moto guzzi v65 kortsluiting?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Ik wou met de guzzi rijden, de startmotor ging moeilijk rond en ineens een hele rookpluim vanonder de benzinetank... dacht hij ging ontploffen.

Als ik hem aanzet doet hij niks meer, parkeerlicht nog wel als ik de sleutel naar links draai that's it.

Iemand suggesties? Ik rij er ontzettend graag mee '(
 
Stuk draadboom opgefikt?
Accu kortsluiting?
Startrelais opgefikt? Onee die zit gewoon op de startmotor als het goed is.
Toch ff die tank er af pakken en alles door meten met een goede multimeter en dan te beginnen bij de accu spanning.
 
batterij is in orde op het eerste zicht ,meet 12,85v. Heb de benzinetank eraf gehaald en is een rode draad gesmolten. :(

ik heb de rode draad losgekoppelt, nu draait de startmotor rond maar vonkt hij niet.

edit: de kortstluiting komt vanvoor aan de kabelboom, de rode draad splitst in 2 oranje vermoedelijk naar bobines? kan hem doen draaien op 1 cilinder ,anders krijgt hij kortsluiting
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt alles uitzoeken dus op waar de kortsluiting zit. Meestal schakelaars, contactslot of in de koplamp alle verbindingen. Dynamo of spanningsregelaar kunnen ook door gebrand zijn.
De kans is groot dat het door een gebrekkige massa verbinding is ontstaan.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig lijkt het erop het probleem opgelost is: heb een stuk kabelboom van tussen geknipt en opnieuw gesoldeerd... batterij laadt bij. Vermoedelijk was er een stuk draad tussen de tank gekneld.

Bedankt voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan