Velleman kit & alternatieven

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Goed, de jawa 300 /1 pitter liep in de 4de versn af en toe met inhouden.. cabr/vlotterbak schoongemaakt, punten bekeken.. hmm wat vonken.. andere condensator.. hmm meer vonken... condensator nr. 3 minder vonken.. zo eens weer proberen
.. maar kan ook een bobine, boegiedop of bougie zelf liggen..

condensatotren zijn ook steds moeilijker te krijgen..

dus, velleman kitje? ik had ooit een dnepr met een 'pantec' condensator vervanger?
Weet iemand how/to over de velleman kit of een goed alternatief voor de condensator?>
Het gaat om een 1967 jawa waar ik een 12V dynamo op heb gefrut..met contactpunten..
 
Ik heb ook 2 van zulke velleman kitjes besteld, die moest ik dan zelf in elkaar solderen.
Aangezien mijn soldeer kunsten niet je van het zijn heb ik de vellemans niet aan de gang gekregen, uiteindelijk heb ik de condensatoren terug gezet.
 
Goed, de jawa 300 /1 pitter liep in de 4de versn af en toe met inhouden.. cabr/vlotterbak schoongemaakt, punten bekeken.. hmm wat vonken.. andere condensator.. hmm meer vonken... condensator nr. 3 minder vonken.. zo eens weer proberen
.. maar kan ook een bobine, boegiedop of bougie zelf liggen..

condensatotren zijn ook steds moeilijker te krijgen..

dus, velleman kitje? ik had ooit een dnepr met een 'pantec' condensator vervanger?
Weet iemand how/to over de velleman kit of een goed alternatief voor de condensator?>
Het gaat om een 1967 jawa waar ik een 12V dynamo op heb gefrut..met contactpunten..

Je kan ook een filmcondensator kopen ,400V 0,2 microFarad moet het 'm doen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan