Valt deze krukastap nog te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouisG

MF'er
29 mrt 2010
65
0
Ursel, Belgie
Ik heb een masai A300 (chinese rommel) in bezit waarvan de krukasmoer is losgekomen en de startkoppeling heeft het vliegwiel losgetrokken en de spie is hierdoor kapot gegaan. Er is schade aan de kruktap en vliegwiel (beide cones zitten putjes in).
Valt dit op een of andere manier nog te herstellen? Sommigen raden aan om eerst alle bramen en opstaande stukjes weg te schuren en dan de kruktap en vliegwiel op elkaar inslijpen met klepslijppasta. Zou dit lukken of is het een verloren zaak?

Hierbij foto van de kruktap
24y0nfc.jpg
 
Bramen weghalen zodat alles weer past, en dan de moer vastzetten met een stevige soort loctite zodat die nooit meer los kan. Ik zou het niet eens op elkaar inslijpen, tenzij je merkt dat het tandwiel niet helemaal horizontaal op de as zit.

Op elkaar inslijpen kan op zich wel. Er zal wel genoeg tolerantie op zitten dat het geen probleem is als het vliegwiel een tiende millimeter verder op de as komt.

In het slechtste geval krijg je meer trillingen in het blok. Minder comfortabel, en het blok zal wat minder lang mee gaan.

Als je gaat slijpen, zorg dan dat de paste helemaal nergens anders terecht kan komen dan op het vliegwiel. Die pasta blijft zijn werk doen, dus als het in je blok komt, dan richt het schade aan totdat het in het oliefilter gevangen wordt.
 
Ben het eens met Reptev,gewoon monteren en goed vast zetten.Je hebt weinig te verliezen denk ik.
Heb zelf eens gehad dat m'n trialmotor vastliep bij volgas.Toen draaide het vliegwiel over de spie heen,zag er niet zo slecht uit als bij jou,maar toch wel beschadigd.
Gewoon in elkaar gezet en nooit last gehad.
 
Ik heb een masai A300 (chinese rommel) in bezit waarvan de krukasmoer is losgekomen en de startkoppeling heeft het vliegwiel losgetrokken en de spie is hierdoor kapot gegaan. Er is schade aan de kruktap en vliegwiel (beide cones zitten putjes in).
Valt dit op een of andere manier nog te herstellen? Sommigen raden aan om eerst alle bramen en opstaande stukjes weg te schuren en dan de kruktap en vliegwiel op elkaar inslijpen met klepslijppasta. Zou dit lukken of is het een verloren zaak?

Hierbij foto van de kruktap
[afbeelding]
Beetje netjes maken, spietje er in, alle troep er uit, en goed monteren (loctite-tip!).
 
Voor de mensen (zoals ik) die graag topics lezen op MF ook al kan ik niks bijdragen of geen idee heb waar het over gaat, dit is een masai A300:

Quad_ATV_Masai_A300.jpg


scheelt mensen met dezelfde hobby weer wat googelen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan