Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Blijkbaar heb je 2x een blade omgebouwd naar 17" voorwiel :}
Van welk bouwjaar zijn die blades en wat is het type wiel welke je er in gebouwd hebt?

Via deze http://www.cbr1000rr.de/fireblade_forum/thread.php?threadid=32080 (link) zie ik dat er altijd een aanpassing benodigd zou zijn.

Mijn blades zijn beide van het type 96-97. Dit wiel kwam van een CBR600F PC31 af, volgens zeggen. Maar het kan net zo goed een VFR750F RC36 zijn geweest. Volgens mij zijn die wielen gewoon gelijk.

Dus:

-> CBR600F PC31 Bj.95-98, paßt komplett ohne Umbauten/Änderungen
(Bremsscheiben und Distanzen sind "gleich" mit denen der Blade!!)
-> VFR750 RC36 B Bj.94-97, paßt komplett ohne Umbauten/Änderungen
(Bremsscheiben und Distanzen sind "gleich" mit denen der Blade!!)
 
Ikzelf heb er een voorwiel van een VT1000F inzitten (3-spaaks wel zo vet :D)

Morgen de blade uitlaten op mettet, eerst even voorzichtig met dat nieuwe rubber...
 
Moechy wat heb je allemaal aan moeten passen om dat VT1000F wiel passend te krijgen ?

Veel plezier op Mettet, ben er een tijdje geleden ook geweest, vet die chicane strak naar beneden en dan vol op het gas de bocht naar rechts :]
 
Op mijn '97er zit ook een voorwiel van een cbr600f3. Heb het gekocht met remschijven erop , dan alleen de bussen op de as moeten aanpassen. Voor de rest plug en go :]
 
Ikzelf heb er een voorwiel van een VT1000F inzitten (3-spaaks wel zo vet :D)

Morgen de blade uitlaten op mettet, eerst even voorzichtig met dat nieuwe rubber...

had ik ook als regenvelg, moet alleen de diameter van de velg aanpassen (vlak van de schijven dacht ik) en de originele remschijven de gaten verboren, je kan natuurlijk ook voor andere schijven kiezen.
 
Nee hoor, past allemaal 1 op 1.

Schijven van de blade passen 1 op 1 op de velg van de VTF.
De bussen zijn normaal ook hetzelfde.

En man wat een beest is dat toch, die blade :D
Vind hem wel leuk zo met dat 17inch voorwiel zonder de vork door te steken.
En als je in zen 1 lekker op het gas gaat, komt ie mooi omhoog :D
 
Nee hoor, past allemaal 1 op 1.

Schijven van de blade passen 1 op 1 op de velg van de VTF.
De bussen zijn normaal ook hetzelfde.

En man wat een beest is dat toch, die blade :D
Vind hem wel leuk zo met dat 17inch voorwiel zonder de vork door te steken.
En als je in zen 1 lekker op het gas gaat, komt ie mooi omhoog :D

had ik denk een VTR velg, maar in zijn 1 omhoog komt die ook met doorgestoken poten hoor en in zijn 2, je wil juist die voorkant zo laag mogenlijk houden :P
 
Ja weet ik, wilde ook niet bedoelen dat ie doordat ie niet doorgestoken is omhoog komt :p.

Gewoon het stuurgedrag bevalt me wel zo.
Hij is stabiel in zowel korte snelle bochten als lange snelle bochten.
Dus ik laat hem lekker zo :D
Heb btw ook geen gebrek aan grondspeling gehad? Ook al is men achterband volledig rond gereden?

Overigens voor de mensen dat net op circuit beginnen met een fireblade en een 17inch voorwiel hebben en geen idee welke banden.

Dunlop Sportmax Qualifier II --> topband!
In het begin even voorzichtig met die nieuwe laag (is er af na 2rondjes mettet) en daarna kan je er lekker mee doorrijden :D
 
Laatst bewerkt:
Dan begrijp ik waarom die voorvelg zo over gezet kan worden, bij een 98-99 Blade gaat dat namelijk zeker niet lukken.

De remschijven van een 98-99 blade zijn 310mm ipv 298mm daarmee is ook de bevestiging van de klauw aan de poot gewijzigd, bovendien staat de poten 4mm verder uit elkaar.
 
Heb btw ook geen gebrek aan grondspeling gehad? Ook al is men achterband volledig rond gereden?

Jaja, je weet natuurlijk dat dat komt omdat je niet hard genoeg door de bocht gaat? ;)

Ik rij mijn stepjes aan de grond, uitlaat (alleen de standaard uitlaat) en kuip. Heb de achterkant en voorkant al omhoog. Er valt niet veel meer aan te doen. En dat is eigenlijk de reden dat je met de Fireblade eigenlijk tegen een grens aanloopt. De grondspeling is niet helemaal voldoende.
 
Als je band rond is tot op de rand, lijkt het me dat je niet veel platter dan dat kan? :p

:Y je kan over de rand rijden :P , maar deat betekend dat je de motor te plat hebt, moet je zelf meer gaan verzitten, dat helpt echt met een blade (andere motoren trouwens ook wel natuurlijk )
 
11/08 niveau 1+ op zolder, hopelijk wat bijleren over zithouding enzo.
Ik verzit wel al voor een groot deel, maar nog niet genoeg dan blijkbaar ;p
 
Vandaag een heerlijke circuitdag gehad :D
Eens ik men zithouding aangepast had, lag men bochtensnelheid veel hoger en heb ik voor het eerst knie'tje gelegd (en eens ik dat doorhad, bleef ik het maar doen :D)

Helaas heeft de blade het begeven tijdens de laatste sessie.

Zat een fikse rammel in het blok, Iemand dit al eens gehad? Kan ik men zoektocht beperken :p (blok moet wss wel open, maar ach mooi winterprojectje)
Ja er zat voldoende olie :p
 
Vandaag een heerlijke circuitdag gehad :D
Eens ik men zithouding aangepast had, lag men bochtensnelheid veel hoger en heb ik voor het eerst knie'tje gelegd (en eens ik dat doorhad, bleef ik het maar doen :D)

Helaas heeft de blade het begeven tijdens de laatste sessie.

Zat een fikse rammel in het blok, Iemand dit al eens gehad? Kan ik men zoektocht beperken :p (blok moet wss wel open, maar ach mooi winterprojectje)
Ja er zat voldoende olie :p

bigend lager ? heb ik eens gehad, versnellingsbak maar dat lijkt me niet (helaas ook gehad)
 
Terug
Bovenaan Onderaan