Cbr 900rr 1995 nokkenasaandrijving en uitlaatpoorten

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jun 2009
36
0
Hallo,

Zoals de titel zegt een hoop vragen vragen mbt het te plegen overhoud en mods aan mijn Honda Cbr 900rr uit 1995, ik hoop dat jullie er geen overslaan in het lezen.


Heb het uitlaatsysteem eraf gehaald om er een moer op te lassen voor lambdasensor, en wou het boeltje een beetje schoonmaken, zo ziet het er nu uit (cilinder 1 -> 4)

15a44a.jpg


5e2901.jpg


946f32.jpg


ec36f4.jpg


Wat is jullie eerste indruk?

Carb afstelling is laatst veranderd (open luchtfilter, uitlaat, dynajet sproeiers/naalden) en er is pas 2x mee flink gegast (-+10km)

Zal ik het iets schoonmaken? zo ja, hoe? (remreiniger en pijpenragger? niet super bereikbaar en kan de radiateur nu niet ook demonteren)

Op de foto slecht te zien, maar de verloop van "rechthoek" naar uitlaatpijp diameter verloopt vrij steil, zal ik met een handfrees de overloop iets soepeler maken? (hierop graag alleen antwoorden als je er echt ervaring mee hebt)

Is er daarvoor een stand waarop alle uitlaatkleppen dicht zitten? of moet het per 2 kleppen?

Hoe vind ik die juiste stand van de nokkenas? krukas/pulsgever dekseltje eraf? kan dat zonder dat de olie eruit komt? en zonder de kleppendeksel dan te lichten, aangezien ik daar nu niet bij kan.

Op de pulsgever staat een markering T, dat is neem ik aan TDC? of is dat ontsteekpunt?




En vervolgens de ingang van de uitlaatpijpen zelf:

1528f8.jpg


Zit een lasrubs zoals je kunt zien, volgens mij gewoon ivm het fabricageprocess en niet bedoeld om terugstromend gas tegen te houden, en wil hem daarom iets wegfrezen.
Juiste redenatie? of niet doen?




En nu ik toch met de nokkenaszooi bezig ben, dan alvast een vraag mbt de NAKS, volgens mij hoor ik de ketting slaan bij stationair toerental als de motor goed warm is, is dat logisch?
Als ik dat ding voorzichtig demonteer, op welke stand moet de krukas dan staan om te voorkomen dat de ketting verspringt? (kan dat dus wederom zonder kleppendeksel eraf?)
Wat is vaak het euvel van die NAKS, is de veer gewoon moe? of komt hij helemaal niet meer naar buiten? helpt inwendig schoonmaken?
En kun je hem afstellen? of zit er geen 'ratelmechanisme" in?



Zoals beloofd een hoop vragen, maar wil het dan ook graag in één keer goed doen.

Bvd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan