probleem verlichting fireblade 2000

kamp013

Rookie
29 jul 2014
3
0
ik heb een fireblade uit 2000, bij het branden van het dimlicht ( het lampje van het dimlicht gloeit heel iets) branden alle knipperlichten mee en werken de knipperlichten niet als normaal, de knipperlichten werken alleen als het licht uit is. bij het schakelen van het alarm werken de achterste knipperlichten wel voor het alarm en voor gaan dan de stadlichten branden / knipperen bij het schakelen van het alarm.

weet iemand hier iets van?

Anton
 
alle zekeringen na gekeken, draden gecontroleerd bij de knipperlichten en koplampen of er ergens sluiting zit maar nog niet kunnen vinden, als je alleen de stadslichten aan hebt en je doet dan de knipperlichten aan begint er wat te piepen zeg maar.....
 
Het is niet al te duidelijk een verhaal hoor.

Als je een alarminstallatie hebt dan verzorgd dit vaak ook het blijven branden van de richtingaanwijzers. Bij American Cruisers, zoals die van mij, een Kawasaki 1500, is dat running lights behoorlijk standaard. Het vergroot de herkenning van het voertuig. Soms is het bij motorfietsen alleen aan de voorkant. Je mag het voeren wanneer dat in het kenteken als opmerking wordt vermeld. Die moeite wordt bij het invoeren haast nooit gedaan.
In Amerika mag voeren van running/mist lampen 's nachts lang niet overal. Dan moet je ze dus uit doen. Ik kan mij voorstellen dat er systemen zijn die ze automatisch uit doen wanneer het dimlicht aangaat. Met "gloeit iets" bedoel je waarschijnlijk het stadslicht en het achterlicht brand dan ook.

Is dit het en functioneert alles eigenlijk naar behoren, dan is andere bedrading mogelijk de oplossing. Bij motorfietsen die standaard met running lights werden geleverd zijn de betreffende draadjes vaak gewoon doorgeknipt om dit uit te schakelen. Vind je dat onderwerp in de handleiding van jou alarm dan zijn er behalve het aan en uit schakelen van dit systeem mogelijk nog andere oplossingen. Mijn alarm heeft een klein knopje met een LED aan het stuur. Hiermee kan ik de running lights aan of uitschakelen en in de programmeermodus komen. In die programmeermodus kan ik kiezen wat het alarm doet en misschien ook wel verschillende modi van de running lights.
 
Lul verhaal over running lights gaat nergens over.
Leuk, maar gaat hier over een fireblade, en ik durf de weddenschap aan dat het gewoon een europese is.

Hoogstwaarschijnlijk ergens een rotte verbinding waardoor er een overgangsweerstand is, dat geeft vaak kerstboom reacties van de verlichting.
Kan zo simpel zijn als een stadslampje met wat oxidatie. Alle lampjes en stekkertjes nalopen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan