Minder Vermogen CBR600RR (pc40) na heet lopen

dempster

MF'er
2 apr 2012
73
0
Amsterdam
Na het rijden op een snikhete dag in de binnenstad, werd de motor erg warm (110 graden). Hij begon toen ontzettend te sputteren en heb ik em aan de kant gezet. Na het afkoelen deed hij het prima, maar ik heb het gevoel dat ik ontzettend veel vermogen kwijt ben(vooral onderin). Waar kan dit aan liggen, ik heb het gevoel dat misschien de kleppen wat zijn gaan lekken en daarom wat minder compressie heb of zijn er misschien andere dingen waar ik moet naar kijken voordat ik ga beginnen met kleppen slijpen enz.

Honda CBR 600 RR 2009 (pc40)
-arrow uitlaat (volledig)
-powercommander/ignition controller/autotune/quickshifter
-ten kate kelken
-kn luchtfilter

Olie zit er nu zon 5000 km in. Heb algemeen onderhoud eigenlijk al gepland staan. Iemand die weet wat het kan zijn of eerder meegemaakt heeft.
 
heel lang geleden had ik verkeerde kaartjes in mijn compressie meter. gingen tot iets van 30 bar ipv 17, waardoor ik ook zo'n rare uitslag had. Koste een slapeloze nacht voor ik het door had.
 
ja ik denk dat ik de nieuwe bougies erin doe en even nieuwe olie plus filter, want hier word ik ook niets wijzers van. Van de winter maar is het blok eronder vandaan toveren en dan kan ik gelijk goed me best doen op de cilinderkop en overmaat zuigers.
 
Er werd al eerder de vraag gesteld... doet de koelventilator het wel??? :?

De temperatuur van mijn 1000RR loopt ook wel eens op. Maar bij 102 graden springt de koelventilator aan en zakt hij netjes naar beneden. Soms tikt mijne de 110 graden aan maar dan is het warm buiten en rij ik in de stad of even lekker in toeren op een N-weg waar je een stoplicht tegen komt en lang moet wachten, dan loopt hij ook wel eens goed op. Maar dan draait mijn ventilator mee en zoals ik zei zakt de temperatuur naar normale waarde. (80/82 graden op de snelweg/n-weg)

En koelvloeistof en motorolie kunnen best hoge temperaturen weerstaan dus dat de motorolie in de binnenstad best hoog is geweest zoals jij dat zegt is voor de olie geen enkel probleem.

Ik zou als ik jou was eerst eens goed kijken naar je compressie met een goede meter. Want ik lees nu allemaal berichten over kleppen slijpen en overmaat zuigers en motorblok demonteren in de winter zonder dat er een duidelijke oorzaak is :N |( Je heb het over sputteren in je eerste bericht, misschien zit het probleem wel in je ontsteking/brandstofsysteem en was de hoge temperatuur gewoon toevallig op het zelfde moment en dat je doordat je hem heb laten afkoelen jezelf op het verkeerde spoor heb laten zetten en de oorzaak juist daarin zoekt terwijl je het misschien daar helemaal niet moet zoeken. Dat motorblokje kan echt wel wat hebben, die zuigers/cilinders gaan echt niet zomaar stuk :N
 
Laatst bewerkt:
accu was ook gewoon goed, zat zelfs aan een booster.

De koelvin doet het ook gewoon, normaal word ie bij mij ook 106 en gaat de temperatuur zakken nadat de koelvin aanslaat. Maar dit was weer is zon lekkere overheerlijke veel te warme dag.

Ik ben er wel van overtuigt dat ik gewoon een kwaliteits compressie meter moet komen, want hier word niemand wijzer van. Ik heb em net aangesloten op de me compressor met mijn banden druk meter. daar staat 6 bar op en dat ding geeft 8 bar aan, dus dat de compressie meter niet klopt is wel duidelijk.

Ik ga maandag naar een collega om de motor op de bank te zetten, dan kijk zie ik gelijk wat ik precies aan vermogen mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan