Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Alex, ik vind het nog erg veel geld voor die blade. Ik weet zeker dat je voor dat geld wat nieuwers/mooiers kunt ophalen.

vond het ook al aardig voor de prijs als je kijkt hoe die er op de foto's uit ziet, heeft geloof ik al een verleden mee gemaakt.

Moechy wat voor model teller?
 
Kan je die pennetjes in de stekker niet gewoon los maken uit de stekker en die over zetten in de andere stekker, zoe heb ik het ook steeds gedaan, de meeste Japanse stekkers hebben allemaal de zelfde pennetjes aan de binnenkant, schroevendraaier wat smaller en puntiger vijlen en je kan zo mooi de contactjes los maken en over zetten.

Dat is ook een goed idee. Dat heb ik ook wel eens gedaan, bedenk ik me nu.
 
Mooie schock Mick, helaas niet geschikt voor een SC33 :?

Wie rijdt er nog met een 16inch voorwiel op het circuit. :]

Ik ben op zoek naar een geschikte band, heb tot nu toe de Bridgestone S20 gevonden, iemand ervaring mee?
 
Heb er zelf een 17inch insteken van een VTF.

Hoop dat ik de rest van men onderdelen deze week nog binnen heb, zodat de blade klaar is voor zondag :D
 
Ik heb net een 17" voorwiel onder mijn straatblade gezet. Nu kan ik met Michelin Pilot Road 2's rijden.

Maar toch wel effe schrikken. Ik trok vol op in z'n 2, en ik kreeg zomaar een speedwobble aan de voorkant! Liep goed af hoor, zoiets laat ik niet zo gauw uit de hand lopen. Maar toch vervelend.

Nou had ik de bandenspanning niet goed staan (3 bar :X), en die heb ik aangepast. Vandaag had ik er minder last van, maar toch nog wat onstabiel aan de voorkant.

Maar toch, dit moet aan de vering liggen. Ik heb er een WP omgebouwde voorvork in zitten (alleen andere veren). Ik heb ze schoongemaakt en wist niet hoeveel olie er precies in moest. Er zat 500ml in, en dat heb ik er ook weer in gedaan. Maar de voorvork is vrij zacht en ik heb de demping vrij strak moeten zetten.

De vraag is eigenlijk: zal ik er wat meer olie bij doen (minder luchtkamer dus) en de demping wat losser zetten? Wie kan me wat meer vertellen? Ik ben van plan er 50ml aan beide kanten bij te gieten om te zien wat dat uithaalt. Is dat te veel?
 
Laatst bewerkt:
Is het effect wat je voelt niet het gevolg van het iet wat omhoog komen van de voorkant, namelijk doordat er nu een 17inch voorwiel in zit zal de fiets wat verder achterover staan. Gevolg is wat minder gewicht op het voorwiel, bij accelereren zal dit nog versterkt worden.
 
Timmy5, ik denk het wel. Maar ik heb op mijn racer ook een 17" voorwiel zitten en heb daar niet dit soort instabiliteit in zitten.

Maar... Op mijn racer is ook de achterkant hoger, zit er geen voorlamp in, zit er een lichtere kuip op, en rij ik natuurlijk ook nog anders op. ;) Dus eigenlijk kan ik ze ook weer niet vergelijken.

Naja, ik kijk het even aan. Maar als iemand nog een mening heeft...?

Ik denk sowieso dat er te weinig olie in mijn voorvork zit. Dus dat ga ik toch nog even proberen. Ik heb de demping vrij hoog op moeten schroeven om de vork goed te laten voelen.

De vork is omgebouwd met een andere veer. Maar ik weet niet of er meer aan gemodificeerd is. Ik heb hem uit elkaar gehad, en het leek er niet op dat er meer aan gemodificeerd is. Omdat er 500ml olie in zat, heb ik dat er ook weer in gedaan. Maar origineel hoort er 560ml in.

Doordat de vork zo omgebouwd is dat de veer niet zomaar los kan (wordt op zijn plek gehouden met een kunststof ring in plaats van de bus), kan ik het vloeistofniveau (de luchtkamer) niet meten. Ik denk dat de luchtkamer nu simpelweg te groot is.
 
Rem- Schakel-setje uit China gemonteerd.

Wat meer grondspeling gemaakt en schakelt nu ook gelijk andersom *D
Ben wel de remschakelaar aan de achterkant kwijt maar ach..

chine_left.jpg


chine_right.jpg
 
oeioei, die heb ik ook liggen maar ik vond ze bijzonder slecht.
schakelas breekt erg makkelijk, de plastike dopje doe niks bij een crash en je voeten schieten er zo af (glad)
ook zijn de lagers absoluut bagger en had ik na drie sessie de steunen los.

veel spul uit china is uitstekend en ongeloofelijk goedkoop maar deze set vond ik gewoon gevaarlijk.
sorry dat ik het zeg..
als je ze toch gaat gebruiken gebruik dan een erg sterke loctite
ik heb ze vv door een ander chinaset die 150 was ipv 75€ maar duidelijk degelijker
 
Bedankt voor de tip, ik ga het gewoon eens een paar sessies proberen en tussendoor even checken of alles nog vast zit :Y

Heb je ook een link naar dat robuustere setje waar je het over hebt misschien?
 
Mijn blade is ook bijna klaar :D
Nog aan het wachten op een universele teller en hopen dat ik dit morgen al binnen heb zodat ik zondag met de blade op mettet kan rijden :D
 
Bedankt voor de tip, ik ga het gewoon eens een paar sessies proberen en tussendoor even checken of alles nog vast zit :Y

Heb je ook een link naar dat robuustere setje waar je het over hebt misschien?
tuurlijk, doen en gewoon even extra in de gate houden.

volgens mij waren dit ze
http://www.ebay.com/itm/350311895531

ik zal even een foto maken op me fiets.
dit zijn massieve steunen met een gleuf erin zodat ze niet draaien en alles is dubbel gelagerd.
stuk beter dus
 
Laatst bewerkt:
Timmy5, ik denk het wel. Maar ik heb op mijn racer ook een 17" voorwiel zitten en heb daar niet dit soort instabiliteit in zitten.

Hoi RetepV,

Blijkbaar heb je 2x een blade omgebouwd naar 17" voorwiel :}
Van welk bouwjaar zijn die blades en wat is het type wiel welke je er in gebouwd hebt?

Via deze link zie ik dat er altijd een aanpassing benodigd zou zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan