Cal Crutchlow #35

Weet ik niet nooit om gevraagd , nee ben gewoon thuis ...gisteren ff wezen bieren daar met je vriend Struijk.

Was gisteren ff bij Race-Pro en in gesprek met Piero de eigenaar.Bleek dattie Wim Struijk wel heel goed kent.Tuurlijk hele verhalen wat hij met Wim heeft meegemaakt op de buitenlandse reizen naar de races.
 
Cal naar LCR had ik echt niet verwacht, en ik vind het ook niet getuigen van de doorzettingskracht en het geloof in Ducati waar Cal het aan het begin van het seizoen nog over had. Het komt op mij echt als het zwaktebod over dat Rossi juist wist te vermijden. Cal riep om een fabrieksfiets, Cal riep dat hij alles zou geven bij Ducati, Cal riep en riep en riep en springt nu van het schip af dat al kapzij lag toen hij nog tekenen moest.
:^ Mee eens.
 
Was gisteren ff bij Race-Pro en in gesprek met Piero de eigenaar.Bleek dattie Wim Struijk wel heel goed kent.Tuurlijk hele verhalen wat hij met Wim heeft meegemaakt op de buitenlandse reizen naar de races.

Was meer in het buitenland dan in Bergschenhoek _O- ......ook trouwe sponsor van Wilco vanaf zijn eerste kennismaking met de racerij.....heb nog ergens een hele grote foto van Wilco met zijn reclame en de plaatselijke benzinepomp houder .
 
Ben benieuwd naar Cal op de RCV. Een hoop reacties gelezen, ook op MCN.com. De reacties zijn erg verdeeld. Mijn mening, Cal heeft zeker salaris ingeleverd om op een in zijn ogen super fiets te gaan rijden. Toen Cal voor Ducati ging rijden, waren de meeste gasten op MCN ervan overtuigd dat Cal puur voor het geld ging. En misschien was dat ook zo? Feit is dat Cal op een top fiets zit in 2015, top 5, 8 van de 10 keer is wat HRC wil zien. Ik schat Cal en Stefan Bradl ongeveer gelijk in. Wat die net niet HRC MotoGp fiets nodig had was The Maniac Joe. Cal zal top 5 rijden, maar Ianone zou soms het MM moeilijk kunnen maken. Hopen op een top fiets van Ducati in 2015 voor Ianone.
 
Goede keuze. Je kunt wel blijven rijden daar zonder vertrouwen in dat ding, maar het is voor iedereen beter als hij opschuift. Cal krijgt nu gewoon een topfiets waar hij hopelijk veel meer vertrouwen in heeft. Kunnen we hem eindelijk weer echt voorin zien strijden, in plaats van hopen dat hij de race überhaupt uit rijdt.
 
Nja leuk dat hij een goede fiets heeft nu maar het helpt niet voor zijn eventuele toekomst kansen... Zodra er volgend jaar of het jaar daarop een goede rookie komt dan is hij waarschijnlijk de lul.
 
Nja leuk dat hij een goede fiets heeft nu maar het helpt niet voor zijn eventuele toekomst kansen... Zodra er volgend jaar of het jaar daarop een goede rookie komt dan is hij waarschijnlijk de lul.

Hij heeft op dit moment iets meer dan 3 punten per race gepakt, 28 punten. Vorig jaar had hij na 3 races al meer. Zijn keuze is goed als hij die prestaties van vorig jaar weer kan halen. Als hij de resultaten van dit seizoen blijft halen volgend jaar moest hij ook weg bij ducati en dan wil echt niemand je meer.

Maar, het kan zijn dat Ducati volgend jaar met een raket komt en misschien rijden Dovi en Iannone Cal het snot voor de ogen. Dan heeft ie misschien de verkeerde keuze gemaakt. Maar het is nu al te zien dat Dovi en Iannone veel beter over weg kunnen met het materiaal dan Cal.

Het is een wilde gok geweest en niet goed uitgepakt, maar ik blijf ook van mening dat hij niet veel keus had. Hij was een beetje buiten de boot belandt bij Tech3 doordat Pol was aangetrokken en Bradley ook al min of meer vast stond. Er waren verder geen (factory/satellite) zitjes beschikbaar behalve Ducati, hij moest eigenlijk de gok wel nemen.
 
Hij had idd niet veel keus en kan hopelijk nog een paar jaartjes blijven Maar hij is niet de jongste meer. En hij moet wel echt goede resultaten gaan neer zetten.
 
Een op een ander forum gevonden zeer harde, kritische in mijn ogen doch faire post over Cal Crutchlow die ik behoorlijk goed geschreven vond en zodoende graag wilde delen:

I've not been silent on my criticism of Crutchlow this season. As a former fan of his back in the Tech 3 days (yes, I own plenty of his old gear), I'm very disappointed that his one year tenure at Ducati has been such a complete and utter failure.

Not all of this is Cal's fault. There can never be an excuse for a professional racing team to experience some of the mechanical problems he's had. Brakes failing after a lap? Electronics that loose the position on the track (Hayden had that problem the year before)? WTF Ducati? You see this sometimes at the Club Level, not at MotoGP! Someone needs a good kick in the ass for those kinds of things.

The problems with the Ducati turning are pretty well known. It's not an easy fix and requires a complete redesign. Anybody that has watched more than 2 races has that figured out. There are also some positives. The motor makes the most overall power on the grid. There are some usability issues of that power but at a track with some long straights it does just fine. There are also some unique bits such as the slipper clutch that seem to be ahead of the competition. Overall, the bike isn't where it needs to be. Closer compared to last year, but no cigar. The day the savior was hired he stated he needed 4 or 5 races to gather data and then the redesign would be on the grid in 2015. No secrets there and all public knowledge. 2014 would be a "spoiler" year. Bloody the competition's nose wherever possible. A couple of podiums and a speed record so far. Not great but a lot better than 2013.

The first person a rider needs to beat is his teammates. Same equipment, same design and support staff. Cal hasn't been close to anyone this year other than Hernandez who is riding the 2013 boat anchor. He has consistently been last or next to last (of the Ducati's) each and every practice, qualifying and race session. If you throw out the race results, Cal is still at the bottom in nearly every category among the Ducati racers.

Finally, why I would never let him on the grid again:
Attitudes are infectious. Cal's is really bad. At some point it becomes poisonous (well past that in his case) and infects the team. The "I'm not changing my riding style", "why risk getting hurt", "it's not my fault", all spread like the plague to even the tire changers. Stop the spread and quarantine the source.

Ducati depends on it's racing program to sell bikes. They sell around 44,000 a year globally compared to the millions the competition sells. Expensive, exotic, boutique bikes meant for those who appreciate them. It's a David vs. Goliath scenario at every level of competition. A rider trashing the bike/bikes is unforgivable. Cal is probably the stupidest rider on the fucking planet for forgetting "don't bite the hand that feeds you". There is no positive outcome by letting Cal even touch another Ducati on the grid. I don't see a "miracle result" coming Cal's way.

Each and every bike on the gird has some secrets. They each handle a little different (even bikes on the same team), different power characteristics, electronics, and so on. You hear all the time that XX is a Honda track, XX is a Yamaha, the Ducati's do good here etc. Leaving Cal in the pitbox means that he will know and hear all that is being done for the 2015 bike. No way, let him take the knowledge of the 2014 bike with him.

He has been an outcast for the last 2 months now at Ducati. In effect, he is not even a member of the Ducati team, just a corpse on the bike. Check out the pre-race press releases and he isn't mentioned in most. Birthday party for Gigi, not even invited but his pit crew was. WDW, he was there but not officially announced or acknowledged. I thought it was odd that he was shown on the big screens just a second or 2 while all the other racers were "on" all the time.

Hopefully, Cal will learn from this. There will be some challenges at LCR. He's not going to be able to "ride like Lorenzo" and be successful. He will need to adapt his riding to the bike and hopefully come up with an answer to Marquez on machinery that is just a step behind. I doubt very seriously he will ever ride as a factory rider ever again, those brief days are now done. I've personally lost a lot of respect and admiration I had for him but hope things work out for him at LCR. The MotoGP grid is better with Cal in it, just not on my favorite or any team I root for.
 
Wauw mooi omschreven! Enorm grote bek, maar ondertussen niets klaar maken op de motor.

:^
 
Ik denk dat er bij Cal ook frustratie zit dat hij op een fiets zit waar hij niet op wil zitten , maar door contracten van andere rijders er eigenlijk nergens een plek was behalve bij Ducati. Met de kennis dat de Ducati een slecht sturende fiets is en zijn rijstijl sterk afhankelijk is van bochtensnelheid had hij al kunnen weten dat het een dramatisch seizoen kon worden.
 
Een op een ander forum gevonden zeer harde, kritische in mijn ogen doch faire post over Cal Crutchlow die ik behoorlijk goed geschreven vond en zodoende graag wilde delen:
Volledig mee eens. (Op het puntje na dat het belachelijk is dat die Duc's kwijtraken waar ze zijn op het circuit, dat heb ik Lorenzo vorig jaar of eerder ook een keer zien doen :+ ) Vond Cal ook altijd een toffe gozer maar de laatste anderhalf jaar is het net Stacey geworden. Alleen maar zeiken, zeiken en nog eens zeiken.
Heeft kennelijk nooit geleerd dat het soms(lees:vaak) beter is je mond te houden en door te zetten.
 
Ik denk dat het een slimme keuze is van cal. De kans is heel groot dat zijn contact niet werd verlengd voor 2016. Mocht dit gebeurd zijn dan zou het voor hem heel lastig zijn om in 2015 een zitje te zoeken voor 2016 aangezien er veel aanstormend talent komt vanuit de moto 2.
Met deze tactische keuze heeft hij weer een seizoen op een goede motor om zich weer te laten zien.

Wanneer ducati de clausule, dat hij een jaar kan bijtekenen, niet in zijn contract had opgenomen dan hadden ze hem er allang uitgetrapt.
 
Volledig mee eens. (Op het puntje na dat het belachelijk is dat die Duc's kwijtraken waar ze zijn op het circuit, dat heb ik Lorenzo vorig jaar of eerder ook een keer zien doen :+ ) Vond Cal ook altijd een toffe gozer maar de laatste anderhalf jaar is het net Stacey geworden. Alleen maar zeiken, zeiken en nog eens zeiken.
Heeft kennelijk nooit geleerd dat het soms(lees:vaak) beter is je mond te houden en door te zetten.


Cal heeft zijn hart op z'n tong ,....en dan wordt je vaak gezien als een zeikerd ( let op daar heb jij het niet over) en een klagerd met een grote bek ,...ik persoonlijk mag dat graag , en Cal gaat het maken in 2015 :Y :Y *O* *O* *O* *O*
 
Hij gaat helemaal niks maken volgend jaar...... Cal is overschat.

LCR gaat er niet op vooruit volgend jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan