Aprilia RSV1000 2005 Start niet meer

martenzx6r

Die hard MF'er
15 mrt 2010
338
0
Goedenmiddag dames en heren,

Afgelopen week heb ik mijn motor groot onderhouden gegeven. (kleppen stellen, nieuwe ketting/tandwielen, remblokken etc)

Daarna de hele prut weer in elkaar en proberen te starten.

Alles zat weer op zn plaats en de motor ging gewoon op contact. Normaal is het nog geen seconde op de startknop drukken en het is brullen, nu gebeurde er echter vrij weinig.

Benzine pomp werkt, alles doet wat het moet doen, startmotor draait en de accu is niet half leeg.

Na enkele seconden proberen te starten komt de EFI melding in het dashboard. Sinds vandaag is daar ook het driehoekje met het uitroepteken bij gekomen.

Alles is gedubbelchecked en alles zit waar het hoort te zitten...ik wist/weet echt niet meer waar ik het zoeken moet!

Foutcodes uitlezen via de dash leverde niks op. Alleen de EFI maar foutcode 0.

Motor is ook aan de computer geweest en die begon over de injectie.. Bougies gecontroleerd en deze waren droog (geen brandstof toevoer lijkt me?)

Injectoren doorgemeten, weerstand en 12v is in orde...

Tank is er nu ook af en de pomp lijkt in orde.

Iemand enig idee wat het kan zijn..? Ben nu een week verder en mn laatste vakantie rit is al in het water gepleurd..


Dus, anyone, HEEEEELP :/


Alvast bedankt,

Groet Marten
 
Weet niet of het er mee te maken heeft maar, Dynamo en mapsensor zijn gemodificeerd/vervangen. (Daar lijkt nu niks mis mee te zijn, sensor is goed en dynamo laad goed bij)
 
Laatst bewerkt:
Noodstop schakelaar??

Volgens je gebruikshandleiding is EFI 0 de juiste stand voor de tps.
Ook bij de kill switch geactiveerd krijg je EFI
 
Laatst bewerkt:
Nope niet de killswitch. Die werkt ook zoals het hoort, met de killswitch 'in' draait de startmotor niet.

Met de killswitch 'uit' draait de startmotor rond.
 
Alle stekkers e.d. Gecontroleerd. Lijkt allemaal goed. Niet alle bedrading is gelijk zichtbaar dus dat word doormeten..

Maar het moet haast wel iets simpels zijn!! Toch:p?

Sleutelblunder update komt als de boel weer loopt.

Benzine leidingen ook maar even controleren..
 
Heb je de accu langere tijd los gehad of de 'sleutel computer', het kan zijn dat de anti diefstal beveiliging in werking is getreden als de motor lang zonder accu heeft gestaan, of de sleutel computer is los geweest.
In dat geval moet je beide sleutels weer inlezen.
 
Draait op normale snelheid op de startmotor.

Geen ploffen uit de uitlaat en geen benzine lucht.

De motor heeft inderdaad zonder accu gestaan. Maar de motor gaat wel gewoon op contact?

En toen de computer aan de motor hing gingen er geen belletjes af over de sleutels.. maar goeie tip, ik zal er naar kijken!
 
ik heb me eens suf gezocht naar 2 omgewisselde stekkertjes op een europeaan. Lukt je niet op een jap, maar met een europeaan wel
 
LEVEN IN DE FABRIEK!

Tank los, schoongemaakt en de brandstof leiding en filters vervangen... ook zaten de 2 ontluchtslangapparaat dingen (die slangetjes + 'nippel') helemaal verstopt. Die schoongemaakt, alles gemonteerd en het was starten en lopen...

Rommel in de tank? Slang van binnen kapot/blokkeerd de boel? I dunno... maar het leeft weer!!!
 
LEVEN IN DE FABRIEK!

Tank los, schoongemaakt en de brandstof leiding en filters vervangen... ook zaten de 2 ontluchtslangapparaat dingen (die slangetjes + 'nippel') helemaal verstopt. Die schoongemaakt, alles gemonteerd en het was starten en lopen...

Rommel in de tank? Slang van binnen kapot/blokkeerd de boel? I dunno... maar het leeft weer!!!
Mooi.

Heb je niet even gekeken naar de leidingen en filters?
Gekeken naar de routing voordat de tank omhoog ging?


Vandaag kwam nog een (vaste) klant even langs. Had zelf, na wat problemen en klachten, een brandstofpomp vervangen.

Motor viel af en toe uit.

blijkt er een knik te zitten in leiding van pomp naar injectieunit. Nauwelijks te zien bij tank omhoog, maar als je goed keek bij langzaamaan tank weer terugleggen, zag je de scherpe knik direct terugkomen.
En dan even voelen en inspecteren doet wonderen. Verhelpen en controleren nog meer, want anders blijft het gevoelsmatig zo'n rare storing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan