xj 650 cafe loopt onderin niet lekker

maximjan

MF'er
5 feb 2008
208
1
Vriezenveen
Mijn xj 650 heeft wat problemen onderin ,met het weg rijden houd hij wat in , maar als je op,t gas gaat doet hij het goed , heb open filters sproeiers zijn aangepast, stationeer is loopt hij ook onrustig, wie weet hier raad mee,
full
 
Trek die powerfilters er eens af en zet de originele luchtbox er eens op. Maatje van me heeft een XJ550 gehad die ook voor geen meter liep. De vorige eigenaar had er van die open filters op gezet. Originele luchtbox er op en hij liep als een zonnetje.

Of anders de boel laten afstellen op een testbank, als je perse van die filters wilt (maar ik vraag me af of het daadwerkelijk beter wordt t.o.v. origineel)
 
Powerfilters doen wat de naam al zegt.......ze filteren de power weg
Powerfilters geven heel problemen met afstellen van carburateurs
Als je met open filters wil gaan rijden dan zijn er veel beter oplossingen maar die kosten ook meer
 
Die is bij wegrijden nauwelijks open.
Daarom snap ik even niet wat je precies bedoeld?Naaldpositie komt echt pas hogere toeren aan bod hoor.
Bij wegrijden doet een naald helemaal niks.Geen enkele toch :?
Mengsel wordt merendeel elders bepaald. De gasklepopening is juist in toeren jagen/houden, of minder toeren. Even simpel gezegd.
Je kunt ook hoge toeren rijden op 1/4-1/2 gasklepopening...
Daar doet een hoofdsproeier nog maar weinig (zie mijn plaatje in eerdere post)

Ik bedoel alleen maar dat hoge/lage toeren niet bepalend is, maar wel hoe ver je de gasklep(pen) open trekt.
Uiteraard zal met het verder openen van de gasklep(pen) het toerental toenemen
Misschien bedoelen we hetzelfde alleen noemen we het anders :)

MBT:
Geen enkele toch :?
Mengsel wordt merendeel elders bepaald. De gasklepopening is juist in toeren jagen/houden, of minder toeren. Even simpel gezegd.

Wat ik bedoel is dat wanneer je een motor gaat afstellen, je typisch de gashendel markeert op 1/8 / 1/4 / 3/8 etc gasklepopening en bij elke stand de A/F meet en zonodig aanpast.
Aan een bougie kun je niet zien bij welke gasklepopening welke A/F-rate wordt bereikt.

Je zou theoretisch de motor wel vol gas kunnen laten rijden en dan de ontsteking kunnen onderbreken en dan de kleur vd bougie kunnen bekijken maar dit is een een zeer omslachtige en (vind ik) vrij onnauwkeurige methode.
Beter is het om de motor op een testbank te zetten en tijdens het 'rijden' de A/F te meten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pouwerfilters werken niet op vacuüm carburateurs zet de naalden maar een klopje lager zodat de motor meer benzine krijgt , de veren op de gasschuiven kunnen ook te zwaar zijn zodat er niet genoeg vacuüm is om de gasschuiven omhoog tetrekken
 
Ben er ff tussenuit geweest , maar heb naar een paar ritjes , de bogies bekeken en wat denk je er was een met een breuk ,vervangen door een andere ,en lopen als de beste , met de uitlaat ( zie foto vorig bericht) heeft hij veel meer vermogen ,maar naar een moeilijk besluit lig het plan om hem te verkopen , heb drie motoren en kan maar op 1 rijden , foto,s volgen zo hij er nu bij staat,
 
Terug
Bovenaan Onderaan