ZXR400/600 project

BASH22

MF veteraan
14 aug 2006
1.171
21
Ik rij nu alweer een wat jaartjes met een ZXR400 op diverse circuits rond. Super mooi stuur machientje maar beetje vermogen tekort. Beetje jammer als op het circuit rijdt en je uit een bocht komt en al die andere (600cc) motoren lopen bij je weg. In de bocht kom ik er vaak wel weer bij en soms haal ik ze dan weer in, waarschijnlijk omdat de ZXR lichter is.

Het plan is een sneller met mijn ZXR400 rond te gaan. Dit ga ik doen door een 600cc blok in een ZXr400 rijwielgedeelte te hangen.

Dus ik ben reeds in bezit van een 600cc blok, een ZZR600 met standaard 100pk. Dat is beter dan de 60pk die ik nu heb. Ook zal het koppel van 36Nm naar 64Nm toenemen. Het blok is zo'n 10kg waarder dan het ZXR400. Dus ik ga het gewicht compenseren met lichtere marvic wielen en ik schop allen niet nodige delen van de fiets. Dus hij zal hetzelfde of lichter worden dan een orginele ZXR400

Echter ik wil de motor zo opbouwen dat je niet kunt zien dat het een 600cc machine is. Dat is lachen als je op het circuit rijdt.... Dan kan ik ze wel makkelijker bijhouden.

full


Ik ben al met het frame bezig en heb de achterste ophangpunten er vanmiddag opgelast.

Gr. Bas :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met het maken van een airbox. Dat doe ik met gaas. Volgens mij is dat de beste manier anders zou ik het ook niet weten...

full


Ik wil de stofzuigerslangen echt gaan gebruiken, die van de ZXR400 zijn namelijk niet functioneel Nu moeten ze het straks wel echt gaan doen. Eens kijken hoe dat gaat uitpakken.

Groet,
Bas
 
Laatst bewerkt:
Mensen in heb hulp nodig...

De motor vonkt niet, ik heb alles doorgemeten alles klopt, hoe kan het dan dat het ding niet vonkt? Ik snap er helemaal niets van....

het is een kabelboom van een zzr600

Het volgende heb ik doorgemeten.
- cdi --> akkoord
- zekeringskast --> akkoord
- startmotor --> akkoord
- pickup --> akkoord
- bobines heeft 12v --> akkoord
- zijstandaard schakkelaar --> akkoord
- koppeling schakkelaar --> akkoord

Iemand suggesties? ik heb alleen de bobines niet doorgemeten, ik heb er wel even 12v op gezet en aan en uit gezet en dan vonkt ie, alleen wel eg zwak...
 
Ik heb ook iets gebouwd met een ander blok in een frame maar ik heb een Ignitech onsteking op de motor gezet met een mini-kabelboom werkt super en probleemloos en je kan een veel mooiere ontstekingscurve maken waardoor je nog wat pk´s kan winnen.
De prijs van zo´n onsteking valt ook erg mee ( dacht iets van 250 euro).
 
Bedankt mannen

~
kabels en bougiedoppen ook doorgemeten?[/quote

Nou op de bobine staat 12v, echter ik weet niet goed hoe ik de bougiedoppen kan meten, enig idee?

Massa van blok ok? massa van bobines goed?

Massa idd doorgemeten en is goed.

Ik heb ook iets gebouwd met een ander blok in een frame maar ik heb een Ignitech onsteking op de motor gezet met een mini-kabelboom werkt super en probleemloos en je kan een veel mooiere ontstekingscurve maken waardoor je nog wat pk´s kan winnen.
De prijs van zo´n onsteking valt ook erg mee ( dacht iets van 250 euro).

Ik heb idd al een prijsje opgevraagd bij ignitech, echter ik ben de 26ste een circuitdag en ik moet dat ding zo spoedig mogelijk aan krijgen om te testen... dus die ignitech is voor een later tijdstip
 
Laatst bewerkt:
hoe ver heb je de "junction box" (=zekeringskast) gekontroleerd ? hier steken namelijk ook relais' in.

als je een service manual hebt, kan je alles daaarin volgen wat erin zit, en de nodige test-overbruggingen maken om de relais uit te schakelen. als je dan wel onsteking hebt, weet je dat :
- ofwel je junction box kapot is
- ofwel een benodigd signaal voor de relais' niet toekomt.
 
Ik heb alles gechecked.

zekeringskast, ok
CDI, ok
kabelboom, ok
massa, ok

het enige zijn de bobines, maar daar heb ik er 6 van alle 6 gechecked. ik meet helemaal niets aan die bobines. Ik heb gezocht op verschillende websites maar het wordt overal anders gemeten, hoe ik ze ook meet ik meet niets.

Wellicht kan iemand me vertellen hoe ik ze moet meten. En dan ook graag hoe ik de multimeter moet instellen en welke poll ik ze moet zetten?

verder heb ik de pickup niet gemeten. Wellicht is deze stuk, dan krijg je ook geen vonk... een nieuwe is onderweg.

Dit is zeer frustrerend, :( ik had hier allang klaar mee moeten zijn....

Gr. Bas
 
Laatst bewerkt:
Volgende test die ik ga uitvoeren is dat ik een bobine op m'n xt600 gat zetten en kijken of ze het doen, als ze het doen moet het de pickup zijn....
 
en wat was het nu? :9

Ik heb geen idee, ik heb de kabelboom van de ZXR400 gebruikt, met daarop de ZZR600 CDI. Dat werkt, echter ik kreeg een steekvlam die mijn tank in brand zetten. Ik kon de tank nog net naar buiten gooien uit mijn schuur. Daar de brand geblust, de tank stond helemaal bol. Dus heb ik geluk dat hij niet ontplofde... :} dus ik ben op zoek naar een nieuwe tank ;)

maar goed motor doet het. Ik zou de 26ste gaan rijden met deze motor alleen ga ik dat niet meer halen.

Gr. Bas :]
 
Nou de motor start eindelijk... Echter hij loopt, maar niet mooi. Ik heb van alles gechecked maar de bobine van cilinders 1 en 4 geven een zwak vonkje. Ik heb daarop een andere bobine opgezet, maar zelfde verhaal....

Hoe kan dat...?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn loopt de motor nu op 4 poten ik kon het niet goed testen omdat de buren een beetje pissig werden...

Moet ik maar eens langs ttt te Emmen..
Eens kijken hoe dat loopt.

Ik moet nog het volgende doen

- luchtfilterbak maken
- versnellingsstang verlengen
- kuip aanpassen
- de boel spuiten

En af...
 
Terug
Bovenaan Onderaan