Yamaha TRX850 topic deel 10

nee, die zitten er in geperst.

we zouden een setje voor je kunnen maken op de draaibank..

Dat is aardig aangeboden, Maar het lijkt me wat veel moeite. Iemand die hem voor mij bezat heeft ze er uit gehaald en het zal wel een reden hebben gehad. Ik denk dat ik bij lsl een paar stuureindjes bestel samen met de crashpads die op de verlanglijst staan.
 
Mannen, hulp nodig!

Wil mijn bougies vervangen, en kon geen soortgelijke bougiesleutel vinden:
Bougiesleutel


Dus heb een loss dop voor op mijn ratel gekocht van 18mm. Nu zitten de bougies vrij diep dus ik moet die dop er vrij diep in duwen. Ik heb me minutenlang suf gedraaid (lefty-loosy uiteraard) en hoor allerlei hol gepiep alsof er inderdaad wat los komt, maar er is geen beweging meer in de dop te krijgen! Normaal kun je de hele handel er toch gewoon uittillen incl. bougie als deze losgedraaid is?

Trucjes/weetjes?
 
Mannen, hulp nodig!

Wil mijn bougies vervangen, en kon geen soortgelijke bougiesleutel vinden:
[afbeelding]

Dus heb een loss dop voor op mijn ratel gekocht van 18mm. Nu zitten de bougies vrij diep dus ik moet die dop er vrij diep in duwen. Ik heb me minutenlang suf gedraaid (lefty-loosy uiteraard) en hoor allerlei hol gepiep alsof er inderdaad wat los komt, maar er is geen beweging meer in de dop te krijgen! Normaal kun je de hele handel er toch gewoon uittillen incl. bougie als deze losgedraaid is?

Trucjes/weetjes?
Hmm, ik kan aan de hand van je verhaal niet opmaken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Past de dop wel makkelijk in de ruimte om de bougie, m.a.w. loopt 'ie niet klem aan de buitenkant?
Krijg je de dop er helemaal niet meer uit of krijg je 'm alleen niet gedraaid?
Heb je de radiator los gehaald zodat je er wat makkelijker bij kan?

Oh ja, omdat die bougies zo diep zitten, hopen er zich vaak wel wat zand en kleine steentjes op rond de bougies. Dit kan in je blok vallen als je de bougies er uit hebt en/of in de schroefdraad komen. Het beste is dus om dit schoon te blazen met perslucht voordat je bezig gaat.

De bougie blijft vaak met een rubbertje in de dop hangen maar daardoor zou je het zaakje er juist makkelijker uit moeten kunnen halen als het eenmaal los is.

Oh en lefty-loosy heb je wel bij de 12 van de klok gecheckt en niet bij de 6? ;)
(Ik heb altijd geleerd DROL: dicht rechtsom, open linksom). :)

Is je dop niet te dik voor het gaat waar je hem ingeduwd hebt?
Dat vroeg ik me dus ook af maar jij formuleert het een stuk korter. :P
 
Laatst bewerkt:
Mannen, hulp nodig!

Wil mijn bougies vervangen, en kon geen soortgelijke bougiesleutel vinden:
[afbeelding]

Dus heb een loss dop voor op mijn ratel gekocht van 18mm. Nu zitten de bougies vrij diep dus ik moet die dop er vrij diep in duwen. Ik heb me minutenlang suf gedraaid (lefty-loosy uiteraard) en hoor allerlei hol gepiep alsof er inderdaad wat los komt, maar er is geen beweging meer in de dop te krijgen! Normaal kun je de hele handel er toch gewoon uittillen incl. bougie als deze losgedraaid is?

Trucjes/weetjes?

Misschien is de buiten diameter van je dop te groot ? ik zou gewoon degene uit je gereedschap set gebruiken .
 
komt mij bekend voor.. van de week wilde ik de bougies bekijken ivm rijk of arm lopen van mijn blok.
met dat ik de doppenset erbij had begon het mij weer te dagen....
vorige keer een pijpsleutel van schoonpa geleend omdat dop niet in het gat past...

btw gat loopt iets conisch waardoor hij onderin klem loopt.
 
komt mij bekend voor.. van de week wilde ik de bougies bekijken ivm rijk of arm lopen van mijn blok.
met dat ik de doppenset erbij had begon het mij weer te dagen....
vorige keer een pijpsleutel van schoonpa geleend omdat dop niet in het gat past...

btw gat loopt iets conisch waardoor hij onderin klem loopt.

Kijk, hulp van vijf kanten, prachtig. Dan ga ik die dop er uit cheffen en controleren op krasjes aan de onderkant, dan klopt het wat je zegt. In dat geval moet ik dus een echte bougiesleutel 18mm gaan aanschaffen..

Had ik maar een röntgenapparaat :D
 
Kijk, hulp van vijf kanten, prachtig. Dan ga ik die dop er uit cheffen en controleren op krasjes aan de onderkant, dan klopt het wat je zegt. In dat geval moet ik dus een echte bougiesleutel 18mm gaan aanschaffen..

Had ik maar een röntgenapparaat :D
Haha, ik heb ook een 18mm dop, die past prima. Dus het kan wel hoor.

Ik vind het wel suf dat je die apart moet kopen, in een standaard gereedschap setje zit 21 en 16mm dacht ik. :? |(
 
Ik heb mijn zitjes opnieuw laten doen met beter schuim en een mooi ontwerpje. Dit is het resultaat 8-)

full

full

full
 
Hee das netjes Taddek! Leuk die custom dingen altijd. Ben benieuwd hoe lang het middelste kussentje netjes blijft...

Het bougieverhaal is opgelost hoor. De zelf gekocht dop zat inderdaad vast in de kop, dus radiateur er af en eruit gewrikt. Toen toch maar eens het leren tasje met tools uit het kontje gehaald en ja hoor.. 18mm bougiesleutel. Nooit geweten dat dat ding daarvoor werd gebruikt |(

Het verschil bij starten was wel echt heel duidelijk te merken, zonder choke koud direct koud te starten nu, heerlijk.

Ook meteen olie ververst en luchtfilter schoon laten maken door vriendje met perslucht.

Heerlijk om je eigen grote beurt te kunnen verrichten :)
Morgen de remmen in het kopervet en dan kan hij er weer duizenden km's tegenaan.

Kan iemand mij goede aftermarket spiegels tippen? Ik word er echt gek van de hele tijd mijn ellebogen naar binnen te moeten halen om naar achter te kijken.
Graag wel een beetje binnen de TRX stijl blijven in de tips aub :9
 
Mooi dat het gelukt is met de bougies, Vieze.
Van spiegels hoor ik vaak dat die van de SV650 gebruikt worden. Maar of die 1-op-1 passen durf ik niet te zeggen.
 
Inderdaad de spiegels van een sv650. Ik heb ze op ebay besteld, niet de beste keus. Het glas is is eigenlijk plastic en niet helemaal recht. Ik moest ze een beetje uit dremelen om ze passend te maken. Ik kan nu wel goed langs mijn ellebogen kijken.
full
 
Mannen,

Ik ben op zoek naar een uitlaat-ophang-beugel ter vervanging van mijn achterstepje.

Ooit heb ik ze op MP zien staan, ik geloof dat Bos ze ook heeft gemaakt.

Iemand tips?
 
Ik zou niet weten waar je kant en klaar een beugel kan vinden. Misschien hier: http://www.pajic-racing.nl/
Anders zelf wat (laten) lassen.

Andere vraag; ik meen ergens gelezen te hebben dat de voorpoten standaard al een stukje doorgestoken zijn. Bij mij is dat iig wel zo. Hoever is dat standaard en hoe ver kun je maximaal gaan?
 
Heb de voorpoten nu 25 mm doorgestoken, moet wel goed zijn.
Ik was toch de voorveren aan het vervangen door progressieve, kwam nog een stel zelfgemaakte alu busjes van 40mm tegen in de vorkpoten. Vandaar dat de voorkant zo hard was. De vorige eigenaar dacht blijkbaar dat harde vering gelijkstond aan goede vering, de demping van de achterschokker stond ook op maximaal |(
Zal nu wel een heel stuk beter rijden, morgen eens testen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan