zx6r, rijdt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nongrada

MF'er
26 okt 2011
207
0
Mantgum
Nu heb ik het volgende probleem:

De motor loopt goed wanner de koppeling is ingeknepen en hij in de "vrij" staat.
echter is de neutraal geen vrij en de 1 en de 2 ook niet.
Wanneer je gaat rijden lukt dit alleen in de neutraal anders slaat hij gelijk af.
Wanneer de motor afslaat hoor je de versnellingsbak blokkeren en komt je achterwiel je voorbij.

Het probleem is inmiddels geconstateerd.
Zie mijn post incl Foto.
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar 2000. Hmm maar dat betekend. Een heel nieuw blok ongeveer. Wat nou als ik de lager op en.plek houd rog.en.het afgebroken randje vastlijm met 2k lijm ofzo? Want dit.gaat anders minimaal 300 euro kosten....


:N :N

As zit aan de andere kant helemaal niet verankerd, alleen maar in een lager. Deze ring is het enige wat de as op z'n plaats houd...

Ben overigens wel benieuwd wat de oorzaak is geweest!
 
Gaan we nog verder onderzoeken;) zou fijn zijn als het niet weer gaat ijzermalen;P

We gaan nu het lager met lagermontage loctite vastzetten en kijken hoe dat gaat moet
volgens mij geen probleem zijn als we het goed doen, niet geschoten altijd mis;)
Kunnen altijd nog opzoek naar nieuw blok.
 
iemand enig idee wat de oorzaak heeft kunnen zijn?
Koppelingsplaten zijn vrij droog namelijk.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat de vorige eigenaar gewoon de olie vergeten de vervangen is?

En nu is het wachten op de loctite en het lager....

Kawasaki dealer opschieten!! :)
 
iemand enig idee wat de oorzaak heeft kunnen zijn?
Koppelingsplaten zijn vrij droog namelijk.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat de vorige eigenaar gewoon de olie vergeten de vervangen is?

En nu is het wachten op de loctite en het lager....

Kawasaki dealer opschieten!! :)
Dan zou het blok zelf ook schade moeten hebben als het droog is gelopen.
want de motorolie loopt ook naar je natteplaat koppeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan