Motor lekt vloeistof uit de radiateur

yess7

Rookie
22 jul 2014
1
0
Hallo,

Ik ben een leek wat motoren betreft, en deze vraag heeft betrekking op de motor van mijn man.
Mijn man heeft en Honda CBR 1000f uit 1990.
Laatst kwam hij aangereden en kwam er allemaal vloeistof uit de radiateur lopen.
Koelvloeistof??
Moet hij nu hel de radiateur laten vervangen? Of is het met een kleinigheidje op te lossen??
Alvast bedankt.
 
Ligt er maar net aan waar het lekt.....


Is het echt een lek in de radiateur, of een gescheurt of losgesloten slangetje?
Eerst maar eens op onderzoek uit.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben een leek wat motoren betreft, en deze vraag heeft betrekking op de motor van mijn man.
Mijn man heeft en Honda CBR 1000f uit 1990.
Laatst kwam hij aangereden en kwam er allemaal vloeistof uit de radiateur lopen.
Koelvloeistof??
Moet hij nu hel de radiateur laten vervangen? Of is het met een kleinigheidje op te lossen??
Alvast bedankt.

_O- Kloon die je er bent _O- het is nog geen vrijdag
full
 
Het is goed mogelijk dat het koelvloeistof is. Je kan hier eenvoudig achter komen door het te proeven, koelvloeistof is namelijk wat zurig.

De simpelste oplossing is als volgt.

Koop zo 1:
2611opvangbak.jpg


Hiermee vang je de lekkage op. Hang de bak dus onder het punt waar het lekt. Deze bak kan je met touwtjes vastbinden, bijv. touw zoals hieronder:
311.jpg


Dan maak je een pompje met vlotter in de bak, zie foto":
130604-500x500.jpg


Je ziet dat de pomp op 230 volt werkt, dus je moet er wel een omvormer tussen doen vanaf de accu. Een omvormer ziet er zo uit:
omvormer-12-v-230-v-1500watt-continue-3000watt-pie.jpg


als de vloeistof in de bak dan boven een bepaald niveau komt, slaat de pomp aan. De pomp verbind je met een slang met het vulpunt voor de koelvloeistof. Bijvoorbeeld een slang zoals hieronder:
350px-slang_52mm.jpg


En klaar is kees! Nu weer lekker toeren, op een motor die er ongeveer zo uit ziet.
makeimage.php