Motor viel ineens uit

krollie27

Rookie
5 jun 2013
7
0
Amsterdam
Ik heb een Honda NTV 650 uit 96 en reed op de snelweg en ineens valt mijn motor helemaal uit. Doorstarten met koppeling op laten komen werkte ook niet. Hij blokkeerde verder niet. Op de startknop werd helemaal niet meer gereageerd terwijl de accu het wel doet. Er gebeurt dus eigenlijk helemaal niks meer qua starten, geeft ook geen vonk of iets dergelijks. Alle andere elektra doet het nog wel. Heeft iemand enig idee waar het hem nu in zou kunnen zitten? Ligt het dan ergens in een contact of kabel of is het motorisch nu fout?
 
Kan ook nog iets met de jiffyschakelaar zijn (of de bekabeling daarvan). Al lijkt per ongeluk dodemansknop indrukken onder het rijden waarschijnlijker. Heb ik ook wel eens gedaan (en kwam er vrij vlot achter, maar moest toch echt door de berm naar beneden een fietspad op voor mijn eigen veiligheid).
 
Laatst bewerkt:
Dus startmotor gaat rond, maar geen vonk, verlichting werkt wel en andere elektra ook.
Zwakke verlichting? Accu wordt niet meer bijgeladen, dan te weinig stroom. Spanningsregelaar controleren.
Bobine aansluiting oke?
Min pool accu goed vast?
Sluiting in dodemansknop, zijstandaard, contactslot?
Check zekeringen.
 
Dus startmotor gaat rond, maar geen vonk, verlichting werkt wel en andere elektra ook.
Zwakke verlichting? Accu wordt niet meer bijgeladen, dan te weinig stroom. Spanningsregelaar controleren.
Bobine aansluiting oke?
Min pool accu goed vast?
Sluiting in dodemansknop, zijstandaard, contactslot?
Check zekeringen.
:^

Gewoon bij het begin beginnen, en rustig de lijstjes afwerken.

In de how-to staat een checklist voor niet startende motoren.
 
Dan is je accu leeg denk ik. Je lampjes kunnen nog wel oplichten, maar er is dan niet genoeg stroom voor een vonk, zeker niet als je verlichting ook aanstaat (standaard zo waarschijnlijk). dynamo stuk? of slechte contacten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan