intruder 700 storing in stroom circuit

sixpakje

MF'er
10 jun 2009
36
0
gaanderen
help help

wie kan mij helpen of vertellen wat de oorzaak kan zijn van mijn storing???

het gaat om een intruder VS 700


ff de uitleg hoe en wat,
ik kom in de avond thuis niks aan de hand, de dag daarna stap op de motor druk op de startknop hoor niks en opeens alle verlichting uit ook op het dashboard.

haalde de koplamp uit elkaar en opeens hopla lampen aan. ik blij (dacht ik) druk op de startknop en poef alles weer uit.??????

nu heb ik de gehele draadboom open liggen zie niks vreemds, maar nu komt het als ik op de zekeringkast op de schroefjes ( +/- ) meet heb ik stroom tot dat ik de motor op contact zet.
haal ik de sleutel eruit heb ik opeens weer stroom op die schroefjes.

het lijkt wel of er een massa sluiting zit ergens. of ben ik nu gek?


nu snap ik er niks meer van wie weet wat het kan zijn??????
 
Bedenk goed dat je een spaningsverschil constateert of niet. Het zou dus heel goed kunnen kloppen dat je bij contact aan geen spanningsverschil meer hebt.
Bv. De het spaningsverschil over een schakelaar met open contact is 12vdc (lamp aan), bij gesloten contact 0vdc (lamp uit).

dodemansknop gecontroleert, zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich suf zoekt naar een storing en vervolgens blijkt het de dodemansknop te zijn.
 
Laatst bewerkt:
en ook nog, is de elektriciteit in de koplamp nog allemaal voorzien van de originele klemmen of zijn er al andere kabelschoenen op geplaatst (rood of blauw) want die durven wel eens te lossen of slecht contact te geven. Niet dat er iets mis is met die kabelschoenen maar wel met sommige van die tangen of worden er soms kabelschoenen van 1,5-2,5mm² gebruikt (rode) en de bedrading is vaak maar 0,75mm² de blauwe kabelschoenen zijn voor 0,75-1,5mm²
Omdat je sprak na de koplamp geopend te hebben je terug verlichting had dus daar moet ergens een slecht contact zitten of beschadigde kern van een bedrading.
 
Laatst bewerkt:
en ook nog, is de elektriciteit in de koplamp nog allemaal voorzien van de originele klemmen of zijn er al andere kabelschoenen op geplaatst (rood of blauw) want die durven wel eens te lossen of slecht contact te geven. Niet dat er iets mis is met die kabelschoenen maar wel met sommige van die tangen of worden er soms kabelschoenen van 1,5-2,5mm² gebruikt (rode) en de bedrading is vaak maar 0,75mm² de blauwe kabelschoenen zijn voor 0,75-1,5mm²
Omdat je sprak na de koplamp geopend te hebben je terug verlichting had dus daar moet ergens een slecht contact zitten of beschadigde kern van een bedrading.
Maar dan andersom.
De rode zijn voor dunne draad en de blauwe voor dikkere.
 
Krijg je hem wel aangelopen?? Of iig, dat de cilinders rond gaan?
Krijg mijn 700 ook niet aangelopen, zelfs in zn 3 blokkeert het achterwiel telkens.

Kan het niet zo zijn dat je cilinders zijn volgelopen?
Je accu is prima, maar krijgt simpelweg niks rond, trekt zoveel stroom bij starten dat alles uitvalt etc?
 
Laatst bewerkt:
ik hoop het gevonden te hebben nu nog de leverancier van de accu mailen en kijken of ik het op garantie van de accu kan gooien.

oorzaak bleek kapotte accu te zijn, deze is inwendig ergens net onder de polen gebroken en vandaar dat ik wel 13,6 V meet maar als ik vermogen vraag alles weg valt.

dus nu is het hopen dat de leverancier van de accu coulant genoeg is om een nieuwe accu te leveren aangezien deze pas 6 maanden gebruikt is.

ik weet 100000% zeker dat het hier aan ligt aangezien ik een andere accu er onder heb gezet en met 1 druk op de knop, was het VLAMMEN MAAR

in ieder geval iedereen dankjewel voor de tips hulp en trucs voor zover.

en zo blijkt maar weer een stroom storing zit dus gewoon op de plek waar je hem nooit verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan