Honda VT700 uit 86 probleem

Articania

MF veteraan
11 okt 2007
1.080
0
Apeldoorn
Hallo allen.

ik heb een probleem met mijn honda en ik kom er niet uit.
Het probleem is als volgt:
na ongeveer 10 tot 15 minuten rijden verliest de motor zijn touren. reageert nog wel op gas geven, maar zodra je daarmee stopt slaat de motor uit.
Als ik dan probeer te starten geeft hij wel aan te willen. slaat ook een beetje aan, maar wederom geen touren opbouw.

als ik 10 minuten wacht en weer start, doet hij het weer gewoon (alleen dan komt hetzelfde weer terug als hierboven beschreven).

Wat ik heb gecontroleerd:
Tankontluchting: niks mis mee (carter ontluchting ook niet).
Motor vonkt op alle bougies.
motor krijgt benzine.

Spanningsregelaar heb ik vervangen dus dat is het ook niet.

Waar ik aan dit moment aan denk is:
Carbs ranzig.
Killswitch slecht contact.
Brandstofpomp problemen.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr. Dennis.
 
Je kunt best controleren of op het moment van afslaan er voldoende benzine voorhanden is in de carbs. Vlotterbakje direct aftappen.

Heb je ook met open tankdop gereden, om de tankbeluchting te controleren?

Andere insteek: als het pas na 10~15 minuten gebeurt, en pas weer start na 10 minuten, kan het ook temperatuur gerelateerd zijn. Een makkelijke voor thuis is laten lopen, en dan voorzichtig met een feun op bougie, bougiedop, bobine en cdi.
 
Als je zeker weet dat de bougies vonken en er voldoende benzine in de carburateur zit is er maar één oplossing... Carburateurs loshalen en ultrasoon schoonmaken
 
Ik heb iets soort gelijks gehad,..

Bij mij was het de bobine,. die als ie warm werd last van draadbreuk kreeg, en vervolgens af sloeg omdat ie maar op 2 pitten liep.
Was ie weer afgekoeld, kreeg alles weer stroom en was er geen probleem.

Weet niet of bij jou hetzelfde is, maar de moeite om eens op te letten...
 
MV5BMTM3ODI0NDExOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTM1MTMyNA@@._V1._SX640_SY428_.jpg


feun......
 
eindelijk heb ik weer internet (foutje van UPC).

ik heb even snel het één en ander nagekeken en kwam iets tegen op een Amerikaans forum.
daar staat dat de brandstofpomp werkt op tegendruk. als de vlotters niet helemaal schoon zijn (dus niet goed werken), is er te weinig tegendruk en dus te weinig benzine.

verder heb ik ook even gekeken naar de vonk op alle bougies (en de doppen).
als de motor koud is trekt hij een goede vonk, maar zodra de motor warmer wordt lijkt de vonk minder sterk te worden. dit lijkt meer het probleem te veroorzaken (ook omdat het toerental helemaal wegvalt).

nu even kijken naar een setje bobines.

iedereen bedankt voor het meedenken :).
 
eindelijk heb ik weer internet (foutje van UPC).

ik heb even snel het één en ander nagekeken en kwam iets tegen op een Amerikaans forum.
daar staat dat de brandstofpomp werkt op tegendruk. als de vlotters niet helemaal schoon zijn (dus niet goed werken), is er te weinig tegendruk en dus te weinig benzine.

verder heb ik ook even gekeken naar de vonk op alle bougies (en de doppen).
als de motor koud is trekt hij een goede vonk, maar zodra de motor warmer wordt lijkt de vonk minder sterk te worden. dit lijkt meer het probleem te veroorzaken (ook omdat het toerental helemaal wegvalt).

nu even kijken naar een setje bobines.

iedereen bedankt voor het meedenken :).
Ik weet niet hoe de amerikaanse shadows werken, maar als een amerikaan dus een lege vlotterbak heeft, pompt de brandstofpomp er dus niks in :?

In Europa doen we dat andersom: bij weinig tegendruk pompen, bij veel tegendruk stopt de pomp, want vol. Dat schijnt ook wel te werken.
 
Bij de vt700 van mn zusje was de bobine gescheurd. Koud bleef de mantel dicht maar als de motor en dus ook de bobine warm was, ging deze een beetje open staan waardoor er vonkoverslag ontstond. Verder had haar motor dezelfde symptomen. Dus controleer je bobine ook eens.
 
Ik weet niet hoe de amerikaanse shadows werken, maar als een amerikaan dus een lege vlotterbak heeft, pompt de brandstofpomp er dus niks in :?

In Europa doen we dat andersom: bij weinig tegendruk pompen, bij veel tegendruk stopt de pomp, want vol. Dat schijnt ook wel te werken.

blijven rare mensen die amerikanen ;).
maar ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb inderdaad hhahaha.


gister een setje bobines gehaald en wacht nu op een jerrycan. hopelijk doet de motor het morgen weer :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan