Bij Enigma in produktie

Mooie bak!
Ben je niet bang dat je met de keuze van een rs spiegel de kosten onnodig opjaagt? Die zijn namelijk aardig zeldzaam en gruwelijk duur aan het worden heb ik mogen ervaren...
Het zijn wel de original teile die een eenheid van de combinatie maken. Maar dat kan natuurlijk ook met een RT spiegel.
 
Mooie bak!
Ben je niet bang dat je met de keuze van een rs spiegel de kosten onnodig opjaagt? Die zijn namelijk aardig zeldzaam en gruwelijk duur aan het worden heb ik mogen ervaren...

Dit licht/spiegel had ik toevallig nog liggen. En past zo mooi bij een BMW *D
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel achterkant van zon dieliegence met corsa achterlicht, maar de voorkant is stukken mooier.
Minder eendebak.
 
Nog eentje van de achterkant dan.
full
 
Hele sjieke en stoere combinatie geworden zeg. Ik vind vooral de achterkant heel stoer met die dikke onderrand.
 
En zo gaat 'ie open :9
full


We hebben tijdens de proefrit van ruim 4000 km door Frankrijk nog wel wat minpuntjes ontdekt aan het zijspan, o.a. de afdichtrubbers en de sluiting van de kap. Maar dat wordt komende winter allemaal aangepakt.
En Frau Enigma moest heel erg wennen aan een motor die SUPER remt !! En verder vind ze steeds dat ik niet opschiet.... B|
 
Laatst bewerkt:
Zo in zijaanzicht zie je pas goed hoe enorm groot die bak is. Wat een joekel!

Idd, want de K1 is al lang, en met een schommelarm nóg wat langer.... Nu kan je goed zien dat de bak minstens zo lang is. Er kan ook iemand inzitten en de hond kan nog lekker voor z'n voeten liggen ;)
 
Maar weer eens een status-update van wat er allemaal bij mij gebeurt.
full

Hier staat een opknappertje Watsonian Monaco en daarachter Frau Enigma haar oude motor die nu wordt omgebouwd naar WiFi (winterfiets) met een Van der Ven bak.


full

Dit wiel is van een K1100/EML die een slingerende remschijf had. De EML naaf is recht.

full

De adapterplaat voor de remschijf was af-fabriek al niet goed afgedraaid. Deze nu vlak gedraait.
 
Die stroppen draai ik zelf. Het verschilt namelijk per (merk) vooras. Trouwens, alle bussen en bevestigingen is handwerk. Met de hoeveelheid die ik omzet is het (nog) niet interessant om dat te laten maken.
 
Zondag is mijn vrije dag. Dan bouw ik geen zijspannen, dan ga ik leuke dingen doen. Zoals verder bouwen aan ons eigen span. De Wifi (winterfiets). Dit lag al een tijdje stil maar ik heb deze uitgeleend om in september de MA-Run mee te rijden.

full

Uitmeten van de voorvork

full

Klaar !

full

Accu-kist, trekhaak (om anderen mee uit de sneeuw te trekken ;) ) en de plaats bepaalt voor het extra achterwiel. Hier komen nog spikes in :Y

full

Zijspanspatbord en verlichting gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Verdomme, :( waarom wonen wij zo ver uiteen. Mooi werk. Voor mezelf vind ik het iets teveel precisie werk om er zelf aan te beginnen. Tis toch de bedoeling dat de span met een schommel beter stuurt en niet anders om.
Enigma ik weet niet of je naar het egt gaat? Maar indien wel dan wil ik wel eens praten. Uiteraard met Jupke (0,5l zijn we toch gewoon na weekje alpen) in de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan