Virtueel mijn chopper customisen

bedankt, bedankt, duizend maal dank. Er is dus ene kerel die een V65 uit 92 te hebben (is waarschijnlijk toen geimporteerd). Op marktplaats ligt de vraagprijs voor die machines zo rond de 2000. (Vreemd genoeg veel minder dan de V45...) Hij wil er 3400 voor hebben, maar heeft als tegenbod nu 3000 gezegd. Ziet er op de foto puik uit, maar toch te vele geld?

veel te veel, een V65 in goede staat is zo'n 25000 particulier waard, dealer zo'n 3000. V45 zijn overigens niet duurder hoor, maar je moet op de bouwjaren letten. de '82-'83 kun je beter laten staan, deze zijn het minst betrouwbaar.
Je kut de verkoper er best mee confronteren dat de motor max uit '86 is. Als je een paar goede foto's hebt en framenummer kan ik waarschijnlijk al het correcte bouwjaar vertellen
 
veel te veel, een V65 in goede staat is zo'n 25000 particulier waard, dealer zo'n 3000. V45 zijn overigens niet duurder hoor, maar je moet op de bouwjaren letten. de '82-'83 kun je beter laten staan, deze zijn het minst betrouwbaar.
Je kut de verkoper er best mee confronteren dat de motor max uit '86 is. Als je een paar goede foto's hebt en framenummer kan ik waarschijnlijk al het correcte bouwjaar vertellen
2500, neem ik aan, maar goed. Bedankt voor de zeer waardevolle info, maar weer. Kan niet wachten tot ik mijn masjientje heb en we elkaar eens ontmoeten ergens.
 
Aernout, wat dacht je van DEZE voor €2850,-- ?

5872787.jpg


Zie ook: http://motor.2dehands.nl/markt/motor/suzuki/5872787.html?start=30

(Hij is alleen wel 25 KW, maar misschien issie begrensd? 't is wel een 1-cilinder)
 
Nope, een savage IS maar 24Kw, dus eigenlijk de ideale beginnerscutom voor mensen met een klein rijbewijs.
en dat lijkt me dan weer niets. Ik wil juist wel het gemak van wat power. Lekker rondrijden in de lage toeren, toch voldoende power om een inhaalmanoeuvre te kunnen uitvoeren, mogelijkheid tot prestaties bij haast. Dan vallen 1 cilinders dus zeker af. Bovendien zie ik mijzelf niet op zo'n licht fietsje honderden kilometers maken met duopassagier.
Daarnaast vind ik de magna mooier... :}
 
Ik vond wat foto's van de aanvang van het ombouwproject, van welke ik dacht dat ik ze kwijt was:

Zo staat ie al een aantal maanden zieligjes te wezen in de tuin.
onder-zeil.jpg


en dit is er onder dat zeiltje te vinden, het voorwiel, carburateurs stuur en koplamp liggen allang (ergens) in de schuur
zonder-zeil.jpg


Laten we maar eens beginnen met wat plasic en het zadel te verwijderen
ontmanteling-1.jpg


De achterkant wordt reeds kaler en de vorkpoten zijn ook al aan het leeglopen....
ontmanteling-2.jpg


best wel een bosje spageltti.... daar gaat flink in gekortwiekt worden zodat alleen het noodzakelijkste overblijft
spagetti.jpg


de benzine aftappen zodat ook.....
benzine.jpg


de tank er af kan, zoals je ziet zijn de poten inmiddels ook er uit, en de kroonplaat is verwijderd om opgemeten te worden zodat er een custommade op kan.
ontmanteling-3.jpg


en dan heb je op een gegeven moment een aantal van zulke dozen in je schuur.
doos.jpg


de dempers die er op komen, eentje al klaar de andere moet nog gepolijst worden.
dempers.jpg



maar het project ligt momenteel redelijk stil zie hier waarom---> Magna kapot :-(
 
De eerste 200km ging goed, liep als een zonnetje, maar daarna hield ik niet voldoende oliedruk bij stationair toerental. oliedruksensor vervangen om deze uit te sluiten. ging even goed, maar daarna weer hetzelfde, bij motor volledig op bedrijfstemperatuur geen oliedruk bij stationair (onder 14-1500tpm).
Om eventuele verdere schade te voorkomen heb ik toen m'n oude blok wat voor Brute Force bestemd was er maar ingelegd om te kunnen blijven rijden en van de winter het blok (in m'n nieuwe, nog te bouwen, schuur) op m'n dooie gemak weer na te kijken. Dus zal er van Brute Force nog niet veel terecht komen.
 
Laatst bewerkt:
De eerste 200km ging goed, liep als een zonnetje, maar daarna hield ik niet voldoende oliedruk bij stationair toerental. oliedruksensor vervangen om deze uit te sluiten. ging even goed, maar daarna weer hetzelfde, bij motor volledig op bedrijfstemperatuur gen oliedruk bij stationair (onder 14-1500tpm0.
Om eventuele verdere schade te voorkomen heb ik toen m'n oude blok wat voor Brute Force bestemd was er maar ingelegd om te kunnen blijven rijden en van de winter het blok (in m'n nieuwe, nog te bouwen, schuur) op m'n dooie gemak weer na te kijken. Dus zal er van Brute Force nog niet veel terecht komen.


dus dat boutje wat je over had was toch ergens voor!
 
Het heeft weer een tijd geduurd, maar we gaan weer (een klein beetje) verder.
Het grootste deel ligt eigenlijk nog steeds helemaal stil wegens tijd, ruimte en tij gebrek (su much to do so little time), maar wat "kleine dingetjes" ben ik aan begonnen op het werk in m'n pauzes.
Het is heerlijk om voldoende machines voor handen te hebben :)
Ik heb afgelopen zomer met WimV65 mijn herbeklede zadel geruild tegen zijn kapotte zadel, ik heb toch alleen de grondplaat nodig en dan vind ik het zonde daar een goed zadel voor op te offeren. Ik hoop dat het lekker zit voor hem als hij met zijn motor klaar is. :P

Ik ben begonnen om de carburateurs om te bouwen van 1 groot filterhuis naar 4 losse filters. Ik heb Informatie ingewonnen wat dit doet met het vermogen en dat is niet echt positief. Maar dat vind ik bij deze motor niet zo erg, aangezien het hier voornamelijk om uiterlijk gaat draaien.
Ik zal waarschijnlijk ook wel 2 versies proberen te bouwen: 1tje met echt 4 losse filters en 1tje met een filterhuis, gemaakt van een ronde pijp van ca 75-80mm met aan beide kanten een bocht met daarop een "open filter".
Het is niet helemaal vergelijkbaar, maar een klein voorbeeldje voor het idee:
virago.JPG


Ik ben dus begonnen met de originele carbs:
carb-1.JPG


waar we het luchtfilterhuis afhalen:
carb-kaal.JPG


Zonder het luchtfilterhuis heb je eigenlijk 4 losse carburateurs die absoluut niet netjes 'in de houding blijven staan", dus moest ik een tijdelijk frame bouwen uit afval-kokerprofiel en ringen, gezaagd uit ronde buis:
carb-beugel.JPG

carb-closup.JPG


De breedte van de voet is 60mm, maar de breedste strip die we hebben is 40mm, tenzij ik strip gebruik van 1cm dik, maar dat is weer wat overkill. Dan lassen we maar 2 strips van 30 aan elkaar.
Hier zie je 2 aan elkaar gelaste strips en een gedeeltelijk bewerkte strip. (sorry voor de wazige foto)
grondplaat-1.JPG


Een wat scherpere foto van het halffabrikaat:
grondplaat-2.JPG


En zo ziet het er op de carburateur uit, de gaten zijn nu nog 47mm, dit was de grootste boor/gatenzaag die we hebben. dat woordt nog verder vijlen tot 50mm, de grootte van de carburateur.
grondplaat-3.JPG
 
Magna aan de kant wegens ongeschikt, op naar een volgend project.
Word het na veel zagen nog wat leuks?
Uiteindelijk alle rommel eraf schroeven die niet mooi is hou je niet erg veel meer over!


sorry, moest het kwijt:x
 
Magna aan de kant wegens ongeschikt, op naar een volgend project.
Word het na veel zagen nog wat leuks?
Uiteindelijk alle rommel eraf schroeven die niet mooi is hou je niet erg veel meer over!


sorry, moest het kwijt:x

Ga dit soort uitspraken aub op een ander forum zetten.
Bent net een paar dagen aanwezig en dan al meteen dit soort opmerkingen :r

Laat ff iedereen in z'n waarde. :(
 
Ach, ik ben geen teer zieltje die er meteen slapelose nachten van heeft als een ander mijn project niet ziet zitten. Hij zal waarschijnlijk ook fietsen hebben die ik niets vind, dus who cares?
 
Terug
Bovenaan Onderaan