XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Boys... Wie stemt er voor om weer eens een XT660X Supermoto Meeting ergens op te zetten? Miss iemand ideen, en een ritje erachter aan te knopen:)..

Afgelopen zondag naar Ridderkerk gereden op men XT.. Waren wel een aantal KTM Supermoto's te vinden,.. maar helaas buiten mij om maar 1 andere XT660X... Rit Tegen Pesten,.. 460km gereden...:)
 
Laatst bewerkt:
Het was even stil uit Mokum! Met een paar maten naar Frankrijk geweest op de motor. Ik, uiteraard, op de XTX. Andere maten op een XTR, een XTX en een Kawasaki ZX6R.
Die maat zag ik vanmiddag nog rijden op z'n XTR door de regen :+
 
beetje aan je bochten techniek werken en je gaat met 3 cijfers op de teller over de klaverbladen :]

Heb je nog tips ? (De rijlijnen of de houding op de motor ?)


Hoe nemen de overige XT660X rijders eigenlijk de snellere bochten:
Voetje vooruit of de knie naar buiten ?
Supermoto-2.jpg
 
@ kepel, ik zet vaak het voetje naar buiten. In de vogezen met het knietje geprobeerd, maar dat is een stuk moeilijker!
 
@ kepel, ik zet vaak het voetje naar buiten. In de vogezen met het knietje geprobeerd, maar dat is een stuk moeilijker!

Met de knie naar buiten moet je er meer naast gaan zitten en grotere ballen hebben. Het voetje is de makkelijke en veilige optie hahahaha.
 
Heb je nog tips ? (De rijlijnen of de houding op de motor ?)


Hoe nemen de overige XT660X rijders eigenlijk de snellere bochten:
Voetje vooruit of de knie naar buiten ?
[afbeelding]



voordeel van voetje uit is dat je een soort driehoek maakt, waarbij je je lichaam recht op kan houden en de motor kan af flanken, en als er troep op de weg ligt of net uit een stuk off road komt dan kan je als je weg glijd met je voet terug drukken waardoor je dus niet op je plaat gaat. Ik ben geen sm expert maar dit is hoe ik het ervaar! bij Marcel de cursus gedaan en daar leer je ook met je step aan de grond rijden met je voetje uit.
 
voordeel van voetje uit is dat je een soort driehoek maakt, waarbij je je lichaam recht op kan houden en de motor kan af flanken, en als er troep op de weg ligt of net uit een stuk off road komt dan kan je als je weg glijd met je voet terug drukken waardoor je dus niet op je plaat gaat. Ik ben geen sm expert maar dit is hoe ik het ervaar! bij Marcel de cursus gedaan en daar leer je ook met je step aan de grond rijden met je voetje uit.
Zo heb ik me vroegah kunnen redden van een val met de brommer omdat mn voorwiel weg gleed.
Maar ik zal het met het knietje nog eens proberen bij wat bekende bochtjes.
 
voetje is beter, heb het laatst ook met knie gedaan, maar was vergeten dat ik een textielpak aan had... mooi een gat erin.
 
Heb je nog tips ? (De rijlijnen of de houding op de motor ?)


Hoe nemen de overige XT660X rijders eigenlijk de snellere bochten:
Voetje vooruit of de knie naar buiten ?
[afbeelding]
de voet gebruik ik vooral tot de 100 doorboven ga ik meestal iets verzitten.
met insturen van een bocht naar lrechts stuur je eerst even een heel klein beetje naar links zo valt de motor mooi in de bocht en kan je ene stuk harder de bocht in.
let op heel klein beetje anders lig je meteen op je kant of je krijgt een highsider.
 
Ivm verkoop van de yamaha nog wat onder delen over.
Nog erg nette originele uitlaten van de xt 660 x 100eu
DNA cover deksel 5duizend km oud. Mag wel ff schoon gemaakt worden 35 eu
Nieuwe voorvork keeringen/stofkappen en evt vork olie 15w van castrol 1.5l 60eu.
Nieuwe achtertandwiel 46 tands 15 eu.

Motor bok 75 eu

Alles is een vraag prijs dus redelijk bod en komen er wel uit!

Gr steef

Foto-JNNXH4MY-D.jpg

Foto-OJZNQ43E-D.jpg

Foto-DYPFXDFW-D.jpg

Foto-H7YWFNCE-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ivm verkoop van de yamaha nog wat onder delen over.
Nog erg nette originele uitlaten van de xt 660 x 100eu
DNA cover deksel 5duizend km oud. Mag wel ff schoon gemaakt worden 35 eu
Nieuwe voorvork keeringen/stofkappen en evt vork olie 15w van castrol 1.5l 60eu.
Nieuwe achtertandwiel 46 tands 15 eu.

Motor bok 75 eu

Alles is een vraag prijs dus redelijk bod en komen er wel uit!

Gr steef

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prive bericht gestuurd :)

Hoezo heb je je XTX eigenlijk verkocht??
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik maar niet kan wenne aan het aan/uit effect.. Mis heel veel soeplese.
En gezien ik best problemen er mee heb.. Rijd totaal niet stabiel op snelweg waarbij hij ook nog eens trilt.

Al diverse keren naar garage geweest maja baat niet veel..
Vind het heel jammer wand hij rijd echt leuk binnendoor.. En ziet er gewoon erg gaaf uit.

Er komt nu een honda cb 600 hornet in de plaats.
 
Vnv nog lekker een rondje gereden :]
XTX_sunset_zpsadcaaf62.jpg


Omdat ik maar niet kan wenne aan het aan/uit effect.. Mis heel veel soeplese.
En gezien ik best problemen er mee heb.. Rijd totaal niet stabiel op snelweg waarbij hij ook nog eens trilt.

Al diverse keren naar garage geweest maja baat niet veel..
Vind het heel jammer wand hij rijd echt leuk binnendoor.. En ziet er gewoon erg gaaf uit.

Er komt nu een honda cb 600 hornet in de plaats.
Jammer! Veel plezier iig met je nieuwe moto :)
 
Boys, welk schijfremslot gebruiken jullie op de XT660 X? Als ik het goed begrijp is de keuze vrij beperkt op dit type motor namelijk.

Alvast bedankt!
 
Deze:

251816_1.jpg


Werkt perfect! Ik heb er ook een lange ketting bij, dan kan ik hem dus aan het schijfremslot voor vastzetten.
 
Boys, welk schijfremslot gebruiken jullie op de XT660 X? Als ik het goed begrijp is de keuze vrij beperkt op dit type motor namelijk.

Alvast bedankt!

Heb een Midlock schijfremslot. Beste kun je gewoon in een motorzaak iets van een A-merk uitzoeken en effe overleggen of je 'm mag passen.

Ook slim: koop d'r zo'n kabeltje bij die je aan je stuur/handvat haakt. Anders vergeet je vroeg of laat een keer het slot eraf te gooien....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan