Uitvallen van Diversion XJ-600 na ong. 1KM

Geraldhemel

MF'er
28 jul 2014
37
0
Hengelo
Hallo allemaal,

Nu ik mn motor eindelijk aan het lopen heb, en waarschijnlijk maandagmorgen mn rijbewijs kan ophalen, wou ik graag de motor dit weekend helemaal goed aan het lopen krijgen. Zodat ik kan beginnen met touren en maandag naar het werk kan rijden op het rode gevaar.
Ik heb nu al 3x gehad dat wanneer ik een klein stukje rij (ong 1km) dat de motor begint te stotteren toeren verliest en uiteindelijk uitvalt.
Omdat de motor ong 8 jaar heeft stilgestaan heb ik de carberateurs schoongemaakt, en MBV een vorig topic op dit forum hem nu aan het lopen. Hij doet de eerste kilometer ook echt goed, maar valt dan uit.
Kan het zijn dat dit aan de gasnaalden ligt, deze waren zwaar geoxideerd en heb ik een klein beetje schoon gekrabd, totdat deze soepel in de houder heen en weer gingen.
Ik heb een aantal suggesties, wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?
Vaccuum pomp?
Geoxideerde gasnaalden?
spanningsregelaar?
tankbeluchting?

Graag advies ! :)
 
Te weinig brandstof naar de carbs.

Gokje.

Je moet dingen gaan uitzoeken en uitsluiten, om er achter te komen wat het is. Of wegbrengen naar een monteur.
 
kutklote vacuum kraantje.

zet de benzinekraan op PRI en ga lekker touren.

De vacuumkraantjes van divvie's gaan 9 van de 10 keer stuk.
Ja het kraantje was al gestorven. Die heb ik eraf gehaald, en een ander kraantje van een div 900 erop gezet. Het paste wonderwel, maar deze kraan heeft geen pri of res stand. Hij heeft twee standen on&off dus helaas geen reserve meer, maar als ik vaak genoeg in de tank kijk zal het wel goed gaan lijkt me.
Het kraantje is dus uitgesloten. Benzine filter ook vervangen, die is dus ook uitgesloten.
Vandaar dat deze ook niet op het lijstje voorkwamen.
Vanavond ga ik rijden zonder tankdop, en als het dan nog niet is opgelost, ga ik rijden zonder vcacuuumpomp. (de tank zit vol dus ik ga ervanuit dat de druk voldioende is om in de carb terecht te komen.
 
Bingo, ik zet mn oplossing hier maar op, misschien dat er iemand in de toekomst nog mee geholpen is.
Siewe, jij had (deels) gelijk. Omdat ik een niet origineel benzinekraantje eraan heb, "kijkt" het aansluitslangetje de verkeerde kant op maw, het originele kraantje keek naar het blok, en dit kraantje kijkt naar het achterwiel. Hierdoor was het benzineslangetje te kort geworden en kneep de benzine toevoer af.
Vanavond maar eens echte kilometers gaan pakken !
 
Daar ben ik me van bewust, maar de enkele keer dat ik daar een technische vraag heb gesteld, kreeg ik weinig tot geen antwoord. Die jongens en meisjes hebben het liever over stickers.

Zo gaan we hier niet met elkaar om.
Ik heb je via PB toch ook van advies voorzien, maar of je er iets mee wilt doen, hangt geheel van jezelf af.
Dacht je dat Yamaha voor de flauwekul zo een miljoen kostende terugroepactie wereldwijd hield, en jij het zelf beter weet.
 
@Motormuisje & @ Casto, het was helemaal niet vervelend bedoeld hoor, meer als observatie. Als de regels van dit forum gebied dat ik voortaan mijn vragen in het Div topic zet, dan doe ik dat zonder probleem hoor.
Jullie hebben mij allebei erg goed geholpen, en heb zelf het aanbod gekregen om van motormuisje haar synchronisatieset te mogen lenen, waarvoor hartelijk dank !
Zonder dit forum en vooral jullie twee had ik mn motor nu niet aan het lopen gehad, dus niets slechts over dit forum of de gasten.
 
@Motormuisje & @ Casto, het was helemaal niet vervelend bedoeld hoor, meer als observatie. Als de regels van dit forum gebied dat ik voortaan mijn vragen in het Div topic zet, dan doe ik dat zonder probleem hoor.
Jullie hebben mij allebei erg goed geholpen, en heb zelf het aanbod gekregen om van motormuisje haar synchronisatieset te mogen lenen, waarvoor hartelijk dank !
Zonder dit forum en vooral jullie twee had ik mn motor nu niet aan het lopen gehad, dus niets slechts over dit forum of de gasten.

Soms gaat het div topic zo snel dat er weleens wat over het hoofd gezien wordt.
Heb ik zelf ook wel eens gehad, gewoon ff tussendoor met vetgedrukte letters opnieuw proberen *O*
 
Als de regels van dit forum gebied dat ik voortaan mijn vragen in het Div topic zet, dan doe ik dat zonder probleem hoor.
Zover ik weet (hang hier ook nog maar 11 jaren, 4 maanden en 29 dagen rond) is daar geen regel over.

Veel modellen hebben hun eigen topic en als je een vraag hebt heel specifiek voor dat model heb je meer kans dat de kenners van dat model je vraag zien als je hem in dat topic stelt.

Voor een meer algemene vraag kun je (bij voorkeur na gebruik zoekfunctie) gerust een nieuw topic openen. En dan is het wel handig om te vermelden dat de motor in kwestie een Yahonkasuki XZGS 789 is. Soms komt dan naar voren dat de oorzaak alsnog model specifiek, maar ja, dat weet je niet als je het topic start, daarom stel je juist een vraag ;)

In dit geval is het symptoom algemeen, achteraf blijkt dan dat er een model specifieke oorzaak achter zit (de beperkte levensduur van de XJ 600 benzinekraan). C'est la vie, mooi toch dat TS in een paar posten geholpen werd :}
 
Hmmm, in elk geval erg bedankt voor de hulp hier. Ik heb mn rijbewijs opgehaald en ga ff lekker touren. Mocht iemand een rode diversion XJ-600 tegenkomen met een slechte rijstijl en een vreemd uitziende helm omgeving Twente, ben ik dat.
 
Hmmm, in elk geval erg bedankt voor de hulp hier. Ik heb mn rijbewijs opgehaald en ga ff lekker touren. Mocht iemand een rode diversion XJ-600 tegenkomen met een slechte rijstijl en een vreemd uitziende helm omgeving Twente, ben ik dat.

Oefening baart kunst, veel :] plezier gewenst.
Zal dan maar eens uitzien naar een vreemde :] eend. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan