Weer ( nog steeds) een probleem :( xj600s

Casto

MF'er
9 jul 2014
159
0
Hallo techneuten,

Ik heb een probleem met betrekking tot het synchroniseren:

De kleppen zijn gesteld
Nieuwe inlaatrubbers
Nieuw luchtfilter
Uitlaat gelast
Carbs schoon gemaakt
En nog meer maar dat heeft niet van invloed volgens mij

Nu laat ik de motor warm draaien met choke er op, en laat hem goed warm worden zodat de choke er af kan.
Dan stel ik het toerental ietsje hoger 1800 - 2000 rpm.
Dan de motor uit, slangen van de synchronisatie meter er op en starten.
Maar nu het probleem wat ik ook met de carbtune al had is dat ik geen uitslag krijg op de meters.
Ik heb geen valse lucht meer dus dat kan denk ik uitgesloten worden.

Op de foto is te zien dat de meter echt maar een halve cm uitslaat waarde motor dan zegt valse lucht/ontsteking niet op tijd.

Iemand tips voor me wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt,
 
Als die meters wel heen en weer gaan bij stationair draaien heb je blijkbaar wel iets vaccuum, maar misschien niet genoeg? Wat voor nippels heb je gebruikt? Ik heb bij mij bij gebrek aan voor handen zijnde nippels in de vacuumset een stel remklauwontluchtingsnippels gebruikt. Die geven heel duidelijk vaccuum door. Verder niet vergeten de vacuumleiding vanaf cylinder 1 naar de benzinekraan af te dichten.
 
Ja ze gaan wel heen en weer er is wel iets vacuum idd.
Waarschijnlijk genoeg voor de brandstof.
Ik heb nippels van roukema mee gekregen zijn vacuum nippels van messing geloof ik.

Dat van de vacuumslang naar de tank is een goeie! Dat heb ik niet gedaan omdat ik dacht dat er dan geen brandstof zou komen ;)
Kan ik morgen nog ff testen maar volgens mij had ik hem ook al dichtgeknepen om te kijken of het verschil maakte.

Meters zijn nieuw dus nooit eerder kunnen testen, wel had ik van daniell een carbtune geleend en toen had ik ook dit probleem.
Toen dacht ik dat valse lucht de boosdoener was dus nieuwe inlaatrubbers en kleppen gesteld.
Meters geven dus amper uitslag dus heefft niet veel gedaan.
 
Hehe niet voor je beurt praten ;)

Als de motor uit is zitten de meters trouwens aan de bovenkant van het witte vlakje, dus de uitslag is iets meer als dat witte vlakje.
 
Geen idee maar op dit moment probeer ik alles aangezien ik amper vacuum heb ;)

Heb nog nooit gesyncd met luchtfilter maar dacht proberen kan geen kwaad maar na de eerste carb op de meter aangesloten te hebben zag ik genoeg....

The story continue
 
Ja dat kan nog maar dan zou de carbtune van daniell het wel gewoon gedaan hebben en dat deed hij dus niet.
Tenminste hij deed het wel, maar gaf ook amper uitslag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan