Honda Fireblade 929 2001 dimlicht/grootlicht probleem

Peter 1984

MF'er
27 mrt 2011
44
0
Alphen aan den Rijn
Ik ben ondertussen alweer 2 weken aan het tobben met mijn verlichting van de blade.

Ik vind het zelf een behoorlijk raar probleem waarvan ik de oorzaak nog niet heb kunnen vinden. Dus ik hoop dat er MF-ers zijn die misschien wel het antwoordt weten.

Tevens kan ik alleen wiring diagrams vinden van een 954, die toch net iets anders is. Dus als iemand die van een 929 heeft, hij zou als geroepen komen :)

De symptomen
Licht schakelaar in stand:
0 -> licht uit (uiteraard)
stadslicht -> alleen achterlichten gaan aan
dimlicht -> alleen achterlichten gaan aan
dimlicht + grootlicht -> alleen achterlichten gaan aan

Wel nu het bizarre deel:
lichtschakelaar in stand 0, grootlicht blinker indrukken en stadslichten gaan branden en headlight relais gaat piepen.

of

lichtschakelaar in stand 0 maar met grootlicht knop ook ingeschakeld, grootlicht blinker indrukken en stadslichten gaan branden en headlight relais piept niet |(

In alle combinaties brand de backlight van het dashboard unit niet.

Wat heb ik tot nu toe gedaan
-Alle zekeringen nagekeken, allemaal in orde
-Alle lampen nagekeken, allemaal in orde
-Lichtschakelaar, schoongemaakt met contact spray. Niets geks te zien.
-Lichtschakelaar vervangen, geen verschillende effecten daarna weer originele schakelaar terug gezet om steeds maar 1 ding tegelijkertijd te vervangen)
-Headlight relais vervangen, maar geen verschil.
-Kabelboom van verlichting deel aan de voorzijde vervangen, wederom geen verschil.

Wat werkt er nog wel
-achterlicht + remlicht
-claxon
-knipperlichten
-display/ toerenteller werken gewoon, echter zonder back lights.
-Motor loopt verder prima, geen gekkigheden


Iemand suggesties ?
full
 
Ik neem aan / denk??? dat dat de Headlight (LO) is?
Ben zelf ook geen held hierin, sterker nog dit is de 1e keer dat ik aandachtig aan het kijken ben naar zo'n schema :+

Googlen ben ik daarentegen wel weer goed in (had het schema zo gevonden) :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net al even zitten "rammelen en rommelen" aan de start switch en de draden eraan, nog zonder resultaat. Maar ga morgen bij daglicht even de schakelaar open schroeven.

In ieder geval al bedankt voor de suggesties, ik zal laten weten wat de (hopelijk positieve) resultaten zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Hy net geprobeerd, maar het blijkt toch net weer anders te zijn, misschien doordat het een EU model is oid.

Ik heb het Zwart/rode draadje niet, het is weer net anders aangesloten. Dit is het schema hoe het bij mij zit:
Grotefoto-ZU3BDBBR.jpg


En zo zit het in het echt:
Grotefoto-NJJO3BBW.jpg


Ik ga nu nog even door meten, laat het zo even weten.
 
Laatst bewerkt:
Nee, laatste grote beurt heeft hij begin van het seizoen gehad. Het vervelende in dit probleem is dat er dus moeilijk iets aan te wijzen is.

Ik heb als laatste reparatie een nieuw laag vermogen relais voor mijn (led)knipperlichten vervangen, achteraf niet eens nodig geweest. Het bleek een overgangsweerstand te zijn in de knipperlichtschakelaar. Na dat schoongemaakt te hebben was het probleem opgelost. Tevens doen mijn knipperlichten het ook op dit moment nog uitmuntend ;)


Ik heb ook al mijn knipperlichten even los gehaald om ook dit uit te sluiten. Echter geen resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk het probleem gevonden, het blijkt een kabelbreuk te zijn in het deel van de hoofdkabelboom. Dus nu is het een kwestie van deze draad zien te vervangen.

Grotefoto-DH3Z6VGB.jpg


Ter test even een draad buitenom getrokken
Grotefoto-4S4VFNRF.jpg


En toen werkte het weer :) :]
Grotefoto-WTHLZUCJ.jpg



Allen bedankt voor de support :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan