in een zxr750j2 een zx-9r blok bouwen

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi,ik heb een zxr750j2 van 1992 en ik wil daar een zx-9r blok inbouwen. Dat schijnt niet zo'n probllem te zijn maar ik heb ook een setje dubbel rr carburateurs gekocht en die wil ik op dat zx9-r blok zetten. Er zitten alleen wat rottige schakelaars op met wat slangetjes die ik niet kan aansluiten op mijn ontstekingsmodule (dat is namelijk een gewone zxr750 j2)
Weet iemand hier iets van?.
gr jelle
 
ik weet dat de laatste reactie meer dan 14 dagen geleden was ;) , maar ik wil toch de bouwers bedanken voor alle info over het inbouwen van een zx9 blok in een zxr 750.
het heeft even geduurd voordat ik alles doorgelezen had, maar ik ben helemaal op de hoogte.

ik heb vandaag het 750 blok eruitgehaald en het zx9 blok eringebouwd, en ik moet zeggen dat het verschil aardig merkbaar is.
ik HAD een zxr 750 L uit 1993, en daar zit nu een zx9 blok uit 1994 in (type b)

alleen vraag ik me nog wel af waarom "iedereen" zn luchtbox aanpast, bij mij paste de orginele box op de 750 carbs precies onder de tank, wel krap, maar het paste.
verder zit ook de uitlaat van de 750 eronder.

dus nogmaals, BEDANKT!! :}


volgens mij heb je probleem met airbox ook alleen als je de zx9r carbs gaat gebruiken bij zxr/zx7r
 
ik weet dat de laatste reactie meer dan 14 dagen geleden was ;) , maar ik wil toch de bouwers bedanken voor alle info over het inbouwen van een zx9 blok in een zxr 750.
het heeft even geduurd voordat ik alles doorgelezen had, maar ik ben helemaal op de hoogte.

ik heb vandaag het 750 blok eruitgehaald en het zx9 blok eringebouwd, en ik moet zeggen dat het verschil aardig merkbaar is.
ik HAD een zxr 750 L uit 1993, en daar zit nu een zx9 blok uit 1994 in (type b)

alleen vraag ik me nog wel af waarom "iedereen" zn luchtbox aanpast, bij mij paste de orginele box op de 750 carbs precies onder de tank, wel krap, maar het paste.
verder zit ook de uitlaat van de 750 eronder.

dus nogmaals, BEDANKT!! :}

Welkom bij de club zeg maar. })

Ga je het geheel nog laten afstellen op een dynobank? Ben wel benieuwd waar je op uit komt qua Pk's en koppel 8-)
 
afstellen gaat uiteraard nog wel gebeuren, maar ik ga eerst op zoek naar een ander uitlaatsysteem. die er nu op zit is net te rot om aan te gaan lassen en hij komt net tegen de onderkant van het blok aan.
in de loop van volgend jaar komt er nog een z1000 kont op en een vfr achterbrug en als dat er opzit gaat alles naar de poedercoater/spuiter en dan wil ik nog wel wat meer aan het blok (laten)doen. opboren naar 950cc, misschien nokkenassen(mits leverbaar), vervroeger, enz.

maar als ie op de bank is geweest komt hier zeker wel een uitdraai bij te staan.
ik ben zelf ook wel erg benieuwd wat ie aan het wiel heeft.

en phoenicx, stond die van jou niet te koop laatst?
 
afstellen gaat uiteraard nog wel gebeuren, maar ik ga eerst op zoek naar een ander uitlaatsysteem. die er nu op zit is net te rot om aan te gaan lassen en hij komt net tegen de onderkant van het blok aan.
in de loop van volgend jaar komt er nog een z1000 kont op en een vfr achterbrug en als dat er opzit gaat alles naar de poedercoater/spuiter en dan wil ik nog wel wat meer aan het blok (laten)doen. opboren naar 950cc, misschien nokkenassen(mits leverbaar), vervroeger, enz.

maar als ie op de bank is geweest komt hier zeker wel een uitdraai bij te staan.
ik ben zelf ook wel erg benieuwd wat ie aan het wiel heeft.

en phoenicx, stond die van jou niet te koop laatst?

de mijne staat idd te koop. Wil iets anders/nieuwers gaan kopen. Valt nog niet mee om en speciale motor verkocht te krijgen helaas.

En anders rijdt iki gewoon door op mijn ZXR.
 
Even een topic uit de steentijd oproepen...

Ik heb ooit op het forum een overzicht gezien met bloknummers, codes op het motorblok, waaraan je kon zien of het blok van de nieuwere generatie was (96, 97) of nog die met het cilinderbussen probleem (94, 95).

Mijn zxr heeft ook een 9r blok, mis wat vermogen, en kan een blok voor weinig overnemen, maar ik wil dit eigenlijk alleen doen als dit het nieuwere type is..

Weet iemand nog waar die blokcodes te vinden zijn?? Tnx alvast....!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan