Xenon verlichting KAWA ZX10R

Mikeyufc1977

Rookie
17 jul 2014
1
0
Oosterhout
Beste Mensen,

Van de een op de andere dag houd de Xenon verlichting van mijn Kawasaki ZX10R ermee op. Ik heb alleen nog stadslicht. Zowel dimlicht als grootlicht werkt niet. Ik had gewone halogeen lampen gekocht, maar deze passen niet, komt dat omdat xenon een ander systeem / aansluiting is? Kan het ook zo zijn dat de aansluiting of kabels van het xenon systeem kapot zijn? Is er een manier hoe ik kan controleren dat mijn xenon lampen kapot zijn? Alvast bedankt.
 
Misschien ligt er een zekering uit, dat eerst maar controleren.
Anders zijn de ballasten misschien kapot of de lampen zelf,
maar het zou wel vreemd zijn als zowel dim- als grootlicht tegelijk kapot zijn.


Dan, als je weer gewone halogeenlampen wilt monteren moet je de steker
hebben die in de ballast gaat, niet die aan de lamp zit.
De steker van de motor naar de ballast past wel op de nieuwe niet-xenon-lamp.

Mits je natuurlijk het juiste type lamp hebt...
 
Dat je dimlicht en groot licht beide niet werken is logisch: dat is een en dezelfde lamp bij moderne Xenon. Ik ga er van uit dat je twee Bi-Xenonsets op je ZX hebt.

Er zijn meerdere redenen waarom de zaak mogelijk niet werkt. Controleer eerst of er stroom (12v) naar je hoogspanningsdeel gaat (let op: niet het hoogspanningsdeel zelf of daarna....). Loop indien nodig de aansluitingen en bedrading na. Als het goed is, zit er ook een zwevende zekering in opgenomen. Dan kun je nog de aansluitingen van de lampen (die zwarte klemmetjes) op het hoogspanningsdeel controleren.
Andere reden: er zit een beveiliging op je hoogspanningsdeel, die de zaak afsluit als er te veel of te weinig stroom op staat, om je lampen te beschermen. Loop dus je laadsysteem na, een niet gezonde spanningsregelaar of accu kan de beveiliging "triggeren".
Is dat allemaal in orde, dan zijn of je omvormers kapot of je lamp(en).
 
Xenon is achteraf ingebouwd.
Het is dan toch mogelijk om een halogeen lampje op de oorsponkelijke stekker te prikken?
Dan weet je alvast of de voeding vanaf de accu werkt.
Als dat niet zo is, dan is er tussen de accu en de lamp een zekering stuk.
Als je halogeen wel werkt, dan zijn m.i. de ballasten de hoofdverdachten.
Hoe je die kan doormeten weet ik niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan