Optimate 4 druppelader kapot?

GSXRalph

MF'er
22 mrt 2009
164
0
Hallo,

Afgelopen week wilde ik gaan rijden. Na 1 dag niet aan de druppellader (optimate 4) te hebben gestaan, was mijn accu plat. Even aanduwen en we konden weer gaan rijden. Bij terugkomst direct de motor op de druppellader aangesloten.

Gisteren wilde ik even een klein blokje om maken en wat bleek...de accu was zo dood als een pier.

De oranje lampjes stonden, na bijna een gehele dag, volop te branden. De optimate 4 kwam niet in zijn testfase terecht.

Gisteren direct een nieuwe accu erin gezet en aangesloten op de druppellader. Na weer een gehele dag eraan te hebben gelegen, stond de druppellader nog steeds in zijn oplaadfase (oranje lampjes).

Is mijn druppellader naar de eeuwige jachtvelden vertrokken of ligt het probleem ergens anders? Ik hoor jullie ervaringen graag!

Groeten,
 
Meet de ontlaadstroom van je motor eens. Als die goed is, en de optimate binnen 24u de accu nog niet vol heeft (max laadstroom is 0,8A bij een druppellader, niet veel dus), dan zou ik pas een nieuwe lader halen.
 
Of zet er een voltmeter tussen, dan weet je wat er gebeurt tijdens het laden, starten, rijden etc.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan