Suzuki carburateur probleem

Cas

MF veteraan
21 mrt 2012
1.999
639
Hallo iedereen,

Ik loopt een beetje vast bij het opknappen van een Suzuki gs 450 L chopper.
Toen ik deze kocht sloeg die af wanneer ik gas gaf, echter is dit tot op heden niet verholpen.

Het volgende heb ik tot nu toe gedaan:
-Inlaatrubbers vervangen (waren lek, maar geen verschil
-Bougies vervangen
-Carburateurs schoongemaakt (2x, echter niet ultrasoon)
-Gecheckt op valse lucht (na vervangen inlaatrubbers is dat verholpen)
-Tank gereinigd
-Verse benzine gebruikt
-Benzinekraan nagezien, deze werkt naar behoren
-Luchtfilter gereinigd, maakt ook geen verschil
-Geprobeerd met startpilote

Nu is het als volgt, als ik de inlaat achterop de luchtfilterbox gedeeltelijk dichthoud doet die het wel.
Dus naar mijn idee krijgt die ofwel, teveel lucht, ofwel te weinig benzine.

Maar valse lucht trekt die niet, alles is dicht. De vacuumrubbers in de carburateurs zijn niet gescheurd.

Hij start wel vrij makkelijk, als de motor even stationair gelopen heeft staan de vlotterbakken gewoon vol benzine.

Hulp en tips zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groeten, Cas :W
 
Moet idd zo'n zwart doppie op de stationairsproeier zitten, misschien heb j'um daardoor over het hoofd gezien ;)

Heb hier 3 verschillende suzuki's (gsx750/1100/gr650 80-85)staan met vacuüm carbs en zien er gelijk uit, ook aan bovenstaand plaatje. Met stationairsproeier.
Luchtmengselschroef bij de gr650 stond bij mij op 2,5 slag uit, dus misschien daar nog wat mee spelen (hoogste toerental zoeken).
Volgens de boeken staan die allemaal "pre-set from factory" B|
 
Stationair lopen doet hij vrijwel geheel op de instelling van je mengsel schroeven Zou als ik jou was toch even het dopje eraf halen en de sproeier eruit draaien want er zitten namelijk ook aan de zijkanten van deze sproeiers gaatjes en als die dicht zitten dan loopt hij wel stationair maar wil dan niet oppakken bij gas geven.

Je hebt wel wat moeite met de geboden hulp te aanvaarden zo te merken en dat is jammer.
 
Stationair lopen doet hij vrijwel geheel op de instelling van je mengsel schroeven Zou als ik jou was toch even het dopje eraf halen en de sproeier eruit draaien want er zitten namelijk ook aan de zijkanten van deze sproeiers gaatjes en als die dicht zitten dan loopt hij wel stationair maar wil dan niet oppakken bij gas geven.

Je hebt wel wat moeite met de geboden hulp te aanvaarden zo te merken en dat is jammer.


Niet gelijk denken, neee daar ligt het niet aan :Y
 
hij heeft wel goed gelopen? Of heeft een vorige eigenaar toevallig andere jets/naalden gemonteerd en vergeten dit de vermelden? Misschien is een tweedehands setje carburateurs de makkelijkste oplossing.
 
Ah onder dat dopje. Oke. Maar daar zal het niet aan liggen, hij loopt wel stationair.

Ik heb de carbs weer uit elkaar.
De luchtschroeven waren er al uit geweest, zit inderdaad een veertje onder en het kanaaltje was/is niet verstopt.

Nog steeds niks geks tegen gekomen, slijtage van de gasschuif is miniem, evenals de gasnaald.

Ik zie nog niet echt een luchtschroef en een veertje op de tekening, of ik kijk er overheen.
En hoort er geen o-ring, of v-ring bij om het zaakje luchtdicht af te sluiten?
 
Oke mooi, ik zal de luchtschroeven eens op 2,5 uit proberen :)

Op de exploded view staat die inderdaad niet.

Er zit verder geen o-ring of iets dergelijks achter.

@guntherrex

Ik heb hem zo gekocht, dus wat je zegt zou goed kunnen kloppen.

@ daddyfylipsen (oid)
Moeite met het accepteren van de aangeboden hulp?
Neehoor, totaal niet, neem alles in overweging maar blijf wel sceptisch.

Ik zal die stationairsproeiers er eens uit draaien, die zijn er inderdaad nog niet uit geweest.
 
Laatst bewerkt:
Als de luchtschroeven een scherpe punt hebben dan zit er altyd een o-ring om de boel af te dichten. Meestal is de volgorde van boven af gezien ringetje, veertje, ringetje en dan een o-ringetje.

En zoals jij reageert met meteen stellig ontkennen dat heeft niets met sceptisch te maken maar alles met betweterigheid en dat helpt je meestal niet verder dus doe er je voordeel mee met de tips die gegeven worden en controleer het gewoon want baat het niet dan schaadt het zeker niet.
En jij weet echt niet wat het kennis nivo is van de mensen die advies geven.
 
Bij de luchtschroef zit het zo: o-ring, ringetje, veer, stelschroef, bij beide carburateurs.
Zal eens zoeken of ik daar een exploded view van kan vinden.

Stationairsproeiers zijn trouwens schoon, de dopjes zijn ook bij beide aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Even een kleine update.

Ik denk het probleem gevonden te hebben.
Het blijkt dat er gs 450 carburateurs op mijn 450 L zitten.
Deze wijken af van de carburateurs die erop zouden moeten zitten.

Ik heb nu een setje gekocht en verwacht dat het daarmee toch anders moet lopen. :)
 
Even een kleine update.

Ik denk het probleem gevonden te hebben.
Het blijkt dat er gs 450 carburateurs op mijn 450 L zitten.
Deze wijken af van de carburateurs die erop zouden moeten zitten.

Ik heb nu een setje gekocht en verwacht dat het daarmee toch anders moet lopen. :)
Dat zijn nog eens verassingen... :/

Hoe ben je er achter gekomen?
 
Ik kwam er nog steeds niet uit, dus ik vermoedde dat de sproeierbezetting, gasnaalden of gasschuiven niet origineel waren. Dus ik was van plan een setje andere carburateurs aan te schaffen.
Dus ik zoek op marktplaats, staat er nu 1 setje op. Verrek, die zijn anders!

Bij cmsnl gekeken, kloppen de carburateurs op marktplaats wél.
Deze: Suzuki GS450L 1980 (T) USA (E03) - buy original spares online


En ik heb deze:
Suzuki GS450S 1984 (E) (E06 E15 E34 E39) CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online

De vorige eigenaar gaf aan dat de motor gewoon goed liep en al een tijdje stil stond, dus ik had dit eigenlijk niet verwacht. Blijkt maar weer dat ik het verhaal toch maar met een korreltje zout had moeten nemen.

Hopelijk is het hiermee verholpen. :)
 
Zo, vandaag de carburateurs binnen gekregen en maar eens netjes schoon gemaakt.

Van binnen zijn ze beduidend anders dan de oude carburateurs.

En hij doet het!

IMAG1623_zpsabougheb.jpg

:) :)
 
Hallo,

Ik heb ook een probleem met starten! En als hij eenmaal loopt kan ik ook gewoon rijden! Ik er dan wel een bobber van gemaakt en daarom heb ik openlucht filters er op gezet! Kan dit dan misschien het probleem zijn?

En kan ik dit probleem verhelpen en toch de open filters behouden?
 
Want ik dacht eerst dat hij geen vonk kreeg, dus ik dat testen en idd geen vonk maar toen deed ik ook een bougie in het blok en ik nog eens testen met een bougie in de bobine buiten het blok (dus met 4 bougies) en toen vonkte hij wel!

Dit is dus ook zo iets wat ik heel vreemd vind!

Dus nu ga ik er maar vanuit dat het niet aan de vonk licht!

Weten jullie misschien wat hier dan aan de hand kan zijn?
 
Misschien even inlezen op het forum?
Er is namelijk al 100en keren geschreven dat als je sport/open/power what ever filters plaatst dat je dan ook de sproeier bezetting van de carbs daar op aan moet passen.
Dus ja daar kan het aan liggen als hij voor die tyd tenminste goed heeft gelopen.
Anders vuiletank, filter, carbs. Afstelling ontsteking, klepspeling of teveel compressie verlies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan