Vermogens verlies onderin. RF600R

musQ

Die hard MF'er
2 feb 2008
577
8
Noord-Brabant
Hallo mensen,

de laatste tijd merk ik vermogens verlies onderin, als ik wil optrekken dan pruttelt ie ff. Ook in zijn 2 op lage snelheid wilt ie niet lekker oppakken.

Nu zat ik te denken dat de carbs vervuild zijn.

Dus ik aan de slag, wil ik de tank eraf halen, zag ik dat de brandstofleiding naar de carbs gescheurd is.

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van carbs. ( nieuwe generatie monteur )Maar lucht in je brandstof aanvoer = pruttelen. En eenmaal op toeren is de aanvoer zo hoog dat het lucht gewoon opgegeten wordt.

Klopt dit?

En voor het reinigen van de carbs, bestaat daar een spulletje voor wat je bij de brandstof kan toevoegen?
 
Fotootje? :?

Komt weleens voor dat de leidingen zo ver vergaan zijn dat er een scheur in komt als je de leiding beweegt of de tank omhoog pakt.

Hij vult eerst de vlotterbakjes van je carbs. Als niet de volledige hoeveelheid brandstof bij de carbs ''aankomt'' door een lek zou je problemen moeten hebben bij flink gas geven (omdat je dan je vlotterbakjes leegzuigt) en niet onderin het toerengebied.
 
Hallo mensen,

de laatste tijd merk ik vermogens verlies onderin, als ik wil optrekken dan pruttelt ie ff. Ook in zijn 2 op lage snelheid wilt ie niet lekker oppakken.

Nu zat ik te denken dat de carbs vervuild zijn.

Dus ik aan de slag, wil ik de tank eraf halen, zag ik dat de brandstofleiding naar de carbs gescheurd is.

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van carbs. ( nieuwe generatie monteur )Maar lucht in je brandstof aanvoer = pruttelen. En eenmaal op toeren is de aanvoer zo hoog dat het lucht gewoon opgegeten wordt.

Klopt dit?

En voor het reinigen van de carbs, bestaat daar een spulletje voor wat je bij de brandstof kan toevoegen?

Raar verhaal.

Ik denk daarom ook niet dat je monteur bent, ook niet van andere motorvoertuigen.

En indien wel, en als de nieuwe generatie monteurs bestaat, dan is het wellicht verstandig om een diepgravender opleiding te volgen. Het verhoogd je kennis van hoe een motorvoertuig werkt, de achtergronden ervan, en daarmee je capaciteit om te functioneren als technicus.


Niet bedoeld om af te zieken hoor, dat gebeurt al te vaak :)

Maar eerlijk is eerlijk, als je in je profiel hebt staan dat je iets met motortechniek doet, en dit is je verhaal, dan klopt er iets niet :)
 
Hallo mensen,

de laatste tijd merk ik vermogens verlies onderin, als ik wil optrekken dan pruttelt ie ff. Ook in zijn 2 op lage snelheid wilt ie niet lekker oppakken.

Nu zat ik te denken dat de carbs vervuild zijn.

Dus ik aan de slag, wil ik de tank eraf halen, zag ik dat de brandstofleiding naar de carbs gescheurd is.

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van carbs. ( nieuwe generatie monteur )Maar lucht in je brandstof aanvoer = pruttelen. En eenmaal op toeren is de aanvoer zo hoog dat het lucht gewoon opgegeten wordt.

Klopt dit?

En voor het reinigen van de carbs, bestaat daar een spulletje voor wat je bij de brandstof kan toevoegen?

misschien even ontkalken ? ;)

sowieso die slangen even vervangen dan he.

--_fuellconditioner.jpg


deesj gebruik ikzelf, tast de smaak niet aan ;)
 
Laatst bewerkt:
Raar verhaal.

Ik denk daarom ook niet dat je monteur bent, ook niet van andere motorvoertuigen.

En indien wel, en als de nieuwe generatie monteurs bestaat, dan is het wellicht verstandig om een diepgravender opleiding te volgen. Het verhoogd je kennis van hoe een motorvoertuig werkt, de achtergronden ervan, en daarmee je capaciteit om te functioneren als technicus.


Niet bedoeld om af te zieken hoor, dat gebeurt al te vaak :)

Maar eerlijk is eerlijk, als je in je profiel hebt staan dat je iets met motortechniek doet, en dit is je verhaal, dan klopt er iets niet :)

Scheurtj is niet zo groot dat er brandstof eruit komt lekken. Behalve als je de slang beweegt, het klopt inderdaad dat we op school minder uitleg krijgt over de werking van carburateurs.

Is het zo'n ramp dan dat ik minder ervaring heb in carburateurs? Als jij het beter weet zou ik graag uitleg willen hebben;-).

Als je toch bezig bent, zou ik graag uitleg willen hebben van een conventionele verstuiver, pomp verstuiver commonrail;-)

Gelijk de drukken erbij graag:-)

Misschien een uitleg over de dynamo?


Als je mensen wilt afzeiken ok, maar ga niet afzeiken zonder je verhaal te onderbouwen. En volgens mij vraag ik iets? Dus heb liever hulp dan gezeik.

En ik durf best met je te discusieren over motortechniek. Maar dan wel over vrachtwagens;-).
 
Scheurtj is niet zo groot dat er brandstof eruit komt lekken. Behalve als je de slang beweegt, het klopt inderdaad dat we op school minder uitleg krijgt over de werking van carburateurs.

Is het zo'n ramp dan dat ik minder ervaring heb in carburateurs? Als jij het beter weet zou ik graag uitleg willen hebben;-).

Als je toch bezig bent, zou ik graag uitleg willen hebben van een conventionele verstuiver, pomp verstuiver commonrail;-)

Gelijk de drukken erbij graag:-)

Misschien een uitleg over de dynamo?


Als je mensen wilt afzeiken ok, maar ga niet afzeiken zonder je verhaal te onderbouwen. En volgens mij vraag ik iets? Dus heb liever hulp dan gezeik.

En ik durf best met je te discusieren over motortechniek. Maar dan wel over vrachtwagens;-).
Hmmm, ik had iets heel anders getikt, maar heb het maar weggehaald.

Succes met je motor, ik heb geen zin meer om je nog verder te helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je mensen wilt afzeiken ok, maar ga niet afzeiken zonder je verhaal te onderbouwen. En volgens mij vraag ik iets? Dus heb liever hulp dan gezeik.

En ik durf best met je te discusieren over motortechniek. Maar dan wel over vrachtwagens;-).
Daar is een vrachtautoforum voor. Denk ik.
Heb het ook nog niet meegemaakt dat Martell iemand zou willen afzeiken. Maar dat kan aan mij liggen, kom hier pas kort dus dat kan ik misschien niet goed beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Conventioneel verstuivertje tussen de 110 en 180 bar ongeveer
Pompverstuivertje barretje of 1000.
Maar die heb jij niet op je brommert anders kon je het zelf wel verhelpen.
Maar zal ff uitleggen wrm jou redenatie over een scheurtje in de slang niet klopt.
Zo lang je geen benzine pomp er tussen hebt zitten worden de carbs gevuld door dat de benzine stroomt door de zwaartekracht . En dan zal je onderin de toeren nog wel genoeg brandstof naar je carbs krijgen maar juist hoger in toeren niet. Maar dan moet je slang al zo gescheurd zijn dat hij ook gaat lekken.
Waarschijnlijk heeft jou motor langer stil gestaan en zijn de carbs en de sproeiers vervuild door die fijne benzine van tegenwoordig en nee daar helpt geen enkele toevoeging in je benzine tegen.
Dat wordt gewoon ouderwets carbs demonteren en ultrasoon laten reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan