Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 78

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen ik heb even een vraag voor de techneuten onder ons :

Ik heb een fireblade uit 2005. na een avondritje gedaan te hebben. even te kijken waar ik heen moest op de telefoon ( even stopgezet en motor uit ) draaide ik mijn sleutel weer om maar het startonderbrekingssysteem wou er niet af met de afstandsbediening. ik kon op het knopje drukken wat ik wou maar er gebeurde niks. heb gemeten of het batterijtje nog goed was en dat was die dus daar ligt het niet aan zou ik zeggen. de vraag is nu dus waar kan het aan liggen dat het HISS systeem weigert zichzelf vrij te geven en dus de motor niet wil en kan starten.

iemand een idee of theorie? een nieuw systeem laten inbouwen zie ik niet zo zitten -_-
 
Hoeft niet per se aftermarket te zijn!!!
Ik heb precies hetzelfde op mijn blade!
Alarm door Honda zelf ingebouwd
 
De weersvoorspellingen voor morgen zien er een stukje aangenamer uit dan de laatste 2 dagen, tijd om maar weer eens een dagje naar de Eifel richting ring te gaan. :]
Mocht er nog iemand zijn die zin heeft om mee te gaan , om 07:30 uur vertrekken we (maatje en ik) vanaf tankstation De Wuust aan de A 73 bij Venray.

Ron
 
:W

Afgelopen zondag ff wezen touren.
Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik het rubber kwijt ben geraakt van de luchtinlaat.

Bij wat Googlen zag ik een paar Engelse forums waar mensen dit probleem eerder hebben gehad. Ik heb Ten Kate maar ff een mail gestuurd, deze willen €25,- hebben voor het rubbertje _O- .

Het gaat om dit rubbertje;
honda_64123MFL000.jpg


Iemand tips of ervaringen hoe ik goedkoop aan een nieuwe kan komen? Welke ik dan uiteraard vast ga lijmen aan het kanaal haha
 
:W

Afgelopen zondag ff wezen touren.
Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik het rubber kwijt ben geraakt van de luchtinlaat.

Bij wat Googlen zag ik een paar Engelse forums waar mensen dit probleem eerder hebben gehad. Ik heb Ten Kate maar ff een mail gestuurd, deze willen €25,- hebben voor het rubbertje _O- .

Het gaat om dit rubbertje;
[afbeelding]

Iemand tips of ervaringen hoe ik goedkoop aan een nieuwe kan komen? Welke ik dan uiteraard vast ga lijmen aan het kanaal haha

Herkenbaar, niet dat ik 'm kwijt was maar wel dat het los zat.
 
Idd herkenbaar. Heb t om mijn vorige 08 blade ook gehad. Liet de heletijd los heb t nooit fatsoenlijk vast gekregen. Op mijn 2010 blade geen problemen.
 
Hoi posteldude zelfde probleem met mijn 08 blade ook besteld bij ten Kate maar op marktplaats kan je ze ook vinden.

nieuwe heb ik goed bevestigd het is een soort klik trek systeempje op spanning dan raakt deze niet meer los

grt
 
Wellicht kunnen jullie je nog herinneren dat ik informeerde bij Watsen Design in Canada (Fabrikant LED knipperlichten) wanneer ze weer orders zouden aannemen:

"Sent: April-26-14 7:21 PM
To: 'info@watsendesign.com'
Subject: signals fireblade 2004-2005

Dear Sirs,

Your nice looking turn signals form my Fireblade 2005 have been highly recommended to me by dutch cbr 1000rr motor-forum members.

Unfortunately a statement on your website tells no new orders are possible at the moment.

Can you please clarify the situation? Will ordering be possible again in the near future?"



Nou, het is zover hoor:

"Our website has been open for orders this week and I don’t see one from you. It will be open until tomorrow. Sorry for the delay in letting you know. www.watsendesign.com
Regards,
Katherine"


Dus meteen maar een setje besteld. Als iemand anders hier nog interesse heeft, of je vandaag maar effe wilt bestellen :-)

Dit voelt een beetje als de aanschaf van een Ferrari (Geen eigen ervaring maar van horen zeggen dan natuurlijk :) ) : Eerst maanden wachten voordat je het stomme ding "mag" kopen, dan een klein kapitaal vooruit betalen en daarna nog minstens net zo lang wachten voordat het dure geval wordt afgeleverd. ;)

Maar ja, die knipperlichten zien er wel briljant mooi uit op de foto's :9~
 
.... Nog steeds motorloos...

Geen zorgen, ik rijd nog wel een extra ritje vandaag om het fireblade gehalte op de vaderlandse wegen op peil te houden nu jij verstek laat gaan.

Je hoeft me verder niet te bedanken hoor, ik doe het graag voor je. :+
 
Geen zorgen, ik rijd nog wel een extra ritje vandaag om het fireblade gehalte op de vaderlandse wegen op peil te houden nu jij verstek laat gaan.

Je hoeft me verder niet te bedanken hoor, ik doe het graag voor je. :+

Het is natuurlijk niet helemaal een vervanging, want ik rij helaas op een verlopen 2005 model. '(

Ik schaam me daar natuurlijk wel een beetje voor. :$

Daarom troost ik me maar met de gedachte dat ik in ieder geval op het antieke apparaat kan rijden en dat het verouderde motorblok nog net zoveel pk's levert als toen de motorfiets lang, lang geleden van de lopende band rolde. Dat was nog in de tijd dat er nog mooie fireblades met een zekere bouwkwaliteit gefabriceerd werden. :W
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk niet helemaal een vervanging, want ik rij helaas op een verlopen 2005 model. '(

Ik schaam me daar natuurlijk wel een beetje voor. :$

Daarom troost ik me maar met de gedachte dat ik in ieder geval op het antieke apparaat kan rijden en dat het verouderde motorblok nog net zoveel pk's levert als toen de motorfiets lang, lang geleden van de lopende band rolde. Dat was nog in de tijd dat er nog mooie fireblades met een zekere bouwkwaliteit gefabriceerd werden. :W
Gelukkig ben jij helemaal in je sas met je fiets. maar om dan de andere zo af te zeiken -O-
 
Gelukkig ben jij helemaal in je sas met je fiets. maar om dan de andere zo af te zeiken -O-


Nee, joh! Is maar om te dollen. Bovendien rijden we zo ongeveer allemaal dezelfde fiets toch? (2004/2005 en 2006/2007 zit nou niet echt veel verschil tussen.)

Ik hoop voor Ilmar dat hij zijn apparaat gauw weer terug heeft!

Maar een beetje katten is gewoon leuk wat mij betreft. Mijn reactie hierboven was juist een reactie op dit bericht van Ilmar:

Maar gelukkig wel het juiste bouwjaar.. En niet dat verlopen 2004 model :')

En het pk probleem is op te lossen :+

En het was 113 pk geen 109pk *O*

Zo heeft mijn beste vriend en rijmaatje een R1. We mogen elkaar graag maar laten geen gelegenheid voorbij gaan elkaars motor af te zeiken. Dat is juist lachen toch!?
 
In mijn ogen droop het sarcasme ervan af.. Kan dat wel waarderen en om lachen. Ik zit bvb ook altijd mijn broer of maten hun motor tot het frame af te zeiken. En andersom uiteraard ook. Lekker slap ouwehoeren moet kunnen toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan