AMP superseal kabel voor navi ook solderen?

jee-bee

MF'er
7 sep 2011
99
0
Gronau NRW
Ik heb de kabel van mijn garmin 390 gesplitst t.b.v. het kunnen demonteren van de houder van de motor. Nu heb ik daarvoor een amp superseal stekker gebruikt.

Hierin zitten van die metalen pinnetje welke het draad omklemmen. Ik heb niet ( de erg dure ) speciale krimptang. Kan ik na het fijnknijpen met een gewone tang ook een drupje soldeer er op doen om het iets steviger te maken?

Of beter van niet?
 
Beter van niet. Solderen maakt de draad hard en niet meer buigzaam, hoge kans op breken van de draad als het niet trillings en bewegings vrij wordt weg gewerkt.

Je hebt overigens ook krimp tangen met het uiterlijk van de goedkope bouwmarkt variant knaken bak. Echter dan met de juiste bekjes om dit soort stekkers te krimpen. kost iets meer moeite maar werkt al 10 keer beter als met een ongeschikte tang.
 
Waarom niet? Ik doe dat eigenlijk altijd wel. Maar als dat fout is, weet ik graag waarom.


Dan klem je niet optimaal.

Door bewegingen gaan de gedraaide kernen in de klos bewegen, naar het meeste vrije punt. Zoals water altijd langs de makkelijkste weg stroomt.

De klem gaat dan los zitten.

Klemmen is bundeltje recht laten, netjes bij elkaar zetten, stekker in de tang er omheen op juiste diepte, en in één keer netje aanpersen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan klem je niet optimaal.

Door bewegingen gaan de gedraaide kernen in de klos bewegen, naar het meeste vrije punt. Zoals water altijd langs de makkelijkste weg stroomt.

De klem gaat dan los zitten.

Klemmen is bundeltje recht laten, netjes bij elkaar zetten, stekker in de tang er omheen op juiste diepte, en in één keer netje aanpersen.
Ah, oke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan