Honda CB900f2 blijft steken op 4000 - 5000 toeren

dominiquezon

Rookie
18 aug 2014
4
0
Amsterdam
Hallo,

onlangs heb ik een Honda CB900f2 gekocht. Nadat ik alles had nagelopen, bougies & vloeistoffen had vervangen en een nieuwe accu erin had gezet startte de motor direct.

Na een klein testritje merkte ik dat de motor, als ik een klein beetje gas bijgaf, in de 1ste en 2de versnelling opeens vooruit schoot. Toen ik de motor bij thuiskomst op bokstand had gezet en opnieuw startte in neutraal, merkte ik dat als ik gas bijgaf de motor bleef steken rond de 4000 - 5000 toeren. Als ik de motor uitdeed en daarna direct opstartte liep de motor weer rond de 1000 toeren. Hieronder de link naar een filmpje waar het gebeurd:


(het geluid van de motor klinkt dof door de microfoon van mijn telefoon)


Ik heb het volgende geprobeerd:

Gas en choke kabels gecheckt of deze blijven hangen
Carburateurs erafgehaald en schoongemaakt met carb cleaner
Starter pilot op de rubbers van het blok naar de carburateurs en carburateurs naar airbox gespoten (om te kijken voor een lek)
Bougies vervangen
Benzine doorloop gecheckt

Geen van deze zaken hebben geholpen... Heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen doen? Alle hulp is welkom!
 
Laatst bewerkt:
check ook de membranen van de carburateurs, lijkt erop dat de gasschuiven niet liften. (of ze zitten gewoon vastgeplakt) :)

Dat hoorde ik vandaag toevallig ook bij een motorzaak als oorzaak! Ik heb een tweede carburateur liggen, ik ga deze helemaal reinigen en erop zetten. Elk advies is nu nog over de carburateur geweest, laat ik daar dan maar kijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan