help zx10r 2006 kleppen stuk (bevestiging)

cor-yzf

Rookie
20 aug 2006
14
0
strijen
mijn kawa had hele warme uitlaat gassen waardoor de stickers vd akra's zelfs smelten.
Bij controle van de kleppen bleek dat de blokkering / borging van heel veel kleppen gewoon verpulverd is. Gelukkig zijn de de kleppen niet losgekomen en in de cilinder gevallen, maar het is niet best. Ik zag toevallig op een amerikaans foruym hetzelfde probleem.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt ?
Wat was de oorzaak ?
Hoe is het opgelost?
Ik vrees dat het blok onder de motor uit moet en het open moet worden gehaald om de plaatjes te vervangen.
full
 
nog erger, ik heb een ander blok gekocht met 6500 km . Loopt al maar ik kan nog niet proefrijden omdat ik tandwiel ga vervangen (en het oude niet van het blok kreeg).
ik vind de uitlaatgassen nu ook weer erg heet (in vergelijking met onze aprilia rsv).
ik kreeg tip dat cdi wel eens kapot zou kunnen zijn (vervroeging).
Hoe gaan we dat nu weer uitzoeken??
 
Er zit geen CDI op maar een motormanagement computer.
Het lijkt mij stug dat deze de ontsteking te vroeg aan zou sturen zelfs bij vervangen van de motor (compleet met sensoren?)

In hoeverre zijn er onderdelen overgezet van het oude naar het "nieuwe" blok?
Want ik zou eerder denken aan een te arm mengsel.

Ik had een 10 van 2007 met de carbon akra's en deze waren na een stuk rijden goed warm tot heet. Er lijkt dus inderdaad echt iets niet te kloppen.

Testbank is inderdaad een goede optie om wat dingen uit te kunnen sluiten!
 
hij loopt weer. blok vervangen door nieuwer blok. Het probleem komt vaker voor maar er is geen terugroepactie of modificatie volgens kawa nl. Ook de vervangings onderdelen zijn dubieus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan