Kleppen stellen GSXR1000k3

johan-gixxer

Die hard MF'er
31 dec 2007
304
0
groningen
Heb gister mijn kleppen gemeten, twee kleppen uitlaatzijde zijn op de grens van 0,30mm
De grenzen voor uitlaat zijn 0,20 - 0,30mm

Kleppen worden nauwer toch? dus 0,30 zal uiteindelijk minder worden?
 
Hoeveel carbtunes heb je in je handen gehad om dat op te baseren? Is daar ergens verder nog onderbouwing voor te vinden?

Ik heb zelf positieve ervaringen, maar als je gelijk hebt zou ik dat alsnog graag ergens onderbouwt zien. (Ik zeg niet dat je niet weet waar je t over hebt hoor, maar is dit nog ergens na te lezen met wat meetresultaten oid?)

ps. als je ze synchroon zet vertrouwende op je meter zet je ze niet bewust maar onbewust asynchroon O-)

Een stuk of 4, de ellende is dat het RVS staafjes zijn in een buisje, en hierin ontstaat er bij het minste of geringste weerstandsverschil. Gevoelig voor veel invloeden van buitenaf zoals temperatuur of vuil bijvoorbeeld. Je kan het heel makkelijk testen, stel hem maar eens zo af dat hij op de meter exact gelijk staat, en wissel de slangetjes eens willekeurig om. Bij een goede meter moet je dan geen enkel verschil zien. Of gooi hem er een dag later weer eens aan en kijk of hij nog steeds hetzelfde aangeeft.
 
Een stuk of 4, de ellende is dat het RVS staafjes zijn in een buisje, en hierin ontstaat er bij het minste of geringste weerstandsverschil. Gevoelig voor veel invloeden van buitenaf zoals temperatuur of vuil bijvoorbeeld. Je kan het heel makkelijk testen, stel hem maar eens zo af dat hij op de meter exact gelijk staat, en wissel de slangetjes eens willekeurig om. Bij een goede meter moet je dan geen enkel verschil zien. Of gooi hem er een dag later weer eens aan en kijk of hij nog steeds hetzelfde aangeeft.
Jep da's helemaal waar, daarom is het zaak de meter goed recht op te hangen en goed de tijd te nemen en wat heen en weer te swappen. Als je goed oplet dat alle buisjes redelijk vrij kunnen bewegen rond hun "mean-onderdruk-meetwaarde" valt er volgens mij goed mee te werken.

Maar het is zoals gezegd niet ideaal. Alternatieven zijn alleen volgens mij veel duurder?
 
Laatst bewerkt:
Jep da's helemaal waar, daarom is het zaak de meter goed recht op te hangen en goed de tijd te nemen en wat heen en weer te swappen. Als je goed oplet dat alle buisjes redelijk vrij kunnen bewegen rond hun "mean-onderdruk-meetwaarde" valt er volgens mij goed mee te werken.

Maar het is zoals gezegd niet ideaal. Alternatieven zijn alleen volgens mij veel duurder?

Alternatief wat nog goed te betalen is, is een setje klokken.
Deze bijvoorbeeld: Synchronisator 4 carburateurs, EFKA
 
Terug
Bovenaan Onderaan