Dichtingspasta Carburator

MichielVerm

MF'er
16 jan 2012
51
0
Zuid West-Vlaanderen
Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn carburator, ik heb die uit elkaar gehaald om een revisikit te steken en nu zie ik dat het bovenste deel ervan gebogen is (zie foto's)

2cehft4.jpg


2rwwz14.jpg


2hyv2wp.jpg


2rqp0fo.jpg


Nu is het probleem als ik mijn nieuwe pakking ertussen leg en toespan dat je het middenste van die pakking nog op en neer kan beweging in die buiging. Dus dacht ik voor deze te vullen met dichtingspasta.

Bestaat dit voor een carburator? Of zijn hier beter manieren voor om dit op te lossen? Het gaat over een Yamaha RD125DX (1977) zie hieronder

4fv6yp.jpg


Groeten,
Michiel
 
Persoonlijk zou ik ook gaan voor het recht krijgen van de carb en niet voor extra pakking.
nog een mogelijkheid is een hydraulische pers, ook wel gebruikt voor lagers.
Carb dusdanig klemmen met hout (zelf even bekijken) en zo de kromming eruit duwen.

Natuurlijk heb je er geen 1 staan, dus loop eens een revisie bedrijf of een garage binnen, leg het verhaal uit en dan is de kans groot dat ze je hier mee helpen of wie weet nog een betere oplossing hebben.
 
De "langs de weg in de woestijn" oplossing is om zelf van dikker pakkingpapier een pakking te snijden en die dan met een zeer dun laagje hylomar aan te brengen.

Persoonlijk zou ik (ondanks het feit dat ik verkoper van Hylomar ben ;) ), met beide vlotterbakken naar een revisiebedrijfje gaan en laten vlakken. Als je zeg maar 0.8mm weg haalt en het messing overloopje wordt ook 0.8mm ingekort dan kan je de de rest van de variabelen weg stellen met de vlotterhoogte verstelling.

Een combinatie van bovenstaande oplossingen kan ook wel.

Edit: Of zoek een goede vlotterbak!
 
Laatst bewerkt:
Als je freest ben je toch materiaal kwijt van je carburator, zal die dan niet anders gaan reageren met een ander volume binnenin?

Voorlopig heb ik het nu opgelost met die blauwe loctite. De carbs zijn al terug gemonteerd en de motor terug in actie gekregen. Waarschijnlijk een kwestie van afstellen nu, want als ik er deze morgen een testritje mee ging doen, wou de brommer zich versmoren wanneer ik deze uit ambriage liet komen. Hij had ook niet zoveel kracht in het begin van iedere vitesse, eerst heel traag en dan krijg je plots een mega-boost
 
Als je zeg maar 0.8mm weg haalt en het messing overloopje wordt ook 0.8mm ingekort dan kan je de de rest van de variabelen weg stellen met de vlotterhoogte verstelling.

yup geen enkel probleem, theoretisch wordt je vlotterbak iets kleiner, en kan je vlotter niet meer helemaal naar beneden, maar in de praktijk kan dit perfect werken. Zo te zien aan de foto's is het enige wat echt krom is de flens aan het bovendeel; de vlotterbakken zelf zien er nog aardig recht uit. Waar je dus rekening mee moet houden met het corrigeren van de vlotterhoogte is de hoeveelheid materiaal die je op de "minst kromme" stukken hebt weggefreesd. Als je dat voorzichtig doet; nagenoeg 0 mm dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan