vuil in carb Transalp 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

Transalp1990

Rookie
3 jul 2014
9
0
Amsterdam
Sinds 3 weken mijn eerste eigen motor. Na aankoop bleek hij alleen op choke te rijden. Technische beurt laten doen bij Motoport Amsterdam. 100% in orde. Ze hadden wel motor beter afgesteld zodat hij ook zonder choke reed. Binnen een week begon ze te stotteren en haperen en bleef gas "hangen". Terug naar Motoport. Vuil in carbs was conclusie. Goed op te lossen alleen bij Transalp operatie van 4 uren a €75,- per uur. Of proberen met Forte moto power I. Motopower I geprobeerd, geen resultaat. What to do? Voor de helft van het geld zou ik het gelijk laten doen. Tips of iemand met wie ik het samen kan doen? Heb geen gereedschap.
 
Gisteren naar iem. van dit forum gegaan om carbs schoon te maken enzo. Tip tijdens telefonische afspraak was om toch vooral te blijven rijden ondanks haperen, want ook benzine maakt schoon. Onderweg naar afspraak nog steeds haperen en weinig power. Daar aangekomen, ging hij testritje maken. Niks meer aan de hand. Ik kon het niet geloven, dus ik ook testritje en inderdaad. We hoefden dus eigenlijk niets meer te doen. Toch twee uurtjes lekker gesleuteld en motorpraat. Daarna samen een mooi motorritje gemaakt langs de Nederlandse kust. TOPDAG! Tenks Joe
 
Gisteren naar iem. van dit forum gegaan om carbs schoon te maken enzo. Tip tijdens telefonische afspraak was om toch vooral te blijven rijden ondanks haperen, want ook benzine maakt schoon. Onderweg naar afspraak nog steeds haperen en weinig power. Daar aangekomen, ging hij testritje maken. Niks meer aan de hand. Ik kon het niet geloven, dus ik ook testritje en inderdaad. We hoefden dus eigenlijk niets meer te doen. Toch twee uurtjes lekker gesleuteld en motorpraat. Daarna samen een mooi motorritje gemaakt langs de Nederlandse kust. TOPDAG! Tenks Joe


Goed hè zo´n Transalp! Zijn zelfhelend _O-

Rij zelf al jaren Transalp, als dienstfiets (woon-werk enzo) en dan ook echt in de Alpen, waar ik woon.
Jaren een 600 gehad en sinds een paar weken een 650, van mijn vrouw geërfd (heeft geen zin meer in motorrijden)
De 600 vorige week verkocht voor 300 euro meer dan ik er een paar jaar geleden voor betaald heb :Y

Een Transje gaat normaal gesproken altijd.

Even een kleine (eigenlijk grote) tip voor jouw fiets bouwjaar 1990.
Onder de buddyseat zitten in een rubber houder de ontstekingskastjes.
Als deze beide met de stekkers omhoog zitten heb je een andere houder nodig.
Kan namelijk zijn dat als je op de motot zit, de buddyseat op de stekkers drukt en dan gaat ie op één of als je echt pech hebt op geen cilinder meer lopen :(
Honda heeft deze later gewijzigd zodat de stekkers niet meer met de gemonteerde buddy in aanraking kunnen komen.
Houder kost hier in Oostenrijk 19 euro.

Heb even snel het onderdeelnummer voor je opgezocht, je hebt nodig 30401-MM9-010
 
Tenks Madvo,

Zal van het weekend eens kijken. Ben na masterclass van gisteren niet meer zo bang voor de techniek onder de "kap". Ik ga maar eens bij de Transalp club, heerlijk die positieve vibe. Enjoy!


Zo, OMA maar eens ff de deur wijzen, opzouten ouwetje.

Transje onder z´n buddy gekeken?

Loopt ie nu zoals het hoort?

Als je een topic begint moet je het ook "af"maken :Y _O-
 
Zo, OMA maar eens ff de deur wijzen, opzouten ouwetje.

Transje onder z´n buddy gekeken?

Loopt ie nu zoals het hoort?

Als je een topic begint moet je het ook "af"maken :Y _O-

Gisteren naar iem. van dit forum gegaan om carbs schoon te maken enzo. Tip tijdens telefonische afspraak was om toch vooral te blijven rijden ondanks haperen, want ook benzine maakt schoon. Onderweg naar afspraak nog steeds haperen en weinig power. Daar aangekomen, ging hij testritje maken. Niks meer aan de hand. Ik kon het niet geloven, dus ik ook testritje en inderdaad. We hoefden dus eigenlijk niets meer te doen. Toch twee uurtjes lekker gesleuteld en motorpraat. Daarna samen een mooi motorritje gemaakt langs de Nederlandse kust. TOPDAG! Tenks Joe

deze meneer heeft een zelfhelende motor en dat is genoeg oplossing toch ;)
Dat vuil komt nooit meer terug, dat is logisch, gewoon lekker :]

slotje gevraagd dmv geel driehoekje bovenin het scherm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan