Laadprobleem '79 CB750KZ

_Seven_

MF'er
30 jun 2013
42
0
Eindhoven
Ik ben al een tijdje bezig met het opknappen van een oude Honda cb750 en ben er tijdens mijn laatste toch achter gekomen dat mijn laadsysteem niet goed werkt (geen puf meer om te starten na het stoppen bij een tankstation).

Nu heb ik de accu getest (is goed), rotor getest en vervangen door een 2e hands met de juiste weerstand waarde tussen de sleepringen, alle contacten die ik kon vinden 2x los gehaald en schoongemaakt plus de eerste keer ingespoten met wd40 en de tweede keer met contactcleaner. Helaas nog steeds geen verhoogd voltage boven 3/5000 toeren en slechts 0,2/0,3 volt AC op de gele draden van de dynamo.
Toen de connectoren van de koolborstels in de dynamo schoongemaakt (waren compleet gecorrodeerd) en naderhand de weerstand op de witte en zwarte kabels van de connectoren gemeten die netjes 12 ohm was (moet tussen 10 en 12 zijn) maar later nog eens gemeten (na starten en meten van AC) waarna de waarde 25 ohm bleek te zijn.
Heb steeds de motor een slag laten maken maar ik meet steeds verschillende waardes.

Wie heeft er een idee van de oorzaak? (Er staat ook geen voltage op de witte en zwarte kabel met contact aan en connector aangesloten wat wel het geval moet zijn volgens de manual)
 
Als er geen dc spanning op de spoel staat die de rotor magnetisch moet maken zak je weinig spanning meten.
De spanningsregelaar bepaald hoeveel spanning er op staat.
Dit systeem regelt de laadspanning door de spanning op de spoel te varieren en zo de rotor meer of minder magnetisch te maken.
Ik denk dat de regelaar defect is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan