XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een stuurdemper zal de gevolgen van het probleem misschien tegen gaan, maar niet oplossen. Ik zou proberen om het probleem op te lossen... De xt zou tot zijn topsnelheid stabiel moeten blijven rijden.
 
Nieuw deeltje :W

@ Bakkiepleur: Idd bougie eerst maar eens vervangen. Doe gelijk een iridium, wel duurder maar zeker beter.
Het mag niet zijn dat de xtx na een week al slecht start.

@JGDOKUM: Hoe ver staan je voorpoten in de kroonplaat? Hoe meer ze boven uitsteken, hoe korter de wielbasis en dus ook minder stabiel op hoge snelheden.

Ik ben afgelopen weekend met een paar vrienden naar de Vogezen geweest met de xtx. Spullen achterop gebonden en op een camping in Raon L'etape 3 nachten geslapen.
Wat een heerlijk weekend was dat! Ben nog blijer met de xtx dan voorheen.
Hier kom je er pas achter hoe makkelijk de xtx stuurt. Je kunt hem echt de bochten in smijten :] *O*
We hebben de tour gemeden, maar de route van de tour wel gepakt. Deze waren echt brandschoon dus geen last van grind of andere zooi :}

69DEB418-2581-4A73-A551-05A6FBAEC6C8_zps9otlxtza.jpg


D37DE339-8C8C-4772-98D4-87C99AE6F073_zpswocldusscopy_zps00fe3c30.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motards, bedank voor de reacties. Probleem opgelost. Voorvering was extreem slap, olie verwaterd en voorvorkkeerringen/stofkappen verdroogd. Hierdoor was er water bij de voorvorkolie gekomen. Tezamen met de (standaard) slappe veren en de Michelin Pilot Road's 4 een blijkbaar slechte combinatie. Deze banden zijn radiaalbanden, hebben een iets hardere rand wat dus voor instabiliteit kan zorgen in combinatie met de slappe veren.

Vandaag naar HK Suspension in Tiel gereden, deze heeft de vering onderzocht en aangegeven dat de zogenaamde 'high speed weave' door de slappe voorvering al dan niet in combinatie met de voorband komt. Mocht daar samen met een maat gebruik maken van de brug en het gereedschap om de vorkpoten uit te bouwen, waarna de mannen van HK Suspension de vorkpoten hebben voorzien van nieuwe voorvorkkeerringen, SAE 10 Wilbers olie en progressieve veren van Wilbers. Vervolgens hebben wij onder toeziend oog de boel weer in elkaar gezet. Scheelt toch weer de arbeidskosten! *D

YiY17fP.jpg


1egUnRx.jpg


R5zppkg.jpg


Het resultaat is echt ontzettend merkbaar. Op de snelweg tot topsnelheid stabiel. De motor duikt vele malen minder bij het remmen, gas geven en terugschakelen. De motor is over de gehele linie veel stabieler. Bij het insturen en uitsturen van de bochten blijft hij veel mooier op de lijn en hij is ook mooier en makkelijker te plaatsen. Tevens staat de voorvork wat hoger, hoewel de zitpositie/zithoogte nauwelijks anders is. Al met al zeer tevreden over het resultaat en met ook de service, vanaf volgend weekend eens lekker de XTX testen in Frankrijk! :]
 
Ik heb nog twee bougies van de XTX liggen. Een normale en een irridium. Beide kort gebruikt en in goede staat. Iemand interesse.
 
OP bijgewerkt.
Ik heb zelf ook last van dat wiebelen bij >130km/h en ik had ook al het vermoeden dat het door de voorvering zou kunnen komen. Binnenkort dus maar even Hyperpro/Wilbers veren erin laten zetten. Iemand tips daarvoor in de omgeving Arnhem?
 
En ik heb sinds vandaag een extra zomerhelm die wat mooier staat bij de XT *O*

5jSPuYh.jpg
 
OP bijgewerkt.
Ik heb zelf ook last van dat wiebelen bij >130km/h en ik had ook al het vermoeden dat het door de voorvering zou kunnen komen. Binnenkort dus maar even Hyperpro/Wilbers veren erin laten zetten. Iemand tips daarvoor in de omgeving Arnhem?

HK Suspension in Tiel. Werken met Wilbers en Ohlins. Maken gewoon tijd voor je, leggen alles rustig uit en je mag dus eventueel zelf sleutelen. Tiel is een mooi stukje rijden vanaf de Veluwe! :]
 
Dat is mooi mokum! Ook maar eens kijken dan..
Heb het zelfde probleem.
Prijsen vallen mee bij otr zit te denken dan meteen ook achter veer erbij.dat ze beide zelfde gedrag vertone..
 
Laatst bewerkt:
HK Suspension in Tiel. Werken met Wilbers en Ohlins. Maken gewoon tijd voor je, leggen alles rustig uit en je mag dus eventueel zelf sleutelen. Tiel is een mooi stukje rijden vanaf de Veluwe! :]
Dan ga ik binnenkort maar eens een dagje vrij nemen om daar de meuk aan de voorkant te vervangen en alles goed af te laten stellen. :Y
 
Ik heb nog een nieuw 15 tands voortandwiel liggen. En een nieuwe ketting. Voor de liefhebbers.
 
Hebben jullie ook de achterveer vernieuwd?

Nee, deze heb ik niet vernieuwd. Dit is een nogal prijze upgrade, dan praat je toch wel over 400-700 euro. Heb de veer wel twee standjes harder gezet, op stand 4. Zeker met bagage of een duopassagier een aanrader. :]
 
Nee, deze heb ik niet vernieuwd. Dit is een nogal prijze upgrade, dan praat je toch wel over 400-700 euro.
Alleen de veer (zonder demper) kost maar €100 ;) Maar ik vraag me af of je daar iets van zou merken.
 
Alleen de veer (zonder demper) kost maar €100 ;) Maar ik vraag me af of je daar iets van zou merken.

Zo'n veer van Hyperpro? Ik weet niet hoeveel je daar van merkt. Zal vast wel iets stijver zijn. Ik denk dat je pas echt verschil merkt met een compleet nieuwe schokbreker, die op de juiste manier is afgesteld. Maar dan praat je dus over 400-700 euro imo, zonder montage en afstellen. Dat is een duur geintje! Eerst het blokje goed afstellen met OTR voorbochten, DNA Stage 1 & 2 en een PowerCommander V. Daarna zie ik wel verder, de XTX rijdt nu echt heerlijk.
 
Zo'n veer van Hyperpro? Ik weet niet hoeveel je daar van merkt. Zal vast wel iets stijver zijn. Ik denk dat je pas echt verschil merkt met een compleet nieuwe schokbreker, die op de juiste manier is afgesteld. Maar dan praat je dus over 400-700 euro imo, zonder montage en afstellen. Dat is een duur geintje! Eerst het blokje goed afstellen met OTR voorbochten, DNA Stage 1 & 2 en een PowerCommander V. Daarna zie ik wel verder, de XTX rijdt nu echt heerlijk.
600 euries kost een complete demper. Deze is overigens wel 3 cm langer dan de orginele waardoor de motor hoger komt te staan.
 
de orginele achterdemper is zeker niet slecht de veer is wat te slap de demper zelf doet prima werk.
de voorvering is standaard dramatisch zacht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de veren vervangen door hyper pro veren en de olie. Het verschil is zeer goed merkbaar. Ik had er eerst bussen in en de orginelen veren. Dat was al een stuk beter tov orgineel. Maar ik de snellere bochten wil hij niet lekker de koers volgen. Of ik moest de achterveer heel strak zetten. Maar dan kwam ik bijna niet met de voeten aan de grond.
Met de voorveren van hyperpro is het een betere gooi-smijt fiets geworden in de korte bochten en in de snellere bochten meer koersvast. De achterveer en schokbreker vind ik eigenlijk best wel goed.
 
Ik heb de veren vervangen door hyper pro veren en de olie. Het verschil is zeer goed merkbaar. Ik had er eerst bussen in en de orginelen veren. Dat was al een stuk beter tov orgineel. Maar ik de snellere bochten wil hij niet lekker de koers volgen. Of ik moest de achterveer heel strak zetten. Maar dan kwam ik bijna niet met de voeten aan de grond.
Met de voorveren van hyperpro is het een betere gooi-smijt fiets geworden in de korte bochten en in de snellere bochten meer koersvast. De achterveer en schokbreker vind ik eigenlijk best wel goed.
Wat is eigenlijk resultaat van dikkere bochten?
 
Ja ik ben ook weer van de partij! :):)



- G&G Dempers
- Powercommander III
- K&N Stage 1
- Costum achterlicht
- Barracuda skidplate
- Monster stickers
 
Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk resultaat van dikkere bochten?
flink meer koppel en vermogen onderin en in het middengebied.
piek vermogen gaat ook iets omhoog maar meeste verschil merk je met oppakken in het middengebied veel feller op het gas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan