cb 400 f stilgezet en start niet meer

hansie6

MF'er
10 mei 2012
31
0
boutersem
hallo!

heb de voorbije 2 weken dagelijks naar het werk gereden en de motor reed schitterend! hij startte elke keer perfect en draaide mooi. ik reed daarnet naar huis en stopte even om te tanken. na het tanken wilde ik de motor weer starten maar hij gaf geen kick. het lampje van neutraal brand niet en de lichten ook niet. mijn eerste idee was de batterij of een los contact. heb even gekeken naar een los contact maar zag niets.

eenmaal thuis aangekomen de batterij ontkoppeld en aan de lader gehangen maar ook dit was zonder enig resultaat. het feit dat het de batterij zou zijn leek me al klein aangezien ik hem 2 min voor het tanken vlot met elektrische starter heb in gang gezet.

iemand hier die suggesties heeft over wat ik nog kan controleren?
ik denk momenteel aan een slecht contact in het contact slot of toch ergens een losse kabel, heeft iemand hier een elektrisch schema zodat ik gemakkelijk de bedrading kan afgaan en opmeten?

alvast bedankt!

hans
 
ik meet met mijn multimeter en zet de zwarte klem op de min en met mijn rode klem ga ik al deze punten af. ik heb ook apart de batterij gemeten en die gaf 12.6 volt. denken jullie dat de batterij kortsluit want dat lijkt me sterk?
Als je eerst 12,6 meet, en met contact aan 0, dan is je accu 100% kapot.

Kortsluiting wordt doorgaans opgevangen door een zekering, en met meten direct op de polen, zou je daar geen last van moeten hebben (of die nou klapt of niet).

Als je kortsluiting hebt, die je accu naar 0 leegtrekt, dan zouden de vonken er af slaan, en zou je rookontwikkeling moeten zien en ruiken. tenminste, als je accu nog een beetje puf heeft.


Even een vraag. Als je contact weer uit zet, wat gebeurt er dan met de spanning over de polen van de accu?
 
ik denk dat die dan gewoon terug 12.6 volt geeft maar daar kan ik morgen pas op reageren.
het vreemde is dat ik tijdens het zoeken het voorbije weekend 2 maal plots wel terug contact had maar dat lampje bleef niet lang branden.
 
Als je eerst 12,6 meet, en met contact aan 0, dan is je accu 100% kapot.

Kortsluiting wordt doorgaans opgevangen door een zekering, en met meten direct op de polen, zou je daar geen last van moeten hebben (of die nou klapt of niet).

Als je kortsluiting hebt, die je accu naar 0 leegtrekt, dan zouden de vonken er af slaan, en zou je rookontwikkeling moeten zien en ruiken. tenminste, als je accu nog een beetje puf heeft.


Even een vraag. Als je contact weer uit zet, wat gebeurt er dan met de spanning over de polen van de accu?

Wat hier al gezegd wordt klinkt als muziek in de oren.
Je zou de accu met het tosti ijzer kunnen testen. (Tosti ijzer= belast test van de accu, accu opladen 24 uur 24 uur laten rusten en belasten .maar het antwoord staat hier boven al ben ik bang).
Sccs ermee. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan