Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Rammels zijn vaak lagers. Als je niet zeker bent kun je de boel openleggen als je handig bent. Anders beter maar naar garage...
 
Ik werk als motortechnieker :p, dus blok opengooien word geen probleem.
Wou eerst ff checken of er hier iemand mss dit al eens voor gehad heeft, zodat het mijn zoektocht beperkt aangezien ik het gerammel niet kan localiseren, klinkt even luid links als rechts, mijn vermoedens gaan ook naar de krukaslagers..
 
Ik werk als motortechnieker :p, dus blok opengooien word geen probleem.
Wou eerst ff checken of er hier iemand mss dit al eens voor gehad heeft, zodat het mijn zoektocht beperkt aangezien ik het gerammel niet kan localiseren, klinkt even luid links als rechts, mijn vermoedens gaan ook naar de krukaslagers..

Dan breng ik hem volgende keer ook naar jou... ;-)

:}

Succes!
 
Haha eerst dit blok maar eens terug in orde krijgen, gelukkig heb ik al het materiaal op het werk.
Zal weer ff wennen zijn aangezien je een blok niet veel meer opengooit tegenwoordig :p
 
Dat is dus wat ik deze week ga proberen localiseren op het werk. :)
Toch alvast bedankt voor het meedenken, als dat het geval is, moet ik natuurlijk de timing dubbelchecken en zeker zijn dat alles niet een tandje versprongen is...
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongelui :W !

Ik heb deze week mijn eerste circuitdag op mijn 929 :] . Nog nooit een circuitdag meegemaakt, maar kijk er al een tijdje naar uit! Het is zo'n CRT beginners cursus op Assen, ik ben benieuwd.

Maar nu even mijn vraag: ik rij op de Honda naar het circuit, overdreven veel spullen meenemen kan ik dus niet. Zijn er dingen die je echt bij je moet hebben op zo'n dag? Ik zie vaak dat alle delen van glas moeten worden afgeplakt, dus een rolletje tape kan geen kwaad denk ik.

:W
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongelui :W !

Ik heb deze week mijn eerste circuitdag op mijn 929 :] . Nog nooit een circuitdag meegemaakt, maar kijk er al een tijdje naar uit! Het is zo'n CRT beginners cursus op Assen, ik ben benieuwd.

Maar nu even mijn vraag: ik rij op de Honda naar het circuit, overdreven veel spullen meenemen kan ik dus niet. Zijn er dingen die je echt bij je moet hebben op zo'n dag? Ik zie vaak dat alle delen van glas moeten worden afgeplakt, dus een rolletje tape kan geen kwaad denk ik.

:W

jezelf mee nemen met outfit, motor in goede staat volle tank, beetje eten en drinken, tap is handig ook voor mocht het :X , en een goed humeur en volop genieten :Y

oww en even kijken wat het weer doet voor een extra trui of misschien wel regenpakje.
 
En regel alvast vervoer terug in het ergste geval! Heb vaak mensen met handen in hun haar zien staan dat a hun mooie gepoetste straatmotor kapot is en b niet weten hoe ze dan thuis moeten komen :P
 
En regel alvast vervoer terug in het ergste geval! Heb vaak mensen met handen in hun haar zien staan dat a hun mooie gepoetste straatmotor kapot is en b niet weten hoe ze dan thuis moeten komen :P

nee jo daar moet je niet aan denken, en je motor mag daar altijd even een nachtje blijven staan mocht het toch ....
 
Maar nu even mijn vraag: ik rij op de Honda naar het circuit, overdreven veel spullen meenemen kan ik dus niet. Zijn er dingen die je echt bij je moet hebben op zo'n dag? Ik zie vaak dat alle delen van glas moeten worden afgeplakt, dus een rolletje tape kan geen kwaad denk ik.

Neem een sleuteltje mee om je spiegels er af te halen. Je kan eventueel met ingeklapte spiegels rijden, maar ik vind ze dan wel in de weg zitten (SC33). Beter is om ze er af te schroeven.
 
Neem een sleuteltje mee om je spiegels er af te halen. Je kan eventueel met ingeklapte spiegels rijden, maar ik vind ze dan wel in de weg zitten (SC33). Beter is om ze er af te schroeven.

Bedankt, daar had ik niet eens aan gedacht! Zal een sleuteltje meenemen.

Bedankt voor de tips overigens! Hoop ander transport naar huis niet nodig te hebben, maar toch iets om rekening mee te houden.. :X
 
Gewoon lekker gasgeven. Zolang jij je op je gemak voelt en niet over je comfort heen gaat rijden kan er echt weinig gebeuren. Die motor kan veel meer aan dan wat de gemiddelde hobby-circuitrijder er uit haalt.

Have fun!!!
 
Bedankt, daar had ik niet eens aan gedacht! Zal een sleuteltje meenemen.

Bedankt voor de tips overigens! Hoop ander transport naar huis niet nodig te hebben, maar toch iets om rekening mee te houden.. :X

Als je denkt: IK HAAL DE BOCHT NIET!!!!!

Zo lang je stepjes niet aan de grond zijn kun je nog platter! En zelfs als je stepjes aan de grond zijn kun je nog iets platter. Je uitlaat is de grens. ;)

Nog een tip: haal lucht uit je banden. Zet ze op 2,2 a 2,3 bar.

En vergeet ze niet op te pompen wanneer je weer naar huis gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie! Ik was er vandaag.

Heerlijk dagje gehad, en tot de 4de sessie heerlijk kunnen rijden. BIj de vierde sessie was het 10 minuten achter de instructeur aan rijden, daarna vrij rijden. 1 rondje kunnen rijden, ging prima. Meen dat ik 2:18 reed, ben ik zelf eigenlijk best tevreden mee. Begon aan rondje twee, snee de Haarbocht aan, gooi het gas erop. Achterwiel 'slaat' ineens alle kanten op. Ik vang dat op, wil niet direct de racelijn terug op maar aan de buitenkant blijven. Merk dat de motor nog steeds erg glibberig is, durfde Ossenbroek niet in te sturen, rechtdoor gegaan. Daar merkte ik ineens een lampje op m'n dashboard en rook vanaf mijn linkerbeen. Direct de motor uitgezet, naar de Marshalls gezwaaid... En op dat moment kwamen er 3 motoren in stabiele zijligging mijn kant op... Heel oliespoor vanaf de haarbocht naar ossenbroek, olie gutste uit mijn motor.

Hartstikke balen, vooral omdat één van de 'slachtoffers' met meerdere botbreuken is afgevoerd.. Je kan er weinig aan doen, maar voel me een partij schuldig.

Beetje wisselend dagje dus, had het heerlijk naar mijn zin tot mijn laatste sessie... Nu maar even afwachten wat de schade is (en een bosje bloemen versturen).
 
Laatst bewerkt:
Jemig wat balen inderdaad! Zo gek was die tip van mij dus helemaal niet :+

Nee, inderdaad! Gelukkig kwam mijn motor uit Havelte en was die dealer in staat om binnen 15 minuten met een busje op het TT-circuit aan te komen. Hulde voor Barbier motorsport! (positieve reclame moet kunnen :+ )
 
Nee, inderdaad! Gelukkig kwam mijn motor uit Havelte en was die dealer in staat om binnen 15 minuten met een busje op het TT-circuit aan te komen. Hulde voor Barbier motorsport! (positieve reclame moet kunnen :+ )

weet je wat er gebeurd is? er guts niet zomaar olie uit je blok, carterplug / filter los of iets heel anders :X
Wel balen man, zeker voor ook voor de geen die daardoor onderuit gingen, heb het bij zandvoort mee gemaakt, in de bocht ging een mede blade rijder onderuit, kon hem niet meer ontwijken en botste boven op hem en de motor, mijn motor krom zijn botten gebroken '(

Foto550-E3UC83ET.jpg

Foto550-KQAEWMZ3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vlgs mij ben ik hier op het goeie adres voor een vraag. Ik heb nog een sc44 thuis staan, van een vriend, waarmee die alweer twee jaar geleden op Assen is onderuit gegaan. Een dwarse highsider en daarbij dynamokap en Carter kapot. Hijzelf alleen zijn sleutelbeen en ego gebroken... Nu zijn we van plan het Carter te repareren met kneedmetaal. Moet vlgs mij wel lukken. Maar nu hoor ik dat dit wel vaker voorkomt bij deze motoren. Iemand ervaring, en hoe dit dan gerepareerd. Uiteraard is een ander blok of carters een optie, maar de motor staat niet voor niks al twee jaar stil. Geld is op door crisis omstandigheden en een ander blok is duur. Of heeft iemand nog een kapot gelopen blok liggen waarvan de carters nog bruikbaar zijn?
Alvast bedankt!
 
Vlgs mij ben ik hier op het goeie adres voor een vraag. Ik heb nog een sc44 thuis staan, van een vriend, waarmee die alweer twee jaar geleden op Assen is onderuit gegaan. Een dwarse highsider en daarbij dynamokap en Carter kapot. Hijzelf alleen zijn sleutelbeen en ego gebroken... Nu zijn we van plan het Carter te repareren met kneedmetaal. Moet vlgs mij wel lukken. Maar nu hoor ik dat dit wel vaker voorkomt bij deze motoren. Iemand ervaring, en hoe dit dan gerepareerd. Uiteraard is een ander blok of carters een optie, maar de motor staat niet voor niks al twee jaar stil. Geld is op door crisis omstandigheden en een ander blok is duur. Of heeft iemand nog een kapot gelopen blok liggen waarvan de carters nog bruikbaar zijn?
Alvast bedankt!

carterpan lassen, kneedbaar metaal gaat los raken na een tijd (trillingen temp wisseling) en je wil niet dat er olie op de baan komt of van dat spul in je olie en tussen je lagers.
Dus of een nieuwe pan of lassen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan