Welke garage [leuven-belgie]

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
Ik ben opzoek naar een garage om mijn motor te laten onderhouden.
Hij is nog niet zolang in mijn bezit en het is ook mijn eerste moto ooit. Volgens het onderhoud boekje (cbr- bj2000 - 12000 km) moet hij op 12.000km nogal een groot onderhoud hebben (staat zo aangegeven met bolletjes) . Ik ben dus opzoek naar een garage om dit te laten doen.

Is misschien een stomme vraag, maar ik ben een compelete noob en wat betref motor garages heb ik hier nog niet veel anders gezien dan kleine "modder maar wat aan" garages (itt auto garages, vindt je bijna overal wel een grote/deftige)

Liefst regio Leuven

(als iemand mij mss ook een belgisch motor forum weet...)

Thanks
 
Honda Borremans in Nossegem

aanrader, steeds motor goed in orde en (eens je er klant bent) heel vriendelijke mensen :-)

ik ga er al sinds ik mijn moto heb en degene die ik ken en er ook gaan zijn er ook tevreden van.

Doe ze de groeten van Kristof met zijn CB600 van de Belgian Hornet Club
 
ik ging met mijn eerste moto (honda) naar tivoli motors op de tiensesteenweg in heverlee, vlakbij leuven.
is goede service en zeer zeker vakkennis, is een oud racer die de boel daar open houdt. voldoende uitleg bij vragen en een persoonlijke behandeling.

der is, denk ik, nog een grote honda garage (auto en moto) op de expressweg van tiensesteenweg naar autostrade maar ben er nooit geweest net omdat het zo'n groot ding is, persoonlijke toets en contact is weg.

motogarages hebben niet dezelfde opgetutte en schreeuwerige etalages maar dit zegt niets over kwaliteit van het werk. niet te veel naar verpakking kijken maar naar wat ze zeggen en doen. als ze uitleggen geven over techniek en over hoe je dingen zelf kan doen, dan zit je bij een goeie
 
Van Tivoli en Borremans heb ik nog geen klachten gehoord, ik ga er zelf voor wisselstukken en ben steeds tevreden.
Die in Haasrode is me niet bekend, ik vraag me af wie de technieker is. Ik heb er ooit nog als automeckanieker gewerkt.
 
Ben ooit eens langsgeweest bij Tivoli en vond ze eerlijk gezegd niet al te hulpvaardig en toen ik vroeg naar kortingen kreeg ik een reactie in de aard van wij moeten ook leven he manneke op een toon die ik niet echt verwacht had.. voor de rest geen ervaring mee.

Quality Bikes zou ik niet gaan, je kan er heel knappe okkazies kopen maar voor onderhoud aan een Honda kan je niet beter vinden dan Borremans bij ons in de streek naar mijn mening. Een lid van onze club is trouwens overgeschakeld van Q.B. naar Borremans en is heel tevreden , zowel over service als over de prijs.

Diene op den expresweg in Haasrode doet volgens mij nog niet zo lang moto's, heel chique toonzaal, paar verdiepen hoog (auto's en bovenste moto's), vrees er een beetje voor dat ze de infrastructuur wat gaan meerekenen in de prijs.

Mijn aanrader: Borremans (doe Jo de groeten van mij ;) )
 
Indien je met ne Honda bolt moet ge idd bij Borremans zijn.
Goede service en goede prijzen.
Met ne Yamaha kan ik Corbeels aanraden. ( Vaart in Leuven )
Voor ne Kawa moet ge RSM in Kraainem zijn.
Voor Banden bij Lovania in Herent.
Allee succes ermee.
 
Indien je met ne Honda bolt moet ge idd bij Borremans zijn.
Goede service en goede prijzen.
Met ne Yamaha kan ik Corbeels aanraden. ( Vaart in Leuven )
Voor ne Kawa moet ge RSM in Kraainem zijn.
Voor Banden bij Lovania in Herent.
Allee succes ermee.
Corbeels in Leuven vind ik geen aanrader, al heel rare dingen over gehoord.

BTW laat je iets weten waar je gaat gaan? Als j naar Borremans gaat doe hem de groeten en zeg gerust dat ik hem aangeraden heb, hij kent mij wel (Honda Hornet Club,)
 
Voor Honda ga ik nu bij Tivoli, is niet de allervriendelijkste mens maar degelijk werk gegarandeerd. Borremans vind ik persoonlijk wat minder, alles duurt er langer en het is alsof hij niet echt nieuwe klanten nodig heeft, al ga ik er ook voor stukken als ik net in de buurt ben. Quality bikes sucks bigtime!!
Heb er ooit een Blade gekocht met groot onderhoud maar zelfs de olie was niet vervangen. Heb 15000 belgische frankskes moeten betalen bij Pits in Mechelen toen. Zelfs de remolie was gewoon rot, blokken vielen uiteen enzovoort. Pits is ook niet slecht maar vergeet regelmatig je kuip terug vast te zetten... Corbeels is in mijn ogen Dé afrader in de streek, kan bij een nieuwe motor nog geen juiste papieren afgeven... Kan alleen banden steken maar daar ben je inderdaad véél beter bij Martin van Lovania...
 
Thanks voor de reacties.

Ik heb hem uiteindelijk binnen gedaan bij vranken (rillaar - baan op scherpenheuvel) is trouwens ook een honda dealer net als tivioli (staat op honda site). Ik zal zien wat er uit de bus komt, als het niet naar mijn zin is zal ik de volgende keer tivioli of borremans eens proberen.

Bij Tivioli ben ik trouwens al geweest toen ik mijn ketting had aangespannen (ik was niet zeker dat het tegoei gedaan was :) ) . Kerel was wel ne plezante maar hij nam mij toch niet te serieus. Ik hoor al een tijdje een raar geluid aan mijne moto en ik vroeg hem dan en passant ook wat dat zou kunnen zijn. Kreeg ik zo'n droge reactie als "joeng, der zit nog ne moteur in oek eej !" en daar kon ik het dan mee doen. Dit zegt uiteindelijk niks over het vakmans werk maar ik ga hem toch als 2de of 3de keuze houde moest ik niet van vranken tevreden zijn.

edit:

Die in heusen-zolder kan ik misschien ook wel is proberen als die zo goed is ? Mijn lief woont in limburg dus dat kan ook nog wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nog eens een heel oud topic naar boven halen. Mijn excuses er voor, maar ik ben ook op zoek naar een garage in het Leuvense. Nog enige nieuwe ervaringen in de eerder vernoemde garages?

Wat banden betreft, kan je deze ook bij lovania laten plaatsen op een goeie manier? Maw, dat ze er niet afvallen na 2 bochten...

Nog een ander alternatief voor banden?

Bedankt!
 
Heb je enig nieuws over Vranken. ben zelf ook op zoek naar een goede (niet al te dure) garage in regio Leuven.

Thanks

Dat heb ik zeker. Lees en oordeel zelf........

In het voorjaar van 2008 kocht ik bij Vranken een nieuwe Honda Transalp. In Juli 2010 laat ik een nieuwe achterband monteren en zeg uitdrukkelijk dat ze er rekening moeten mee houden dat ik enkele dagen later voor een maand ga toeren en dat ze gezien het extra gewicht van de bagage dus moeten opletten dat de ketting los genoeg ligt.

Na 3 dagen sta ik 's avonds net voor donker op 20 km voor Munchen in panne. De ketting stond tegen het frame! Blijkt dat men de ketting zo vast had gelegd dat het tandwiel op de aandrijfas het bevestigingsplaatje dat het tandwiel op zijn plaats moet houden kapotgetrokken had (er stond geen tand meer op!). Resultaat, aandrijfas van een zo goed al nieuwe motor naar de kl**en. Ik stuur een foto van de motor op de pechwagen via email naar Vranken met de tekst "ik heb een verrassing voor jullie.". Geen reactie natuurlijk. Bij thuiskomst krijg ik geen gehoor. Het kan niet dat de ketting te vast lag. En nu komt het... 'men zal in de fabriek bij Honda vergeten zijn om loctite aan de schroefjes te doen'...

En het is nog niet alles... tijdens dezelfde tocht stel ik vast dat er wel veel speling zit op de lager van het stuur. De garage waar ik de boel laat vastzetten weet me te vertellen dat ik nog wel kan verder rijden maar bij thuiskomst de kogellager moet laten vervangen. Bij de rit naar huis stel ik vast dat mij stuur nogal los aanvoelt. Bij thuiskomst blijkt inderdaad één van de bouten van het stuur los te staan.

En nog eentje... wanneer ik vorig jaar Touratech handbeschermers wil monteren stel ik vast dat tijdens het monteren van de originele Honda handvatverwarming op de toen spiksplinternieuwe motor één van de handvatten niet ver genoeg op de stuurbuis geschoven werd. De handvatverwarming is uiteraard vastgelijmd. Resultaat, ik heb speciaal een stuk moeten draaien om alsnog de Touratech handbeschermer langs die kant te kunnen monteren.

Huis Vranken.... nooit zet ik daar nog 1 voet binnen!!!
 
Even dit topic een stamp omhoog geven. Kan altijd handig zijn voor de toekomst.


Ik heb een eerste ervaring met Tivoli motors en ik ben er op dit ogenblik zeer tevreden van.
Vertellen duidelijk op voorhand wat de kosten zijn en op achteraf krijg je nog enkele punten waar je moet op letten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan