CBR6000F2, andere naks

nacko

MF'er
20 mei 2013
106
4
Ik heb een cb600 f2 uit 1992.
Hierin zit de bekende rattel van de NAKS.
Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben naar het ombouwen van de NAKS naar handmatig, of het veertje van de spanner vervangen hebben en zoja met welke.
Of kan er misschien een vulling gebruikt worden zodat er op de bestaande veer meer spanning komt. Ik heb de spanner al eens vervangen door een orginele maar dat hielp maar tijdelijk. Graag jullie ervaring met ombouwen en hoe te werk te gaan.
 
Ik heb een cb600 f2 uit 1992.
Hierin zit de bekende rattel van de NAKS.
Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben naar het ombouwen van de NAKS naar handmatig, of het veertje van de spanner vervangen hebben en zoja met welke.
Of kan er misschien een vulling gebruikt worden zodat er op de bestaande veer meer spanning komt. Ik heb de spanner al eens vervangen door een orginele maar dat hielp maar tijdelijk. Graag jullie ervaring met ombouwen en hoe te werk te gaan.
Daar is echt wel iets over te vinden.
Ik gok er zelfs op dat er een filmpje op youtube van staat.

daarnaast heeft de APE een handleiding, die zit er bij als je het ding koopt.


En aangezien je de naks al eens vervangen hebt; is de nak zelf nog goed?
 
Of de NAK nog goed is weet ik niet.
Ik heb de spanner gewisseld zonder de klepdeksel te verwijderen.
De ratel begint alleen bij een warme motor, als deze dan even stilstaat en weer gestart wordt. En zelf dan nog niet altijd.Het is alleen hoorbaar bij laag toerental en verdwijnt na ongeveer 100 meter rijden.
Als de NAK zelf niet meer goed is, is het geluid langer te horen denk ik
Het is niet echt heel storend maar als er wat aan gedaan kan worden zou dit mooi zijn.
Ik weet ook dat het een cbr kwaal is.
Wat betreft handmatig, ik weet dat mensen hun NAKS zelf ombouwen dmv een tapbout.
Hoe zijn hier de ervaring mee ivm olie lekkage
 
Terug
Bovenaan Onderaan