Suzuki Intruder trekt naar links na ongelukje

Hans_1400

MF'er
9 nov 2010
31
4
Wezep
Goedenavond,

Ik heb een ongelukje gehad met mijn Intruder, uit de bocht gereden en onderin een droge sloot gelegd, ikzelf ging erover in een maisveld.
Nadat ik er een ander stuur opgezet had en m'n knippers had vervangen kon ik weer rijden. Ik mag van geluk spreken wat dat betreft.

Nu trok mijn motor echter gigantisch naar links, dus ik bedacht dat er toch wel iets meer aan de hand moest zijn, voorvork losgehaald en inderdaad, mijn rechter binnenpoot was krom.
Die heb ik intussen vervangen, het probleem is met ongeveer 80% verminderd denk ik, voelt een stuk beter, maar nog niet helemaal als voor het ongeluk, toen kon ik met losse handen rijden, dat is er nu niet meer bij.

Dus als ik rij trekt ie naar links, als ik hard rem (met voorrem) trekt ie naar rechts.
Mijn vraag is: Kan ik nog een en ander bijstellen door meer of minder olie in 1 van de poten te doen?

Of iemand nog een ander idee waar ik naar zou kunnen kijken?

BVD,
Hans
 
Grote kans dat het balhoofd ook krom is.
De voorvork is behoorlijk dik ijzer en als dit buigt zal het lichtere alu balhoofd ook wel een knoei hebben gekregen.

Gelukkig wordt er veel verbouwd aan intruders zodat er gemakkelijk gebruikt aan te komen is.

Zelf al eens een aantal bij het oud ijzer gebracht wegens geen belangstelling.
 
Zou de andere vorkpoot ook ff olie verversen en de zelfde hoeveelheid olie in doen als bij de andere die vervangen is
Als je toch bezig ben ff je balhoofd controleren op speling en of hij nog zonder knikken rond gaat, moet je wel een middenbok hebben
Je voorpoten los zetten en spanningsvrij terug vastzetten
wiellagers zou ik ook controleren op gekken geluiden
heb je 1 of twee remmenklauwen op je voorwiel??
Anders ff kijken of je schuifstukken van je remklauw gangbaar is aan de linkerkant omdat je rechts neem ik aan gecontroleerd en gedemonteerd heb gehad
 
Bedankt voor jullie antwoorden en excuus voor mijn late reactie..
Ik ga binnenkort nog even uitzoeken of er iets mis is met mijn balhoofd of kroonplaten. zal het laten weten.

Bedankt voor jullie tips.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan