Advies gevraagd! Welke cruiser als opvolger van de Magna?

Lijstje tot nu toe:
1. Honda VTX-1800C
2. Yamaha XV1700 Warrior
3. Suzuki Intruder M1800
4. Harley Davidson V-Rod

Motoren die ik qua stijl niet direct heel mooi vind maar toch eens in het echt wil gaan bekijken zijn:
Yamaha XV1600 Wildstar
Yamaha XV1700 Roadstar
Yamaha XV1900 Midnight Star

Schiet er maar op! Hoe meer info des te beter :Y
Als t zaterdag lukt maar is een ronde maken om er een aantal in 3D te zien. *D
Allemaal mooie motoren.
En allemaal beroerd sturen.

Maar dat is altijd een uitruil :Y
 
Bekijk de Honda Valkyrie eens. Is dan wel een dikke 6 cilinder ipv een 2 cilinder, maar is heerlijk speels. Je kunt net zo plat als een Goldwing (en geloof me, een Goldwing kan plat) plus dat je nog best een lekker vermogen hebt (100pk)!
 
Ik lees een paar posts terug dat die dingen niet sturen :+

Wie typt dat? Iemand die rij ervaring heeft of is het van horen zeggen?
Uiteraard stuurt een buikschuiver anders dan een cruiser, maar binnen de huidige cruiser markt stuurt een VROD op zn minst zoals een intruder. Misschien zelfs wel beter....
Ik denk dat proefrijden het toverwoord is in deze!

Succes met de zoektocht, uiteindelijk zag ik een fraai lijstje voorbij komen waar vast een geschikte cruiser tussen staat.

Greetz
 
Een beetje motorrijder gooit alles door de bocht ;)
Kwestie van even wennen en de grenzen zoeken om daarna als een gek langs de machine te gaan hangen en hem de bocht door te trekken, fitness!
Zo deed ik het met mijn; xvs125, xvs 650, ls650, vf750c en ook met mijn 'met grove noppen bebandde cross-creatie' die laatste wiggled wel royaal :P have fun!
En als het niet bevalt zet jem toch weer te koop?
 
Zaterdag wat motoren in 3D bekeken, gezeten, gevoeld en nog maar is bekeken...hier maar even een verslagje.
Wordt langzaam wel wat duidelijker wat ik mooi vind, hoewel je al zoekende toch ook weer op andere ideeën komt... :P
Maar dat is de pret.

De Honda VTX-1800 die we gezien hebben was echt een lelijk hok. :r
Qua model spreekt deze me zeker nog aan, maar in de staat waarin ik hem gezien heb komt dat toch echt niet tot zijn recht.
Niet strak opgepoetst helpt ook niet echt... Met je vinger moeten wrijven om te zien of t chroom wel mooi is.. :N
Waarom zijn er bedrijven die je dan ook lokken met "in prachtige staat" enz.. |( |(
Je zou er speciaal voor rijden, kan je na 1 minuut kijken weer retour.
Gelukkig kwam ik meerdere modellen bekijken en was toch niet van plan om gelijk te kopen.

De M1800R gezien, maar dat gaat m voor mij niet worden. :N
De looks zijn me te glad, te veel racer-DNA...
Dikke achterband is mooi, maar je kan ook overdrijven. ;) Allemaal een beetje over-the-top naar mijn smaak.
Ook de zit is, vergeleken met de VTX-1800 wat meer voorover en de voetsteunen weer dichterbij.
"Kijk dan eens naar de C1800" Ja, dat komt meer in de buurt, maar wat is dat ding fors zeg!!
Thuis nog wat googlen en wat specs bekijken, loop ik tegen de nieuwe C1500BT aan.
Die maar eens gaan bekijken in de volgende ronde!! :Y
Uiteraard boven gestelde budget, maar zo gaat dat vaak toch. :X

Krijg een vermoeden wat ik van de Warrior ga vinden, maar eerst maar in het echt zien..
De Roadstar toegevoegd aan de lijst.

De XV1900 gaat van de lijst, dat is mijn smaak niet, die snelheidsmeter alleen al...te veel nostalgische uitstraling.
De rest van de lijst nog niet goed bekeken. Wel wat tegen gekomen, maar als ik hem in het echt zie met een verkeerde kleurstelling of in slechte staat, is dat toch lastig.

Lijstje tot nu toe (ook voor mezelf handig ;) )
1. Honda VTX-1800C
2. Suzuki C1500BT
3. Yamaha XV1700 Warrior
4. Harley Davidson
5. Yamaha XV1600 Wildstar
6. Yamaha XV1700 Roadstar

Op naar de volgende ronde!!
 
Laatst bewerkt:
Lijstje tot nu toe (ook voor mezelf handig ;) )
1. Honda VTX-1800C
2. Suzuki C1500BT
3. Yamaha XV1700 Warrior
4. Harley Davidson
5. Yamaha XV1600 Wildstar
6. Yamaha XV1700 Roadstar

Op naar de volgende ronde!!

Wat nummer 4 betreft zou ik met name voor een Dyna kijken of je moet een leuke road king tegen komen. (softail vind je denk ik niet binnen je budget in goede staat)

Dan heb je nog de,
7. Yamaha XVS1300 midnight star
8. Honda Fury
9. Honda VTX1300
10. kawasaki Vulcan 1700
11. kawasaki Vulcan 2000

weet alleen niet of alles binnen je budget te vinden is.
 
We zijn een heel stuk verder, veel motoren gezien, en de keus is gemaakt!! *O* *O*
Kwam er eigenlijk op neer dat ik de echte classic-uitstraling niet mooi vind en dan kom je op de C-modellen uit, zoals een Yamaha Warrior, Honda VTX1300C / VTX1800C/F, Harley V-Rod en de Suzuki M1800.
Kwam zelf nog de Triumph Thunderbird tegen, ook een mooie optie, maar het is deze geworden!! Een VTX1800F uit 2005. :9~

Vorig jaar is toch maar dit jaar geworden O-) , er worden er maar heel weinig aangeboden, was helemaal mijn smaak en kon het goed eens worden met de verkoper :) .
Na onze vakantie ophalen, kan niet wachten!

Heb er los nog een ongebruikte Cobra uitlaat bij, Powercommander en K&N, :Y wat het precies doet maar eens uitzoeken, leuk voor later misschien, hoewel ik denk dat die uitlaat misschien wel iets té veel geluid maakt... :?

De Magna staat op MP, die komen we vanzelf wel weer kwijt. :P

Allemaal wel erg bedankt voor jullie input!! :}
 
Laatst bewerkt:
Oeps, plaatje vergeten... :+
full
 
Thanx! Na onze vakantie ophalen en er eens lekker intensief mee gaan toeren.
Laat hier zeker nog horen hoe hij bevalt!
 
Dag oma!! :W :W

Ik zou hier nog laten weten hoe de VTX1800F bevalt...
Gewoonweg SUPER!! *O*

Ik heb deze gevonden in België, een VTX1800F2 vanaf modeljaar 2005 is bijna niet te vinden in NL, maandag gehaald en vandaag op tijdelijk kenteken een flinke rit naar de RDW in Arnhem, was toch mooi zo'n 170km in totaal, wel grotendeels snelweg. :]

In vergelijking tot de Magna, het is alsof je van een Polo GTI overstapt in een BMW 535D, zo kan ik het het beste omschrijven. Zowel het zitcomfort, geluid en de rijeigenschappen.
De Magna rijdt een stuk sportiever, is wendbaarder en je rijdt met hogere toeren.
De VTX heeft meer vermogen, is ook voelbaar een stuk zwaarder maar wel vlotter als je doortrekt, echter op een meer comfortabelere manier.
Wat mij vooral opviel was de rechtuit-stabiliteit, zowel op lage snelheid als met 120 op de snelweg. Stapvoets zonder het geringste slingertje. Op de snelweg totaal geen last van zijwind e.d., ook niet bij het passeren van vrachtwagens, als een blok rechtuit. Ook in lange bochten is de VTX stabieler. Comfort is al met al een stuk groter en je rijdt dan ook een stuk relaxter.

Waar je bij de Magna eens flink in de toeren kunt 'janken' antwoordt de VTX met een heerlijk diepe brom als je het gas opendraait.
De VTX is in vergelijk dan ook net een dikke diesel, het rode toerengebied begint al bij 5500 toeren, dan is de Magna net goed wakker. ;)
Op de snelweg dus zo rond de 3000 toeren en dat rijdt heel relaxed.
Je kan op de VTX heerlijk lui schakelen, vanaf onderin is er al genoeg vermogen beschikbaar.

Zitcomfort is voor mij 100% beter! de VTX is een flink stuk ruimer qua zit en comfortabel qua houding. Lekker met een dik en breed zadel, wat harder is dan die van de Magna, maar op dat hardere zadel hou ik het veel beter lang uit.
Ook de voetsteunen staan verder naar voren.
Je zit ook echt voor je gevoel op een veel grotere motor dan dat een afmetingen-vergelijk doet vermoeden.

Schakelen, koppelen en remmen gaat zeer solide. Bij het schakelen voel je dat er een veel dikkere bak inzit, solide gevoel met een lekkere "kloenk". De remmen zijn duidelijk beter dan de enkele schijf en trommeltje van de Magna.

Verder dan nog een nadeel?? De Magna rijdt sportiever en is wendbaarder....
Weet niet of ik dat ga missen, maar heb nog plek genoeg in de garage en de Magna is nog niet weg.. :P

Misschien een vreemd vergelijk een VTX met een Magna. :+
Er zullen ook wel meer rijders zijn die vergelijkbaar groter willen gaan rijden, wellicht kan dit verhaal wat toevoegen.
Hier staat nu de VTX1800F naast de Magna en had qua looks goed de doorontwikkeling van de Magna (PowerMagna :? ) kunnen zijn ipv een nieuwe typerange.

Ik ben er absoluut heel blij mee! *O*
Nu wachten op het kenteken, heb nog vakantie maar komt pas daarna, maar dan kan de echte pret beginnen.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, het is een flinke oma, maar om nu een heel nieuw topic te openen voor iets wat al eerder beschreven is.....

Ik zit in dezelfde situatie als de topic starter. Ik ga nu nog niet concreet kopen en zal binnenkort wel een keer zelf een topic aanmaken.

Op mijn 'te bezichtigen' lijst staat nu (willekeurige volgorde):

1. Yamaha XV 1900 Raider (niet de midnight star)
2. Honda VTX1800
3. Suzuki C1800
4. Suzuki M1800
5. Kawasaki VN2000

De eerstgenoemde heb ik gehad en helaas destijds moeten verkopen. Heel veel spijt van, want de Raider is in Nederland bijna niet te vinden.
Honda is voor mij nieuw, de andere merken op de lijst heb ik eerder gereden, ook al zegt dat niets over de modellen.
Van de Suzuki's twijfel ik of een M niet te gladjes is voor mij en een C te classic (net als ik de midnight te classic vind).
De Kawa heb ik gewoon nog niet gezien.

Ik ben niet van heel veel leer, franjes, doodshoofd paint en dergelijke. Een dikke achterband mag van mij zeker. Sterker nog, ik heb hier bij de Raider nooit last van gehad en als je voetensteun een vonkenregen geeft maakt mij dat niet zo veel uit, als ie maar mee opklapt.

Wat ik wel handig vond aan de Raider was het kleine schermpje welke de luchtstroom mooi over mij geen voerde. Dit was hem ;( :

314sc3k.jpg
 
Dikke oma of niet, leuk topic! Zelf al 9jaar in totaal meerdere Magna's gehad, eerste motor ervaring was een vf500c en nu 6jaar mijn huidige Vf750c.

Opvolger voor een Magna is er voor mij niet, ik heb nu wel en altijd veel andere fietsen gehad door de drang om alles te testen weer mooi te maken en liefst voor wat meer door te verkopen. Voor wie ook denkt een andere motor te willen na een Vf750c zou ik willen zeggen maak er eerst een andere motor van. Begin met andere schokdempers en voorveren en een Corbin zadel. Gigantisch verschil! Comfortabeler, meer grondspeling, stabieler, nog wendbaarder sturen, beter remgedrag.

Corbin zadel: nog lagere zit, meer ruimte, comfortabeler dan je bankstel, nog betere wendbaarheid en controle vanuit je heupen en stabiliteit door lagere zwaartepunt van jezelf, minder in de wind.

Banden: Ik heb nu voor het eerst een andere achterband die ik nog goed moet testen en eigenlijk ook in combi met diezelfde voorband, wat ik er zowieso van kan zeggen is NOG MEER grondspeling! Met Michelin commander2 banden staat hij zo'n 6mm hoger dan de Dunlops k555 en alle andere gebruikelijke banden, wel zo fijn om mijn stepjes en uitlaatbochten te sparen. Dit wordt gewoon echt hilarisch, ik kan weer niet wachten om supersportnerds nog erger te gaan dollen.

Uitlaten, dynokit, tandwielen: Dit spreekt redelijk voor zich, nog meer soeplesse en acceleratie.


Neemt niet weg dat ik altijd al eens een VTX1800 of Yamaha xv1700 Warrior heb willen rijden, komend voorjaar maar eens proefrijden. Warrior al wel eens mee gereden maar die had open uitlaten zonder aanpassing, die liep in ieder geval zeker niet zoals hoorde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan