Yamaha TRX850 topic deel 10

@Tarwe & VonDutch: Kijk, dank jullie wel! Die bedoelde ik :)

@Eerf: Jep, gaatje naar onderen. Ook even nieuw rubbertje monteren!
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag;
Ik heb zomaar het vermoeden dat mijn balhoofdlagers niet zo fit meer zijn. dus moet ik de voorkant voor de motor van de grond hebben. Ik heb wel zo'n bok die je in het balhoofd steekt, maar daar heb ik in dit geval niks aan. Voor de achterkant heb ik ook een bok.
Het mooiste zou zijn om de voorkant op te hangen, maar daar heb ik in mijn schuur niet de mogelijkheid voor.
Nu heb ik een plan bedacht:
Vooraan het blok zit een gat wat dwars door het blok heen gaat:






Als ik daar nou eens een massief stuk rond staal doorheen steek. Ik heb een heftafeltje, die kan ik er onder schuiven. Dan een paar blokken hout ofzo op die tafel zodat ie afsteunt op dat stuk staal en opkrikken maar.

Zou dat goed gaan, of is het blok daar niet sterk genoeg. Kan het wel zomaar gaan proberen, maar ik heb geen zin in afgebroken stukken.
Of hebben jullie een betere oplossing (afgezien van de boel ophangen)
 
image-8.jpg


Ik doe niet anders. *D
Er zit nu inderdaad een staaf van 10mm door. Bij het bokje zaten mooie doppen/pluggen maar die passen net niet in dit blok.
 
Het betreffende punt waar Tarwetijger die pen doorheen steekt is bij de XTZ 750 de voorste motorsteun. sindsdien zijn de carters niet meer gewijzigd, dus ja, zeker sterk genoeg!

groet,

Pieter
 
Mijn TRX wordt vrijdag opgehaald door nieuwe eigenaar, zit hier wel met een ontzettend dubbel gevoel, maar denk wel dat de koper er goed voor gaat zorgen :)

Nu dus de zoektocht naar een geschikte opvolger voor woon/werk verkeer, misschien wel een TDM 850? Alleen dan zit ik nog steeds met het olieverbruik en redelijk korte onderhoudsintervallen.
 
even contact met pieter opnemen. geloof dat ze daar behoorlijk goede ervaringen met blokrevisie en het olie verbruik nadien hebben ;)
 
Ik zag vandaag een mooie zwarte TRX rijden in Roermond. De bestuurder had spijkerbroek en leren jasje aan en deed het nogal rustig aan :P
Iemand van hier of wellicht de nieuwe eigenaar van de TRX van Super Sjef :?
 
Nu dus de zoektocht naar een geschikte opvolger voor woon/werk verkeer, misschien wel een TDM 850? Alleen dan zit ik nog steeds met het olieverbruik en redelijk korte onderhoudsintervallen.

Ik rijd nu op een Deauville naar mijn werk. Geniaal ding, enige olieverbruik is wat ik van de peilstok afveeg. En kan er nog best lekker mee door de bocht (heb regelmatig mijn voet aan de grond B| )

Is verder wel oersaai, wat zwaar en traag. Dat dan weer wel.
 
Ik zag vandaag een mooie zwarte TRX rijden in Roermond. De bestuurder had spijkerbroek en leren jasje aan en deed het nogal rustig aan :P

Iemand van hier of wellicht de nieuwe eigenaar van de TRX van Super Sjef :?
Hehe dat was ik :X Was nog even een klein en ''rustig'' rondje aan het doen voordat de kijker kwam en misschien al meenam.

@Eerf: Heb ook al evenjes aan een Deauville zitten denken, maar dat lijkt me weer net iets te saai inderdaad, zeker aangezien het mijn enige motor wordt en ik er ook af en toe een beetje lol mee wil hebben.
 
Mijn TRX wordt vrijdag opgehaald door nieuwe eigenaar, zit hier wel met een ontzettend dubbel gevoel, maar denk wel dat de koper er goed voor gaat zorgen :)

Nu dus de zoektocht naar een geschikte opvolger voor woon/werk verkeer, misschien wel een TDM 850? Alleen dan zit ik nog steeds met het olieverbruik en redelijk korte onderhoudsintervallen.


de onderhoudsintervallen en olieverbruik van een TDM is niet anders dan bij een TRX... het is nl hetzelfde blok!
TRX heeft alleen een langere eerste versnelling.

TDM900 heeft trouwens geen olieverbruik, dus die kan je ook kiezen.

groet,

Pieter
 
image-9.jpg


Van rechts naar links:
Originele radiator, eentje voor een TRX van Ebay uit China en eentje van een GSX-R.
Even zien welke het gaat worden...
 
Hoe zo originele radiator, die van mij is een pak kleiner... :+
Van rechts naar links hè
Is die uit China van aluminium gemaakt?
Jep. Ziet er wel aardig uit en het weegt niks. De lassen zijn niet zo netjes.
Eén buisje is ronduit lelijk gedaan en die zit straks wel in 't zicht.

De GSX-R radiator past heel aardig. Met wat andere slangen krijg ik het wel aangesloten en de ophanging is bijna hetzelfde als die van de originele. Het enige minpuntje is dat die door de V-vorm bovenaan wel erg breed is. De kuip kan niet meer vast gemaakt worden en wordt naar buiten gedrukt. Voor het mooie zou dat vermaakt moeten worden, maar waar laat je dát nou doen.
 
Heeft iemand misschien nog een schadevrije rood/zwarte TRX kuip liggen?


groet,

Pieter
 
Ik rijd nu op een Deauville naar mijn werk. Geniaal ding, enige olieverbruik is wat ik van de peilstok afveeg. En kan er nog best lekker mee door de bocht (heb regelmatig mijn voet aan de grond B| )

Is verder wel oersaai, wat zwaar en traag. Dat dan weer wel.

En de stepjes van de Deauville zijn te dicht bij de grond... Verder een heerlijke woonwerk motor! Die van mij rijdt 1:21
 
[afbeelding]

Van rechts naar links:
Originele radiator, eentje voor een TRX van Ebay uit China en eentje van een GSX-R.
Even zien welke het gaat worden...


Ik heb die middelste (ebay/china model) er nu ook op zitten ,(dat r6 model was niet meer te redden '( ) kan je alleen nog niet vertellen of het wat uitmaakt wat temperatuur betreft want mijn teller weigerde dienst de enige keer dat ik er mee gereden heb ,(bleek een draadtje klem te zitten :X )
Maar ik hield het wel droog tot nog toe :)

Je kan ook nog steeds op mijn TRX stemmen trouwens (of op een andere) want de competitie is verlengd (er zijn er ook een paar bij gekomen :o )
 
Mannen,

Ik heb een technisch probleem: de benzinekraan blijft doorlopen.

Nu heb ik dit vorige maand geconstateerd en toen al gerepareerd (dacht ik).
Toen rook ik een benzinelucht uit de uitlaat, dus meteen olie gewisseld.

Nu kwam ik de garage binnen, liep ik langs de motor en dacht ik benzine te ruiken; jawel, wederom uit de uitlaat. B|

Wat ik dus weer te doen heb;
- olie wissel (daar ga ik geen risico mee lopen)
- benzinekraan fixen

Ik heb de benzineslang losgekoppeld en ja hoor, de benzine druppelde er zo uit.
Echter, als ik de vacuüm-slang los trek, stopt de kraan ook met doorlopen.

Hoe kan dit?
De vorige keer heb ik het ook zo getest (darmpje op de vacuüm aansluiting, zuigen en de benzine liep door de kraan. Geen vacuüm was direct stop). Nu hetzelfde.

Houdt het blok de vacuüm vast?

@Pieter: ik heb je gemaild m.b.t. andere benzinekraan.
 
Wat er kan gebeuren is dat er door vuil uit je tank de kraan niet goed afsluit en ook je vlotter naalden daardoor niet goed afsluiten. wellicht is het filter boven je kraan niet helemaal goed meer.

Ik zou eerst de vlotternaalden en vlottersproeier controleren en eventueel een extra benzinefilter tussen kraan en carburateurs plaatsen , op die vacuum kraan zou ik niet teveel vertrouwen Ik heb zelf het ding vervangen van mijn TRX door een gewone (afsluit kraantje van een TDM) en die staat altijd open . op mijn spondon heb ik geen kraan en ook op mijn TDM staat dat ding altijd open , geen probleem als de vlotternaalden goed werken en er geen vuil tussen kan komen.

De vacuum kraan is gewoon een slecht idee (vind ik)
 
Ik heb die middelste (ebay/china model) er nu ook op zitten ,(dat r6 model was niet meer te redden '( ) kan je alleen nog niet vertellen of het wat uitmaakt wat temperatuur betreft want mijn teller weigerde dienst de enige keer dat ik er mee gereden heb ,(bleek een draadtje klem te zitten :X )
Maar ik hield het wel droog tot nog toe :)
8<
Ik heb dat ebay/china model er nu ook eerst op. 't Ziet er op zich wel goed uit.
Met die GSX-R rad durf ik er wel vanuit te gaan dat ie echt koeler blijft, dat ding is zo groot... maar ik zie het niet zitten omdat die tegen de kuip aan zit. Afgezien daarvan past het echt heel aardig! Had jij die R6 radiator niet laten vermaken of iets dergelijks? Waar laat je zoiets doen?

Ook de Sigma koppeling heb ik nu gemonteerd. :) Morgen proefritje, ben benieuwd.

foto.jpg


8<
De vacuum kraan is gewoon een slecht idee (vind ik)

Mwah ik vind het idee wel goed, omdat je anders volledig op je vlotter moet vertrouwen.
Voor de vacuüm bediende kraan heb je revisiekitjes. Toen ik die had aangeschaft, las ik ergens dat iemand gewoon het veertje weer wat oprekte en dan doet 'ie het ook weer!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat ebay/china model er nu ook eerst op. 't Ziet er op zich wel goed uit.
Met die GSX-R rad durf ik er wel vanuit te gaan dat ie echt koeler blijft, dat ding is zo groot... maar ik zie het niet zitten omdat die tegen de kuip aan zit. Afgezien daarvan past het echt heel aardig! Had jij die R6 radiator niet laten vermaken of iets dergelijks? Waar laat je zoiets doen?

Ook de Sigma koppeling heb ik nu gemonteerd. :) Morgen proefritje, ben benieuwd.


Mwah ik vind het idee wel goed, omdat je anders volledig op je vlotter moet vertrouwen.
Voor de vacuüm bediende kraan heb je revisiekitjes. Toen ik die had aangeschaft, las ik ergens dat iemand gewoon het veertje weer wat oprekte en dan doet 'ie het ook weer!

Ik weet niet wat je wilt aanpassen maar lassen aan een originele is een risico omdat die dingen verlijmd worden en te veel hitte kan epoxy(lijm) niet tegen (is mij verteld) ,die chinese dingen zijn wel in elkaar gelast dus daar is het probleem minder ,mijn broer is wel handig met allu lassen dus dat is wel handig (voor mij :) ) ,maar gewoon eerst even proberen met die je er nu op hebt zou ik zeggen.

Tja wat die kraan betreft ,als de vlottenaalden niet goed afsluiten (want de carburateurs lopen over) dan zal de afstelling ook nooit optimaal zijn. zolang er gefiltert word is er echt geen probleem (en tja die keer in luxemburg had ik nog geen filter :$ )

Ben benieuwd hoe de koppeling jou gaat bevallen , ik zou zelf niet meer zonder willen (niet schrikken van de klik in het hendel bij het ontkoppelen :dat hoort zo :Y )
 
Terug
Bovenaan Onderaan