Speling in krukas/lagers ?

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Ik start mijn motor, niks aan de hand.

Ik rij 3 meter (van de stoep af) en hij begint spontaan een vrij hard tik geluid te maken.

Uitgezet inspecteer waar het geluid vandaan kwam en zie dat mijn bougiedop er niet goed op zit.

Ik probeer hem er goed op te drukken maar dat lukt niet, trek hem er af en merk dat mijn bougie los zit.

Probeer de bougie vast te draaien, draait door. Haal hem er uit, grond elektrode afgebroken

photo_2014-06-14_20-30-48.jpg



Mooi kut, die kan alleen stuk gaan als de zuiger er tegenaan komt denk ik, bougie is juiste type en net zo lang als de rest.

Voor de zekerheid even gestart zonder bougie, geen getik, missend stukje ligt waarschijnlijk al in de uitlaat?

Nieuwe bougie er in gedraaid, tikt meteen weer. Uitgezet, '( en nu weet ik het ff niet meer.
.
..
...
Iemand die dit verhaal zo leest en iets anders kan concluderen dan "You are fucked" ?

Triumph Trident 900
1995, 40k kilometers
 
Nog maar even een update dan.

De boel is weer terug gezet. Meteen een nieuwe luchtfilter (airbox is een bitch, carbs moeten er af voor filter-wissel). Klepspeling goed gedaan.

Choke open, één drukje op de knop, en lopen. Spinnen als een tevreden kat :)

Nieuwe Yuasa er in, nieuw achterbanje ligt al klaar. Achterremklauw is al weer netjes gemaakt+nieuwe blokskes.

Nieuw achterbandje staat klaar.

Al met al: het was een risico.

Gelukkig zat het metalen lipje op een onschuldige plek, en heeft het in de tussentijd geen schade aangericht.

Tijd, olie, pakkingen, bougies (en wat los spul om de grote beurt maar af te maken).

Volgende week nog even een proefrit. Daarna wordt de motor goed gepoetst en gepolijst.

Eind goed, al goed :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super! Ik ben blij dat hij weer de weg op mag. Een klein beetje zuur gevoel natuurlijk maar alles bij elkaar had inclusief uurloon meer gekost dan ik er voor over had (uberhaubt beschikbaar had :p) dus dat verlicht het zure gevoel :p

Op naar de naar de volgende motor, oja eerst nog even een baan :+
 
Super! Ik ben blij dat hij weer de weg op mag. Een klein beetje zuur gevoel natuurlijk maar alles bij elkaar had inclusief uurloon meer gekost dan ik er voor over had (uberhaubt beschikbaar had :p) dus dat verlicht het zure gevoel :p

Op naar de naar de volgende motor, oja eerst nog even een baan :+
Succes iig!

En als die baan er is: wie weet heb ik nog een leuke motor voor je te koop }) :+
 
Ja hij rijdt ook als een tank ;) en flinke power... niet heel zuinig, maja, je moet er wat voor over hebben.
een trident en trophy zijn niet zo heel anders ten opzichte van elkaar toch?
dan is het een kwestie van afstellen, ik doe makkelijk 1:20, mijn huidige gemiddelde is beter dan 1:21

martell, mooi dat het mee lijkt te vallen.
ben het alleen niet eens met je opmerking over de elektrische verbindingen, als ik mijn motor bij de dealer neerzet voor heel iets anders wil ik niet dat ze aan dit soort dingen zitten. of anders gezegd, ik wil er niet voor betalen :+
dat gezegd, ik weet dus niet of deze motor ooit bij de dealer is geweest voor elektra gerelateerde dingen, dan kan ik het echt wel begrijpen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan