hikkende tweede versnelling suzuki gsxr750w

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
Hallo mede forumers.

Eerst even voorstellen mijn naam is Emiel Woonachtig in het mooie Friesland en ik rij een Suzuki gsxr750w uit 1995.

Sinds kort vertoont mijn Suzuki als ik doortrek in de tweede versnelling hikkende capriolen, het is alleen in de tweede versnelling en is niet een constant/regelmatige hik zeg maar.

De ene keer doet ie het vaker dan de andere keer maar toch gebeurt het bijna altijd wel een keer of wat als ik in de tweede versnelling doortrek en dan met name in het hogere toerengebied dus vanaf een 4.000 tot 11.000 toeren zeg maar.

Het is net alsof je tijdens het doortrekken het gas open houdt en dan een keer de koppeling snel inknijpt en loslaat terwijl ik dit natuurlijk niet doe tijdens het doortrekken.

Nu vraag ik mij af of jullie hier op het forum mischien een antwoord hebben m.b.t. hoe dit komt en hoe dit eventueel te verhelpen is.

Met vriendelijke groet en in afwachting op alle reacties

Groetjes van Emiel
 
Ligt aan jouw sleutel kunsten/gereedschap/werkplek daar kan ik niet over oordelen.
Daarvoor moet de blok gesplitst worden, ik heb al verscheiden van die gsxr's gedaan.
 
Laatst bewerkt:
hmmm blok splitsen ...........ik kan wel aardig sleutelen en een blok splitsen ook wel maar wat kom ik dan tegen qua versnellingsbak?
en hoe kan ik zien of de tweede versnelling versleten is dan ?
 
hmmm blok splitsen ...........ik kan wel aardig sleutelen en een blok splitsen ook wel maar wat kom ik dan tegen qua versnellingsbak?
en hoe kan ik zien of de tweede versnelling versleten is dan ?
De tandwiel nokken van de 2de versnelling zijn rond afgesleten en de bijhorend schakelvork
is krom/versleten.
Blader eens rustig door een wphb dan zie je wat gedaan moet worden.

Suzuki GSX R 750 93 95 Service Manual - Download service / repair / owner / maintenance manuals, motorcycle tutorials, microfiche

Suzuki GSX R 750 92 95 Microfiches - Download service / repair / owner / maintenance manuals, motorcycle tutorials, microfiche
Tandwielen #2 en #34 zijn de 2de versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Thanks x7, ik heb de linkjes geprobeerd maar ik krijg geen wphb te pakken van de gsxr750w alleen reclame en toolbars die op de pc gezet worden.
Maar inderdaad als ik een goed wphb heb dan zou ik het een en ander eens kunnen uitzoeken zoals je zegt.

Toevalig iemand hier die een wphb voor me heeft digitaal ?????????
 
Thanks x7, ik heb de linkjes geprobeerd maar ik krijg geen wphb te pakken van de gsxr750w alleen reclame en toolbars die op de pc gezet worden.
Maar inderdaad als ik een goed wphb heb dan zou ik het een en ander eens kunnen uitzoeken zoals je zegt.

Toevalig iemand hier die een wphb voor me heeft digitaal ?????????

dan doe je iets anders,onderaan die bladzijde staat download en dan gaat google chrome bij mij downloaden :

http://manualedereparatie.info/manu...ervice_Manual_www.manualedereparatie.info.zip

misschien dat het met die rechtstreekse link gaat ? (bij mij wel)
 
Laatst bewerkt:
Idd de tweede versnelling die het begeeft. Dat is een bekende kwaal bij die fietsen.
Zoals gezegd, is geen kwaal, maar ligt gewoon aan het feit dat er mensen zijn die moeite hebben met schakelen. Zo heb ik een Thundercat (die zou ook bekend staan om z'n 2) van 20.000 naar 80.000 gereden zonder deze kwaal, en heb nu ook een FZR600R (zelfde blok als de Cat) met bijna 100.000km op de teller en ook die heeft het niet.
 
Zoals gezegd, is geen kwaal, maar ligt gewoon aan het feit dat er mensen zijn die moeite hebben met schakelen. Zo heb ik een Thundercat (die zou ook bekend staan om z'n 2) van 20.000 naar 80.000 gereden zonder deze kwaal, en heb nu ook een FZR600R (zelfde blok als de Cat) met bijna 100.000km op de teller en ook die heeft het niet.

Zoals gezegd is het wel een kwaal. Ik help regelmatig in een Suzuki sloperij en je wil niet weten hoe vaak het bij de RW-en voorkomt dat de 2e versnelling kapot gaat. De RF900 heeft hetzelfde euvel. Ik ben geneigd om te denken dat, als een probleem bovengemiddeld vaak voorkomt, het een kwaal is. Bij andere types van Suzuki zien we het in ieder geval veel minder vaak en als het dan kapot gaat is het waarschijnlijk een gevolg van verkeerd gebruik. Ik heb zelf de indruk dat het tandwiel van de tweede versnelling te licht is uitgevoerd en daardoor de belasting niet aan kan.
 
idd ja heb zonet eens even in het wphb gekeken bij de afdeling transmission maar dat wordt nog een hele toer als ik die tandwielen en schakelvork moet vervangen, nieuwe pakkingen moeten er dan ook maar gelijk tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan