Remvloeistofreservoir positie?

Adibo

MF'er
27 jul 2014
194
1
Hoi,

Ik ben bezig met het vervangen van het stuur. Nu wil ik de handrem wat iets hoger zetten en daardoor verplaatst het remvloeistofreservoir ook mee.

Is het erg dat deze dan niet meer recht staat? Streepje lower is dan niet meer van toepassing..

full
 
Tot 45 graden heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Zo lang je het niet overdrijft gaat t prima, aflezen is lastig ja, gewoon recht zetten, tot Max vullen, afsluiten en in positie zetten die je fijn vind.

Als het op de positie in de afbeelding gaat hoef jij je nergens druk over te maken :)
 
Laatst bewerkt:
Tot 45 graden heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Zo lang je het niet overdrijft gaat t prima, aflezen is lastig ja, gewoon recht zetten, tot Max vullen, afsluiten en in positie zetten die je fijn vind.

Als het op de positie in de afbeelding gaat hoef jij je nergens druk over te maken :)

Vergeten bij te zetten dat dit plaatje van het oude stuur is. Vanavond wordt nieuwe geplaatst. Ik zal straks een nieuwe foto posten.
 
Ik heb die van mij ook schuin staan vanwege handkappen, er gaat behoorlijk wat minder in. Om te voorkomen dat ie te laag komt haal ik hem halverwege twee beurten even open om te checken of er nog genoeg in zit wat tot nu toe altijd het geval is geweest.
 
Kan beide.

Op zich geen verkeerde hoek, want bij het op de jiffy staan, staat ie weer mooi recht.

Ik ken eigenbaksels, waarbij op de jiffy het potje te schuin naar links staat. Dus in de loop van de tijd dot4 er uit, dat langzamerhand overal doorheen vreet.

Heb je in de nieuwe situatie niet teveel speling tussen hevel-houder en controlunit?
 
Kan beide.

Op zich geen verkeerde hoek, want bij het op de jiffy staan, staat ie weer mooi recht.

Ik ken eigenbaksels, waarbij op de jiffy het potje te schuin naar links staat. Dus in de loop van de tijd dot4 er uit, dat langzamerhand overal doorheen vreet.

Heb je in de nieuwe situatie niet teveel speling tussen hevel-houder en controlunit?

Ok, tnx.

En als ik je vraag zou begrijpen dan zou ik die ook antwoorden. Voor mij is bijna elk onderdeel van een motorfiets een nieuw Nederlands woord die ik op moet zoeken op het internet.. _O-
 
Ok, tnx.

En als ik je vraag zou begrijpen dan zou ik die ook antwoorden. Voor mij is bijna elk onderdeel van een motorfiets een nieuw Nederlands woord die ik op moet zoeken op het internet.. _O-
De hevelhouder (zo noem ik ze), zijn de klemmen die om je stuur zitten, waar dan de handel (ook wel hevel) in zit.
Links uietraard de koppelingshandel, rechts de remhandel.

Controlunit zijn de blokken om je stuur, waar de knopjes i zitten.

Normaliter zitten die min of meer tegen elkaar aan. Jij hebt nu de hevel-houders verder naar binnen gezet. Dat veranderd de reikwijdte en hoek van de handels tov je handen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan