Z1000 dipje voor het optrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NightMagic

MF veteraan
29 mrt 2011
21.042
5
Leiden
Facebook
Technische vraagje over mijn Z1000 uit 03

bij het optrekken (eigenlijk bij bijna alle versnellingen bij lage toeren) merk ik een dipje.

stel ik laat koppeling los, hij zakt in toeren om daarna pas gas te pakken.
dit kan zelfs tot 1 sec duren.

bij hogere toeren als ik snel schakkel minder/geen last van...

Z1000 is injectie....

TIPS>?
 
Laatst bewerkt:
Kan het een vacuüm lekje zijn of zelfs een vacuüm slangetje los? Controleer het eens met wat gas en stationair moet de motor dan gelijk blijven lopen.

Deze motor kan tegendruk moeten hebben van de originele uitlaat. Wanneer je een uitlaat hebt met vrije doorvoer dan horen we het graag. Er kunnen dan wel eens veel problemen met de afstelling zijn en problemen zoals je die omschrijft niet meer dan logisch.

De motor kan te rijk afgesteld staan. Hoe zijn de bougies?

De luchtkleppen achter het luchtfilter moeten even worden bekeken en schoongemaakt met oplosmiddel, wanneer er duidelijk wat teruggekomen vuil bij de naden of de scharnieren zit (stofvrij werken) en deze horen naast het goed sluiten bovendien synchroon te bewegen.
 
Kan het een vacuüm lekje zijn of zelfs een vacuüm slangetje los? Controleer het eens met wat gas en stationair moet de motor dan gelijk blijven lopen.

Deze motor kan tegendruk moeten hebben van de originele uitlaat. Wanneer je een uitlaat hebt met vrije doorvoer dan horen we het graag. Er kunnen dan wel eens veel problemen met de afstelling zijn en problemen zoals je die omschrijft niet meer dan logisch.

De motor kan te rijk afgesteld staan. Hoe zijn de bougies?

De luchtkleppen achter het luchtfilter moeten even worden bekeken en schoongemaakt met oplosmiddel, wanneer er duidelijk wat teruggekomen vuil bij de naden of de scharnieren zit (stofvrij werken) en deze horen naast het goed sluiten bovendien synchroon te bewegen.
bedankt voor het meedenken

dit schijnt normaal te zijn op de Z's ivm de secundaire gaskleppen
oplossing is blijkbaar PCIII en remappen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan