure oplossing aan een motor van effectief 400 euro, dat op te lossen is -gratis- in vijf seconden op PRI zetten, vis ik op geen enkele manier nuttig.
Edit: vanaf het twee remschijven voor model, hebben ze volgens mij sowieso een elektrische pomp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan